17.01.2024р. Реалізуємо освітні завдання за темою “Продукти на кухні”. Підтема: ”Смакота”.
1. Шановні батьки, організуйте з дітьми гру “Їстівне не їстівне” використовуючи пари картинок. Ускладніть в гру у такий спосіб: той, кому попало “їстівне” має назвати, якого смаку цей продукт чи страва. Незнайомі смаки діти можуть пізнати разом з вами.
2. Запитайте у дітей, які смаки їм до вподоби (назвати продукт, його смак та страву де застосовується). Запропонуйте разом зібрати продукти (предметні картки) для виготовлення страв (компот, фруктовий салат). Малювання рецепту страви допоможе краще запам’ятати особливості страви та закріпити знання значення слів “спочатку” – “потім” – “наприкінці”. Коли малюнки будуть готові, запропонуйте дітям зайти спільні та відмінні ознаки в стравах. Перелічити, які продукти були використані для приготування цієї страви. Розіграйте рольове приготування страв, де діти виконують спільний задум гри (приготування страви) від імені її складових (Я – яблуко; Я – слива; Я – вода і т. д.). Потрібно зібратися у послідовності приготування страви та імітувати рухи обробки продуктів харчування. Коли страва “готова” промовляйте “смачного”.
3. Дидактична гра “Збираємося до магазину”. Завдання для дітей створити список покупок для нескладної страви (бутерброд, компот, салат, та ін.). Нехай діти обирують умовний або справжні посуд для страви. При складанні списку діти мають додержуватися певних умов: назвати продукт на дотик, на запах, за кольором, за формою.
https://vseosvita.ua/library/didakticna-gra-v-magazin-za-produktami-480692.html
4. Картопляні перетворення розпочніть із загадок про картоплю. Коли діти відгадають що це картопля, запитайте у яких стравах діти їли картоплю. Надайте дітям можливість відчути смак сирої картоплі та запитайте про їх думки. Активізуйте словник “смачно” – “не смачно” запитайте, як картопля може набувати смаку (встановитися смачною) додавання солі, смаження, варіння, запікання. Створіть умови для того, щоб діти відчули смак готових страв з картоплі. Запечену картоплю діти можуть приготувати разом з батьками вдома.
Навесні кладемо в ямку,
Восени збираємо.
У супи, борщі, солянку
Цілу зиму маємо…
(Картопля)
У землі вона зростає
І брунатний колір має.
Її смажуть і печуть,
Її варять і товчуть.
Овоч цей всі люблять дуже,
Як же він зоветься, друже?
Я росла в темній темниці,
Як зросла – взяли в світлиці.
З мене шкуру всі деруть,
Мене варять, мене труть,
Пироги з мене печуть.
Відгадайте, хто ж я є,
І назвіть ім’я моє.
(Картопля)
5. Попросіть дітей назвати, що їм відомо про професію кухаря. Познайомтесь з кухарем нашого садочку. Подякуйте за те, що діти отримують задоволення від смачної їжі й часто говорять слово “смакота”. Або покажіть дітям відео\презентацію про професію, люди якої відповідають за приготування їжі та формують її смак – кухар.
6. Набір розвивальних завдань. Картка № 59.
Вихователь Інна НІКОЛАЄНКО