03.05.2022р.- Реалізуємо освітні завдання за темою ”Квіти” (підтема ”Спостереження за кульбабкою”)

Шановні батьки!

Кульбаба росте і на полі, на луках, і на дачі, і у лісі. Зацвітає кульбаба ще навесні. Квітки у цієї рослини яскраво-жовті, здалеку здається, ніби маленькі курчата в траві копошаться. Кульбаби дуже допомагають своїм нектаром бджолам, підгодовуючи їх до початку цвітіння основних медоносних рослин.
Коли кульбаба відцвітає, на місці жовтих квіток дозрівають плоди, кожен з яких має довгий носик з волосками на кінці. Сім’янок у рослини дозріває багато, вони і утворюють повітряну білосніжну шапку. Правда, тримається ця «шапка» на рослині не дуже довго – до першого пориву вітру. Повіє вітер – і сім’янки зриваються з кульбаби і дружною юрбою відправляються в подорож по повітряному океану. І летіти вони можуть, підхоплені повітряними потоками, досить довго. А коли сім’янки сідають на землю, то на місці з’являються нові кульбаби.

1. Розглядання будови кульбабки.

Погляньте на  галявину, на якій ростуть кульбабки. Яка гарна травичка виросла на галявині! Закріпіть  назву кольору трави. Потім  звертають увагу на те, як багато жовтеньких квіточок виросло на галявині. Це – кульбабки, маленькі й гарненькі.

Кульбабка росте на стебельці. Стебло довге, тонке, гладеньке.  Активізуйте мовлення дитини та запропонуйте розглянути кульбабку. У кульбабки довге гладеньке стебло і жовта пухнаста шапочка.

Дайте відповіді на запитання:

-Де росте квітка?

– Яке стебло?

-Якого кольору квіточка у кульбабки?

-А якого кольору листочки у кульбабки?

2. Вивчіть разом з дитиною вірш Н. Забіла  «Кульбабки».

На леваду я пішла б –

Ціла купа там кульбаб:

Ніби сонечка малі,

Посідали на землі.

3. Дихальна гімнастика «Кульбаба»
– Подуйте на кульбабу так, щоб заворушилися його пелюстки, але намагайтеся не надувати щоки.

4.  Якщо малюк трошки втомився пограйте з ним в гру –медитація  «Я –  квітка» 

“Я – маленька зернинка. У мені спить квіточка ( присідайте, кладіть долоні під щічку). Пригріло сонечко, і вона прокинулась, не кваплячись простягає до сонечка свої листочки, вітається з вітром, потім піднімає до гори своє личко і радіє весні. (Повільно встаньте, підніміть руки в гору і кружляйте на місці.) Підставляє личко теплому дощикові, а він ретельно вмиває її (імітуйте вмивання.) Вона кружляє у танці з метеликами, вони пестять її личко, лоскочуть очки, носик, вушка.) (Погладіть собі обличчя, очі, носик.) Квіточка усміхається, зустрічаючи новий день і весну. (Посміхніться одне одному.) Потягніться вгору, розплющить очі. Ви відпочили,набралися сили,наповнилися життєвою енергією сонечка ,вітру, дощу і спроможні плідно працювати”.

5. Для закріплення кольорів та форм запропонуйте дитині пограти в дидактичну гру «Підбери квітці листок і пелюстку»
– Розгляньте уважно ці квіти. Покажіть квітка з круглими пелюстками (квадратними, трикутними, овальними). З кожної квітки впав одна пелюстка. Покладіть пелюстки на місце їх квітки з такими ж пелюстками.
А тепер до стебла прикладіть листочки зеленого кольору.

6. Пальчикова гімнастика «Квіточка»
Як у маленьких діток
Є квіточка аленький,
(Скласти пальці однієї руки пучкою)

А його пелюстки —
Це пальці у руки.
(Розкрити долоню, розвести пальці в сторони)

Раз, два, три, чотири, п’ять —
Вчимося зараз рахувати.
(Перебирати пальці іншою рукою)

7. Запропонуйте дитині намалювати кульбабку нетрадиційним способом (за допомогою пензлика для клею).

Вмочіть пензлик у жовту фарбу, поставте його вертикально, при цьому залишайте відбитки.  Пензлик лишає не охайні мазки, а променисті клубочки, схожі на кульбабки.

 

8. Послухайте аудіоказку про кульбабу разом з дитиною.

 

 

Вихователі: Ніколаєнко І.А., Скідан В. М. 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.