24.04.2020р. -Реалізуємо освітні завдання за темою “Врятуй себе сам” (підтема”Небезпечні свійські тварини”)

Завдання ІІ.

Шановні батьки, знайомимо та формуємо у дітей навички безпечної поведінки під час контактів з домашніми тваринами.

Запросіть дитину послухати розповідь з опорою на плакат.

 


Домашні тварини – це тварини, які живуть поряд з людиною. Вони є майже у кожного вдома. Їх часто можна побачити на сільській садибі. У міській квартирі найчастіше живуть коти, собаки. Ці домашні тварини потребують хорошого догляду і правильного поводження з ними.
Розгляньте з дитиною плакат.
Запитання до дитини:
-Кого ти впізнав?
-Хто з цих тварин ласкавий?
-Які з цих тварин брудні? Чому?


Кішка –  домашня тварина  та улюблениця багатьох з нас. Вона пухнаста, гладенька, лагідна до тих, хто її доглядає, але може бути сердитою, інколи агресивною до незнайомих, або якщо з нею необережно поводитися. Ти повинен знати і розрізняти поведінку кішки. Якщо кішка не задоволена, то вона нервово махає хвостиком, шипить, випускає кігті – це сигнал небезпеки, таку кішку краще не чіпати.


Собака – вірний друг людини. Але бувають випадки агресивної поведінки собак. Запам’ятай – ніколи не дражни собак, уникай зустрічі з незнайомими собаками.
У собак гострі зуби і сильні лапи – вони можуть боляче вкусити. Це дуже небезпечно! Ці тварини наші друзі тільки при правильному поводженні з ними.


Запросіть дитину до гри «Кіт чи собака» .
Дорослий називає риси характеру тваринок, а дитина вгадує, хто це: кіт чи собака?
• охоронець;

• майстер підкрадання;

• любить багато спати;

• любить вмиватися;

• муркотун;

• його легко дресирувати;

• не любить купатися;

•приносить капці;

• має чутливі вуса;

• любить прогулянки на вулиці.

Розкажіть малюку про безпритульних тварин.

Так уже склалося, що люди часто виявляються невдячними за те, що тваринки роблять для них, викидаючи своїх вихованців на вулицю. Бувають випадки, коли тваринка загубилась, і господарі не можуть її знайти, а бувають і такі безвідповідальні господарі, які й не шукають. Так з’являються безпритульні тварини. Життя на вулиці позначається на поведінці тварин. Інколи безпритульні тварини можуть становити небезпеку для людей, а саме: переносити небезпечні захворювання, збиватися у зграї та бути агресивними. Тому потрібно бути обачними. Під час зустрічі з безпритульним собакою забороняється:

Запропонуйте переглянути відео «Уроки безпеки тітоньки Сови»

 

Проведіть обговорення після перегляду.
Запитання після перегляду:
-Ти любиш гратися з домашнім улюбленцем?
-Скажи чи буває у твого улюбленця поганий настрій?
-Як ти гадаєш чому гарчить мама – собака, якщо хтось бере до рук її цуценя?
-Чи траплялося таке що тебе подряпала власна ж кішка, якщо ти її дуже міцно стискав?

Навчіть дитину  правильно поводитися з домашніми тваринами.

Не можна!

  • стискати їх занадто міцно та кидати;
  • дратувати тварин або тягнути їх за хвіст чи вуха;
  • турбувати тварин, коли вони їдять (вони вважають що ти хочеш відібрати у них їжу).

Поясніть дитині, чому залишатися наодинці з домашнім улюбленцем вдома дитині буває небезпечно. Навчіть малюка обов’язково мити руки з милом після контакту з домашніми тваринами. Поясніть їй, чому не можна дозволяти домашнім тваринам розташовуватися на диванах і ліжках. Учить піклуватися  про здоров’я домашніх улюбленців.


З метою виховання в дитини милосердя, прочитайте твір В. Сухомлинського «Покинуте кошеня».

Хтось виніс із хати мале кошенятко й пустив його на дорогу. Сидить кошеня та й нявчить. Бо хоче додому до матусі. Проходять люди, дивляться на кошеня. Хтось сумно киває головою, а хто сміється. Хто жаліє: – Бідне кошенятко. – та йде далі.
Настав вечір. Зайшло сонце. Страшно стало кошеняткові. Притулилося до куща й сидить – тремтить. Поверталася зі школи маленька Наталочка. Чує нявчить кошеня. Вона не сказала ані слова, а взяла кошеня й понесла додому.
Пригорнулось кошенятко до дівчинки. Замуркотіло. Раде – радісіньке. І забрала Наталочка кошенятко додому, щоб зігріти, нагодувати.
Запитання до дитини:
– Який вчинок зробила Наталочка на відміну від інших людей?
– Чи робив ти у житті милосердний вчинок?
– Як би ти діяв на місті Наталочки?
Обговоріть прислів’я:
– Кожний собака гавкає, але не кожний кусається.
– Не дражни пса – не вкусить.
– У кота м’які лапки, та в лапках дряпки.
– Гладь коня вівсом , а не батогом.
Організуйте художньо – творчу діяльність дитини.
1. Робота з папером «Орігамі» створіть образ песика чи котика на вибір.


2. Використовуючи геометричні фігури, запропонуйте малюкові викласти портрети тварин.


3. Виконайте з дитиною вправу з графомоторики, з метою розвитку дрібної моторики рук, довільності і точності рухів, вміння правильно тримати олівець:


Вихователь : Гнойова Тетяна Павлівна

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *