15.04.2020р.- Розумний дім

1.Запропонуйте дитині пограти у мовленнєву гру «Нісенітниця».

(Дорослий називає пари слів, дитина придумує  речення з цими словами).

Запропонуйте наступні пари слів:

Двері-серветка;

цукерка- диван;

міксер- компот;

комп’ютер-кіт;

вікно-ключі;

холодильник-кран;

фіранка-стіл;

ліжко-автомобіль;

віник-піч;

ванна-шафа.

(Речення можуть бути такими: «Серветкою можна протерти двері, На дивані з’їсти цукерку, приймаються навіть нісенітниці «Міксер пригостив компотом всіх своїх друзів на кухні». За  бажанням гру можна ускладнити  та пропонувати пари слів: «іменник+  прикметник», «іменник+ дієслово».

2.Організуйте розмову про значення виразу «Розумний дім».

Спрямуйте дітей на пошук того, як дім може допомагати людині. Допоможіть дитині зрозуміти поняття «розумний дім». Налаштуйте її на те, що можна нескінченно фантазувати та придумувати ті елементи, які повинні включати розумні системи у домі. Навіть фантастичні ідеї можуть бути справді розумними , здатними перетворити наш дім у розумний. Перегляньте з дитиною відео про розумний дім.

Обговоріть, яке призначення розумних предметів для дому:

-полегшує життя людини;

-забезпечує захист;

-роблять життя зручнішим та комфортнішим;

-надають більше можливостей для цікавих справ разом з усією родиною.

3.Зверніть увагу, що в кожній оселі є достатньо багато предметів-помічників. Серед них-драбина. У нашому домі є багато чого, що знаходиться вище від нашого зросту, і тому без драбини не обійтися. Драбина – особливі сходи, для яких потрібна опора.

 

-Чим можна замінити драбину і сходинки?

– Які бувають драбини? (переносна,розсувна, підвісна).

– Як і чим по-іншому  дістатися гори чи глибини?

Зробіть спільний висновок, що драбина- це потрібний помічник в домі.

4.Виконайте завдання №7 у «Книзі дошкільника». Виконання цього завдання заохочує дітей фантазувати- придумувати  сенсорну панель твого розумного дому.

Також виконайте завдання №8 у «Книзі дошкільника». За аналогією до цього завдання ви можете простежити еволюцію побутових приладів (праска, фен)та іншої техніки (холодильник, автомобіль…), того, що їй буде цікаво.

5.Хвилинка виховання (за творами  В.О.Сухомлинського).

Ознайомтесь із оповіданням В.О.Сухомлинського “А серце тобі нічого не підказало?” Перекажіть його за допомогою мнемотаблиці, дайте відповіді на запитання.

Чому мати Андрійка була заплакана?

-Яка реакція була у сина?

-Куди вирішив іти Андрійко?

-Чи правильно вчинив хлопчик? Чому?

6.Віконечко в природу.

1)Відгадайте загадку:

Три брати ідуть по світу —

Від зими назустріч літу.

Перший пройде — тане лід,

Другий пройде — всюди квіт,

Третій пройде — укрива землю шовкова трава.

– Про яких трьох братів ідеться в загадці?

-Так, це весняні місяці — березень, квітень, травень.

2) Хвилинка-цікавинка.

Назва першого місяця весни пов’язана з березою, збиранням її соку. Ще його називають січнем, соколиком. Раніше були поширені назви марець, березіль або березоль.

Квітень означає «пору цвітіння рослин». Іноді місяць називають цвітнем.

Травень — це місяць «буйного розквіту трав».

3)Пригадайте прислів’я та народні  прикмети:

  • Травнева роса краща від вівса.
  • Навесні вода — влітку трава.
  • Сухий березень, мокрий май — буде каша й коровай.
  • Квітневі струмки землю пробуджують.
  • Сухий і теплий май — скупий урожай.
  • Весняний день рік годує.

4)Вивчіть разом з дітьми:

Природа нам, як рідний дім

Вона усім, як мати,

Щоб лад завжди був в домі тім,

Про неї треба дбати!

5)  Пригадайте правила поведінки на природі:

Вихователь: Скидан Валентина Миколаївна.

7.Попрацюйте з коректурною таблицею.

1.Відгадай загадку, знайди відгадку:

1)Диво-дім, диво-дім,Скільки іграшок у нім!

