26.05.2022р. – Реалізуємо освітні завдання за темою “Думаю – знаю” (підтема “Досліджуй, щоб знати”).

1. Запропонуйте дитині пограти в комунікативну гру «Знаю – не знаю».

Дорослий пропонує дитині називати по черзі назви дерев, квітів, комах, тварин, птахів, кольорів.

Аналогічно дитина називає те, про що хотіла б дізнатися: про море, про зорі, про природні явища тощо.

Наприкінці підсумуйте, що хоч кожен має чимало знань, завжди є те, чого він не знає.

2. Розглядання картини В.Леоновича «Юний дослідник».

Обговоріть з дитиною зміст картини.

За допомогою базових запитань спонукайте дитину самому визначити поле діяльності хлопчика, звернути увагу на його інструмент (лупа).

Запитайте, про що міг дізнатися хлопчик у ході свого спостереження?

Пограйте у юних дослідників – дослідіть різні предмети з використанням лупи.

3. Бесіда з дитиною.

1)

 На якому фото зображено дітей, які вивчають природу за допомогою спостереження?

Хто з дітей проводить досліди? Як про це дізнався?

 Розкажіть, що досліднику важливо вміти спостерігати. Спостерігати – це уважно розглядати предмети та зміни, які відбуваються довкола. Усі вчені – дослідники.

2)

Запропонуйте дитині за малюнками розказати, хто з дітей спостерігає, а хто – проводить дослід.

Які прилади вони використовують?

3) Для проведення досліджень використовують різноманітні прилади.

Як можна побачити дрібні об’єкти?

Дрібні об’єкти досліджують за допомогою збільшуваного приладу – лупи. Ручна лупа збільшує предмети удвічі й більше.

Вийдіть з дитиною на вулицю і спробуйте розглянути дрібні об’єкти.

Візміть із собою лупу.

4)

Розрізняють вимірювальні і збільшувані прилади.

5)

Назвіть дитині зображені прилади.

Розкажіть, для чого їх використовують?

На яких приладах зображено цифри?

4. Запропонуйте дитині переглянути відео за віршем Г.Бойка «Консультант» з подальшим обговоренням.

Чи можна назвати консультанта знавцем?

Чим дії Мишка відрізнялися від всіх інших дітей?

Чому Мишка можна назвати обізнаним?

До кого з персонажів підходить вислів «Довіряй, але перевіряй»?

Яке значення цього вислову?

Яким твердженням хлопчика можна було вірити, а які треба було перевірити?

5. Запропонуйте дитині уявити себе дослідником і провести досліди.

1) Які властивості має вода?

Щоб відповісти на це запитання, виконайте досліди.

2)

Обговоріть з дитиною:

Що об’єднує ці фото?

Де міститься вода у природі?

6. Робота в «Книзі дошкільника» (завдання №10, 11).

7. Запропонуйте дитині виготовити квітку «Латаття» з паперу.

Проведіть дослідження, чи буде паперова квітка плавати на воді.

Зробіть висновки.

Вихователі: Друк Л.В., Силка О.Д.

 

 

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.