26.05.2022р. – Реалізуємо освітні завдання за темою “Думаю – знаю” (підтема “Досліджуй, щоб знати”).
1. Запропонуйте дитині пограти в комунікативну гру «Знаю – не знаю».
Дорослий пропонує дитині називати по черзі назви дерев, квітів, комах, тварин, птахів, кольорів.
Аналогічно дитина називає те, про що хотіла б дізнатися: про море, про зорі, про природні явища тощо.
Наприкінці підсумуйте, що хоч кожен має чимало знань, завжди є те, чого він не знає.
2. Розглядання картини В.Леоновича «Юний дослідник».
Обговоріть з дитиною зміст картини.
За допомогою базових запитань спонукайте дитину самому визначити поле діяльності хлопчика, звернути увагу на його інструмент (лупа).
Запитайте, про що міг дізнатися хлопчик у ході свого спостереження?
Пограйте у юних дослідників – дослідіть різні предмети з використанням лупи.
3. Бесіда з дитиною.
1)
На якому фото зображено дітей, які вивчають природу за допомогою спостереження?
Хто з дітей проводить досліди? Як про це дізнався?
Розкажіть, що досліднику важливо вміти спостерігати. Спостерігати – це уважно розглядати предмети та зміни, які відбуваються довкола. Усі вчені – дослідники.
2)
Запропонуйте дитині за малюнками розказати, хто з дітей спостерігає, а хто – проводить дослід.
Які прилади вони використовують?
3) Для проведення досліджень використовують різноманітні прилади.
Як можна побачити дрібні об’єкти?
Дрібні об’єкти досліджують за допомогою збільшуваного приладу – лупи. Ручна лупа збільшує предмети удвічі й більше.
Вийдіть з дитиною на вулицю і спробуйте розглянути дрібні об’єкти.
Візміть із собою лупу.
4)
Розрізняють вимірювальні і збільшувані прилади.
5)
Назвіть дитині зображені прилади.
Розкажіть, для чого їх використовують?
На яких приладах зображено цифри?
4. Запропонуйте дитині переглянути відео за віршем Г.Бойка «Консультант» з подальшим обговоренням.
Чи можна назвати консультанта знавцем?
Чим дії Мишка відрізнялися від всіх інших дітей?
Чому Мишка можна назвати обізнаним?
До кого з персонажів підходить вислів «Довіряй, але перевіряй»?
Яке значення цього вислову?
Яким твердженням хлопчика можна було вірити, а які треба було перевірити?
5. Запропонуйте дитині уявити себе дослідником і провести досліди.
1) Які властивості має вода?
Щоб відповісти на це запитання, виконайте досліди.
2)
Обговоріть з дитиною:
Що об’єднує ці фото?
Де міститься вода у природі?
6. Робота в «Книзі дошкільника» (завдання №10, 11).
7. Запропонуйте дитині виготовити квітку «Латаття» з паперу.
Проведіть дослідження, чи буде паперова квітка плавати на воді.
Зробіть висновки.
Вихователі: Друк Л.В., Силка О.Д.