Є багато тут малят — І дівчаток, і хлоп’ят!

Гарний дім цей для діток

Зветься просто — … (дитсадок)

2)Навесні веселить,
Влітку холодить,
Грибами, ягодами обдаровує,
Восени засинає,
Навесні знову оживає.
(Ліс)

3)Великий будинок у місті стоїть,
Та завжди, як вулик бджолиний, шумить.
Як чаша, він повний знаннями,
Ласкавий будинок цей з нами.
(Школа)

4)Рівно цеглу викладає,
Дах старанно покриває…
Каменяр і покрівельник
Носять назву… (Будівельник).

2.Поміркуй:

– Чому в селі не будують хмарочоси?

– Чому в юрті немає вікон?

– Що менше – теремок чи палац?

– Чи можна на будівництві обійтись без підйомного крану?

– Чи кожен багатоповерховий будинок можна назвати хмарочосом?

-У якій споруді майже завжди дуже багато людей?

– Чому в альтанці немає вікон і дверей?

– Який будинок можна взяти з собою в дорогу?

– Герої яких казок жили в палаці?

3)Порівняй:

-Юрту і одноповерховий будинок;

– Одноповерховий будинок і хмарочос;

-Юрту і намет.

4) Продовж речення:

– Море – це житло для….;

-Ліс-це дім для….;

– Турист може взяти в дорогу…;

– У будь-якому будинку є…..

5)Розклади фішки:

– Червоними трикутниками накрий казкове житло;

– Синіми квадратами накрий спеціальні споруди;

– Жовтими кругами накрий житлові споруди.

8.Прочитайте з дітьми казку та повторіть букви.

У столиці Мовної Країни жили літери. А називалося місто Абетка.Голосних літер було менше, ніж приголосних, тому вони жили ближче до центру міста.
Приголосні — дзвінкі і глухі, шиплячі і носові жили трішечки далі.
Дзвінкі і глухі, що мали пару, влаштувались обабіч дороги. Б напроти П, З через дорогу від С…
Решта, без пари дзвінких, облаштувалися позаду.Л, М, Н, В, Р та Й запросили біля себе і Ф пожити, щоб їй сумно не було. Але та відмовилась, вона ж глуха, між дзвінкими їй буде не по собі.
Але в Абетці ніколи не було сварок.
Поки…У місті була величезна бібліотека, де було безліч цікавих книжок.
Літера А, яка очолювала Абетку, якось прочитала про звуки.
«Це ж треба, — подумала А, — виявляється, що і без літер Ї, Я, Є, Ц, Щ можна нормально спілкуватися. А що, якщо їм трохи відпочити?»
А зібрала всі літери на збори.
— Послухайте, виявляється, деякі звуки відрізняються від літер. Я, Ї, Ю, Є, Ц, Щ можна замінити.
— Як це? — перелякалися вказані літери. — Ми потрібні Абетці!
— Ви не так мене зрозуміли, — продовжила А. — Я лише хочу, щоб ви трохи відпочили, поки ми проведемо експеримент. Поживемо два дні без вашої участі.
Літери погодились.
Вони зібралися й поїхали у гості до цифр у Математику.
А в Абетці почався справжній переполох. Літери Й, А, І, У, Е, Т, С, Ч, Ш мали в кілька разів більше роботи.Коли з Математики повернулися відпочилі гості, вони просто не впізнали своїх сусідів-літер — ті були дуже втомлені.
А відразу ж вийшла назустріч прибулим:
— Дорогі літери! Експеримент був невдалим, без вас нам так важко…
Відтоді всі літери Абетки завжди дружно працювали.
І нам потрібно їм дякувати.
Уявіть лише, що було б, якби А вирішила відпочити?

9. Завдання для допитливих.  Гра “Що зайве”.

10.Цікаві задачі.

11.Маленькі дослідники.

Дослід “Пливучий цитрус”.

А чи знали ви, що якщо занурити неочищений лимон чи апельсин у посудину з водою, він не потоне. Але коли очистити його від шкірки – він тут же опуститься на дно? У чому секрет?

\

Шкірка цитрусу менш щільна, ніж сама серцевина, тому містить багато повітря, яке і дозволяє фруктові виринати на поверхню води.

12.Трішки фантазії і творчості. Виконайте разом з дітьми (із ватних дисків).

13. Перегляньте відео.

Вихователь: Грицюк Тетяна Іванівна.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *