12.05.2022р. Реалізуємо освітні завдання за темою: “Творимо красу – збільшуємо добро на Землі” (підтема: “Бережу і примножую красу”)

  1. Шановні батьки, запропонуйте дитині виконати завдання за змістом коректурної таблиці «Весна. Весняні барви».                                                                           

 

1.1 Знайди і назви:

– Лісові квіточки;

– Садові квіточки;
– Ознаки весни.

1.2 Додай слово:

– Нарцис – (який?) жовтий, гордий, пишний;

– Конвалія – (яка?) …;

– Пролісок – (який?) …;

– Мімоза – (яка?) … .

1.3 Вправа «Узнай за описом»

Дорослий пропонує дитині опис квітки, за яким вона має знайти відповідь і показати її на картинці.

Варіанти опису: З’являються першими з-під снігу, ніжні, низенькі, блакитні (проліски); жовті, схожі на маленькі кульки, сонечка, вдень відкриваються, а ввечері – закриваються (кульбабки); жовті, з червоним стовпчиком посередині, яскраві, схожі на великі зірочки (нарциси); жовті малесенькі кульки-грудочки, яких багато на гілці, мають дуже сильний аромат (мімоза); ароматна квітка білого кольору, в якій на тоненькій гілочці багато маленьких білих дзвоників (конвалія).

2. Запросіть дитину до тематичної бесіди. Що означає «берегти»?

Орієнтовні запитання до бесіди:

  • Навіщо берегти красу? Від кого і чого?
  • Чому так говорять: «Ламати не будувати»?
  • Що станеться зі світом, людьми, якщо знищувати природу як джерело краси чи красу рукотворну (руйнувати, забруднювати, псувати)?
  • Попросіть дитину уявити наслідки такого руйнування безпосередньо для себе, запитайте, що вона відчуває.                                                                                                                        3.Прочитайте дитині оповідання Г.Ткачук «Гойдалка під кленом».

По завершенні розпитайте:

  • Про які весняні справи дорослих йшлося в цьому оповіданні?
  • Як так трапилося, що квіти зіпсовано?
  • Що, на твою думку, відчував дідусь Марка, коли побачив розтрощені квіти?
  • Що було б, якби дівчинка з батьком не виправили ситуацію?
  • Пригадай, як батько і дівчинка повернули красу. Що тепер відчувала дівчинка?
  • Які думки у тебе виникли після знайомства з цією історією?

Гойдалка під кленом

Ось наш двір.

Найкраще в ньому — це майданчик під кленом.

А найкраще на майданчику — гойдалка.

Якщо розгойдатися дуже сильно, то можна злітати високо-високо.

Я літаю — а малюки порпаються в піску.

Я літаю — а Марко з’їжджає з гірки.

Я літаю — а Марків дід садить квіти між тополею і кленом.

Квіти ще не схожі на квіти. Але Марків дід каже, що вони виростуть і зацвітуть у липні. Або навіть раніше, якщо нам пощастить.

— Як називаються ці квіти? — питаю.

— Дельфіній, — каже Марків дід.

Мені подобається їхня назва. Мати дельфіній біля майданчика — це майже як мати справжніх дельфінів.

Я розгойдуюсь іще сильніше — і бачу маму. Вона повертається з роботи.

Я зупиняюся, швидко злізаю з гойдалки. Біжу.

— Стій! Ніно, спинися! — раптом кричить мама і застигає на місці.

— Що ти накоїла?! — супить брови Марків дід.

— Дивися під ноги! — біжить до мене Марко.

Я дивлюся під ноги, а там — розтоптані квіти. Не знаю, як це сталося. Сльози печуть в очах.

— Я ж не хотіла! — тікаю від усіх.

Якби ж я дивилася під ноги! Тоді дельфіни були б цілі. Увечері я крадуся в кімнату батьків. Мама вже спить, а тато, глянувши на мене, міцно пригортає.

— Тепер у нас не буде дельфінів, — бурмочу.

— Хтозна, — відповідає тато. — Може, й будуть.

Наступного ранку ми з татом ідемо на великий ринок.

Тут продають овочі, фрукти і — квіти. Ми обходимо всі ряди, але дельфінів ніде немає.

Дорогою додому бачимо квіткову крамницю. Тут є троянди, тюльпани, різні вазони, кактуси.

— У вас є дельфіни? — питаю у продавця.

— Дельфіни? — не розуміє він.

— Дельфіній! — сміється тато.

— А, дельфіній! Ось!

Ми з татом ніколи не садили квітів. Але все робимо так, як казав нам продавець. Одна, дві, три, чотири нові рослинки з’являються на клумбі між тополею і кленом. Мама бачить нас із вікна й гукає:

— Що ви там робите?

— Заводимо дельфінів! — кричу.

Тоді мама виходить і береться мені допомагати. А тато майструє навколо клумби дерев’яний парканчик. Гойдалка під кленом широка. Ми з Марком поміщаємося на ній удвох.

Ми літаємо — а з вікна на нас дивиться Марків дід і махає рукою.

Ми літаємо — а за парканчиком ростуть квіти.

Ми літаємо — а попереду ціле літо, і понад хмарами стрибають сині й блакитні дельфіни.

  1. Запропонуйте дитині фарбами намалювати квітку дельфініум, попередньо обговоріть характерні ознаки цієї квітки. З’ясуйте, у чому її схожість з дельфінчиком. Як думала дівчинка?
  1. Організуйте роботу з «Книгою дошкільника» ІІІ частина, стор. 6, завдання №10, 11.
  1. Покажіть дитині статуетку бронзової лисички на мармурі XX століття та обговоріть, яку ситуацію і якими художніми матеріалами її відтворено. Запросіть дитину зліпити лисичку конструктивним способом за схемою на стор.7 «Книги дошкільника» ІІІ частина.

 

ВИХОВАТЕЛІ: Шевчук Н.І., Зимовець Т.С.

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *