12. 05.2022 р. – Автоматизуємо вимову звука [Л].

Шановні батьки!  Сьогодні пропоную вам разом з дитиною   виконати  ігрові завдання, які сприяють удосконаленню вимови звука [Л]. Поставлений звук потребує автоматизації (багаторазового промовляння), а щоб дитині було цікаво, запропонуйте виконати наступні завдання.

 

1.Завдання.

Виконайте артикуляційну гімнастику (перед дзеркалом)

«Усмішка»

Губи в усмішці, зубів не видно; повторити вправу 3-4 рази

Схожі ми на скрекотушок,

Тягнемо  губи аж до вушок

«Хоботок»

Витягнути губи сильно вперед, напружити,як при вимовлянні звуку [у];

утримувати їх у такому положенні під рахунок від 1 до 5-10

Слоник хобот витягав,

«Всім привіт!» – немов сказав

Щоб йому відповісти,

Хоботок зроби і ти

Краще губи витягай,

Слона швидше привітай!

«Покараємо неслухняний язичок»

Усміхнутися, відкрити рота, спокійно покласти  широкий язик на нижню губу і поплямкати губами, вимовляючи : «Пя-пя-пя»

А тепер вже не зубами –

Я пошльопаю губами:

«У бика губа тупа, п а-па-па»

«Лопатка»

Усміхнутися, відкрити рота, покласти широкий передній кінчик язика на нижню губу;

 утримувати його в такому положенні під рахунок від 1 до 5-10

Язичок наш, як лопатка –

Дуже рівний, дуже гладкий

Ловкою лопаткою

Копаю біля хатки я

«Чашечка»

Посміхнутися, відкрити рота,

 бічні та передні краї широкого язика підняти, але не торкатися зубів

Тепер краєчки язика

Угору підтягаю,

Глибоку «чашечку» таку

Зубами не торкаю

«Змійка»

Рот широкий відкритий, вузький язик сильно висунути вперед, потім прибрати всередину рота

Наші поперечні м’язи

Звузять язичок одразу,

Легко м’язи ти напруж –

Стане язичок мов вуж

«Смачне варення»

Посміхнутися, відкрити рота та язиком у формі чашечки облизувати губу, роблячи рухи зверху вниз

Вправа є у нас така,

Дуже легка і проста:

Губки ми оближемо,

Мов варення злижемо

«Індик»

Відкрити рота, покласти язик на верхню губу і проводити рухи кінчиком язика по верхній губі вперед і назад, намагаючись не відривати язика від губи, ніби погладжуючи її. Темп рухів поступово прискорювати, потім включити голос, поки не почується «бл, бл, бл» (так белькоче індик)

Грає по губі язик:

«Бул-бул-бул», –

Як той індик!

«Почистимо верхні зубки»

Посміхнутися, відкрити рота, кінчиком язика «почистити» верхні зубки із внутрішнього боку, рухаючи язиком вправо-вліво

Ходить «щітка» вліво-вправо,

Чистить зубки дуже вправно

«Гойдалка»

Відкрити рота, напруженим язиком тягнутися до верхніх та нижніх зубів (по черзі)

Мов гойдалка язик гойдався

І гойдатись не боявся

«Маляр»

Відкрити рота, широким кінчиком язика «побілити» піднебіння, роблячи повільні рухи від верхніх зубів углиб рота й назад;

нижня щелепа не повинна рухатися

Наче малярем працюю –

Піднебіння пофарбую

«Конячка»

Посміхнутися, відкрити рота і поклацати кінчиком язика

 (конячка цокає копитами).

Пильнувати, щоб рухався тільки язик;

спочатку повільно клацати, а потім – дедалі прискорюючи

Цок-цок-цок,

Цокають копита

Цок-цок-цок,

Я охайна й вмита

Я копитом цокочу,

Як захочеш – прокочу

«Грибок»

Посміхнутися, широко відкрити рота, присмоктати язик

до піднебіння, щоб під’язикова зв’язка була натягнута

 («ніжка гриба»); краї язика мають примикати до верхніх зубів,утримувати в такому положенні 5-10 секунд

Ось грибочок-сироїжка

Вгорі – «шляпка»,

Знизу – «ніжка»

«Гармошка»

Положення язика як у вправі «Грибок», губи в усмішці;

не відриваючи язика, відкривати і закривати рота

На гармошці я заграю,

Рот відкрию – закриваю

Свій язик «грибком» тримаю –

І його не відпускаю 

«Пароплав»

Злегка  посміхнутися, висунути язик, затиснути його зубами і співати звук [и]

[и] –[и]- [и] (пароплав гуде)

Капітан капітану сигнал подає:

– Корабель мій назустріч твоєму іде

2.Завдання.

 Виконайте дихальну вправу за посиланням:

https://youtu.be/67nsp58w284

3.Завдання.

Добери риму.

Цапок вийшов за місток, з дерева зірвав…(листок)

Пригощались їж  з котом теплим, свіжим…(молоком)

В кімнаті дзвонить телефон, у зоопарку живе…(слон)

Водичко, водичко, умий моє…(личко)

          

4.Завдання.

Пригадати казки, закінчити речення.

Перехитрила Лисиця …(Колобка)

Друг Чебурашки – це…(крокодил)

Журавель запросив у гості…(Лисицю)

У лісі жили  сім гномів та …(Білосніжка)

Живе на даху, полюбляє варення…(Карлсон)

 

5.Завдання.

Закінчи кожне речення словом із [Л].

Дрова пиляли, а траву….(косили)

Пшеницю сіяли, а картоплю…(садили)

Хліб пекли, а  кашу…(варили)

Вірш читали, а пісню…(співали)

Молоко пили, а булочку…(їли)

Казку читали, а листа…(писали)

Удень працювали, а вночі…(спали)

6.ЗавданняВивчити напамять .

У Пилипа є сопілка

Із калинової гілки

7.Завдання.

Виконати пальчикові вправи за посиланням:

https://youtu.be/O7jXI62xieo

Матеріал підготувала

Вчитель-логопед Сасова Н.П.

 

 

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *