1.Дрібна моторика – це здатність маніпулювати дрібними предметами, передавати об`єкти з руки в руку, а також виконувати завдання, що потребують скоординованої роботи очей і рук. Проблема розвитку дрібної моторики дітей – тонких диференційованих рухів кистей і пальців рук в педагогіці і психології має велике значення і розцінюється, як один з показників психічного розвитку дитини. Руки — інструмент тонкий, і «настроюються» вони протягом тривалого часу. Тому починати роботу з розвитку рухів рук малюка потрібно від народження. Адже дитина і у віці немовляти, і особливо у ранньому віці, має величезний потенціал для формування майбутньої особистості, зокрема її інтелектуального розвитку.
Інклюзивна група для дітей раннього віку “Кмітливчик”
Вихователі: Шевчук Н.І, Зимовець Т.С.
2.02.10.2023р. в дошкільному закладі відбулась зустріч практичного психолога Солоної І.І. з працівниками в рамках проєкту “Завжди поруч”. Присутні ознайомились з поняттям ” саморегуляція”, обмінялись порадами “Як підняти настрій”. Покращили свій емоційний стан за допомогою вправ: “Камінь”, “Струси з себе стрес” та “Пір’їнка”
3.Добре організований ранковий прийом дітей має велике значення в розпорядку дня. Привітна зустріч дшкільників вихователем позитивно впливає на їх настрій, працездатність, дисциплінованість. Якщо діти знають, що їх чекають і будуть їм раді – вони з великим бажанням ідуть у дитячий садок.
Вихователі інклюзивної групи для дітей молодшого дошкільного віку ” Буратіно ” Чорноусенко М.О., Фоменко Н.І.
4.У середній групі «Пізнайко» вихователі продовжують знайомити малят із природою навколишнього світу, виховують естетичні почуття до живого довкілля.
Весело та дружно ми живем,
На прогулянку гуртом ідем.
Всім шлемо привіт від дітвори.
Вміємо ми ніжки піднімати,
Вмієм перешкоди обминати.
Вихователі: Скідан В.М, Ніколаєнко І.А
5.Любов до праці потрібно прививати дітям з дитинства, тому що навички і уміння, отримані дитиною у цьому віці формуються на все життя. Спрямовуйте дитячу енергію на корисні справи, підбирайте посильні трудові дії та викликайте зацікавленість до результату власної праці. Це забезпечує формування повноцінної готовності дитини до дорослого життя. Вихователі Друк Л.В., Іщенко О.М.
6.Налагодження освітнього процесу з дітьми в умовах війни — неабиякий виклик для педагогів. З 02.10.2023р. по 06.10.2023р. в ДНЗ №1 «Орлятко» проходить Тиждень безпеки дитини. Педагоги закладу проводять з дітьми цікаві заняття, бесіди, рольові та дидактичні ігри, конкурси малюнків, які спрямовані на формування у дітей ціннісного ставлення до власного життя та здоров’я.
З метою поліпшення якості організації освітнього процесу з питань особистої безпеки та захисту життя та здоров’я дошкільників в умовах воєнного стану для педагогів були проведені консультації відповідної тематики. Адміністрація закладу перевірила документи з питань ЦЗ, журнали проведення інструктажів з охорони праці та безпеки життєдіяльності, наявність інструкцій, пам’яток з питань безпеки життєдіяльності в умовах воєнного стану, правил надання першої домедичної допомоги постраждалим від нещасних випадків. Було здійснено обстеження стану пожежного щита та вогнегасників, електричного, опалювального обладнання тощо. Протягом тижня вивчався стан організації роботи з питань охорони життя та здоров’я дітей в умовах воєнного стану.
7.Осінь – чарівна пора , яка дарує багатий природний матеріал, що сприяє розвитку творчих здібностей та дрібної моторики дошкільнят.
Діти групи “Малятко ” із задоволенням створювали творчі роботи, розвиваючи уяву, мислення та наполегливість у досягненні мети.
Вихователі: Гнойова Т.П.
Населевська Г.М.
8.06.10.2023 в ДНЗ №1 «Орлятко» фахівці комунального закладу “Публічна бібліотека Конотопської міської ради” провели лялькову виставу для виховаців. «Поросятко Чок» – весела та повчальна казка про дружбу, винахідливість та взаємодопомогу, яка поставлена у класичному стилі ширмової лялькової вистави.Один із найяскравіших способів донести інформацію до дитини – ляльковий театр, який збагачує дітей враженнями, викликає у них різноманітні емоції, сприяє їх загальному розвитку і естетичному вихованню.Діти були у захваті та отримали багато позитивних емоцій від перегляду.
9.Щоб творчо і цікаво проводити корекційно – розвиткову роботу з дітьми, які мають порушення мовлення, необхідно як на заняттях, так і в повсякденні використовувати різні ігрові та практичні вправи, спрямовані на вирішення певної навчальної мети.
Вчитель – логопед Сасова Н.П.
Група для дітей з порушеннями мовлення “Грайлики”.
10.Застосування ІКТ на логопедичних заняттях розширює можливості роботи з наочним матеріалом, допомагає успішно досягти поставленої мети диференційованої логокорекції. За комп’ютером дитина почуває себе більш дорослою, впевненою, компетентною в інформаційному суспільстві. Ці ігри стимулюють інтерес дитини до навчання.
Вчитель-логопед: Силка А.В.
11.Одним із основних чинників становлення особистості в дошкільному віці є мовленнєвий розвиток дитини. Велика увага приділяється розвитку словникового запасу, бо саме дошкільний вік – період швидкого збагачення словника. Розширення словникового запасу проходить через усю навчально- виховну діяльність та під час опрацювання лексичних тем.
Вчитель -логопед Гей Н.І.
Група для дітей з порушеннями мовлення “Дзвіночок”.
12.Під час занять з дітьми з особливими освітніми потребами практичний психолог використовує дидактичні ігри, що на відміну від розважальних, мають методичну мету. Гра знімає напруження, розвиває інтерес і активність дітей, дає їм можливість проявити себе в цікавій для них діяльності. Вона сприяє розвитку пізнавальних психічних процесів: пам’яті, уваги, мислення, комунікативних навичок, емоційно-вольової сфери. Спеціаліст має необхідні знання та навички, щоб пристосувати власну роботу до індивідуальних особливостей дитини.
Практичний психолог: Фурса А.В.
13.16.10.2023р. в дошкільному закладі відбулась зустріч практичного психолога Солоної І.І. з працівниками в рамках проєкту “Завжди поруч”. Присутні мали змогу поділитись своїм настроєм та побажаннями, ознайомились з різновидами медитацій , виконали вправу “Тепла ковдра”, зняли психом’язове напруження за допомогою техніки “Сокира” , а також знайшли ресурс в “Картках сили” від психологині Світлани Ройз.
14.Музично-дидактичні ігри допомагають дитині в цікавій для неї формі почути, відрізнити, порівняти деякі властивості музики, а потім діяти з ними. Такі ігри використовує музичний керівник ДНЗ 1 “Орлятко” в індивідуальній роботі з дітьми. Вони прості і доступні, цікаві і привабливі, вони стають своєрідним збудником бажання дітей співати, слухати музику, танцювати і грати в оркестрі на дитячих музичних інструментах.
Музичний керівник Т.Притика
15.У ДНЗ № 1 “Орлятко” продовжує працювати чергова( прогулянкова) група, де діти можуть гратися в улюблені ігри,займатися цікавими справами. Саме в цей час доцільно провести індивідуальну роботу з дітьми по вдосконаленню набутих вмінь та навичок з певного виду діяльності.
Вихователі: Шевчук Н.І, Зимовець Т.С.
16.19.10.2023 працівники ДНЗ №1 «Орлятко» провели «Чистий четвер». Упорядковували свої ділянки, прибирали листя та підготували до зимового періоду споруди, які розміщені на території закладу.
17.З кожним роком все частіше можна спостерігати паралельно із затримкою мовленнєвого розвитку у дітей також різні рухові відхилення. Насамперед це стосується артикуляційної моторики в сукупності з загальною руховою незграбністю, порушенням тонких рухів пальців рук. Численні дослідження фахівців доводять наявність взаємозв’язку між рівнем мовленнєвого розвитку і рівнем сформованості тонких рухів пальців рук. Таким чином, розвиваючи дрібну моторику, ми одночасно формуємо моторику артикуляційну, що в подальшому сприятиме загальному мовленнєвому розвитку дитини, її інтелектуальним здібностям, і найголовніше збереженню фізичного та психічного здоров’я.
Асистент – вихователя Бондаренко Н. М.