13.05.2024р.- Реалізуємо освітні завдання за темою «Рух для здоров’я» (підтема «Рухи, яких не видно: дивовижні можливості нашого організму»).
1.Шановні батьки, сьогодні разом з дітьми дослідіть дивовижні можливості організму. Спочатку проведіть дослід, який демонструє рух дихання. Запропонуйте дітям взяти маленькі люстерка та подихати на них. Діти побачать, що люстерко запітніло, тому що тепле дихання рухалося у його сторону. Аналогічного висновку допоможуть дійти дихальні вправи з пір’їнками, паперовими вітрячками, повітряними кульками тощо. Проведіть бесіду про значення дихання для життя людини.
2. Розкажіть дітям, що думки з’являються в нашій голові, Вони найшвидші в нашому організмі. Пересвідчитися в цьому можна за допомогою гри «Уяви». Ви називаєте дітям слово, а вони уявляють його. Як тільки «побачили» предмет в своїй
голові (працює уява) – піднімайте руку. Проведіть декілька серій гри. Слова для уявляння підбирайте прості, зрозумілі дітям (наприклад: хліб, цукерка, річка, машина, іграшка тощо). Поясніть дітям, що думки допомагають розмовляти «про себе». Попросіть в думках («про себе») сказати: «Сьогодні гарний день!». Думками можна поділитися. Для цього ми говоримо в слух. Важливо думати над тим, що ти говориш. Обговоріть з дітьми, чому слова можуть ображати. Дійдіть спільного висновку, що важливими словами є слова підтримки: «Ти молодець!», «У тебе все вийде!», «Не ображайся», «Не засмучуйся», «Усміхнися» тощо. Поміркуйте разом над прислів’ям: «Одна розумна голова добре, а дві ще краще». Думка кожного важлива, бо вона є особливою і неповторною, може бути схожою на думки інших, а може і не бути. Люди, у яких думки про речі, що оточують нас, є схожими, називають однодумцями.
3. Ще одним особливим «механізмом» нашого організму є пам’ять. Вона допомагає зберігати наші знання, приємні спогади, щасливі моменти та багато іншого, важливого для людини. Перевірити, як працює пам’ять допоможуть запитання до дітей: що ви їли сьогодні на сніданок? А вчора? Чи був у неділю дощ? Що тобі подарували на день народження? Важливо, щоб запитання стосувалися найближчого та віддаленого минулого. Проекспериментуйте із пам’яттю дітей за допомогою відомих вам ігор (повторення слів, знаходження того, чого (кого) не стало та безліч інших).
4. Запропонуйте дітям переглянути зображення ока.
Зір – це великий скарб людини. Проведіть бесіду про важливість зору для людини та можливості ока. Розкажіть, яку функцію виконують брови, вії та повіки. Око – рухливий орган людини. Рухи ока достатньо швидкі. Переконайтеся разом із дітьми, що очі можуть дивитися ліворуч праворуч вниз вверх по колу. Проведіть гімнастику для очей.Запропонуйте пограти у гру «Переглядалки». Гру проводять у парах. Треба як можна довше дивитися в очі одне одному і при цьому не моргати. Непомітними для нас є рухи зіниць ока.
5. Підбийте підсумки досліджень про дивовижні можливості організму, які відбуваються щодня. Акцентуйте увагу на тому, що невидимі рухи організму є важливими і що варто піклуватися про організм, відстежувати, чи все добре з ним. Запитайте, як люди дізнаються, чи все добре з організмом: міряють пульс, вимірюють температуру, тиск, доторкаються вказівним пальцем до носа із закритими очами.
Підготувала Олена Іщенко