27.03.2020р. – На закріплення теми “Ліс”
1. Проведіть з дітьми узагальнюючу розмову про особливості життя лісу (в цьому вам допоможе асоціативна карта “Ліс”).
Запитання для бесіди:
– Що тепер ти знаєш про ліс?
– Які дерева й інші рослини ростуть у лісі?
– Чому ліс називають легенями планети Земля?
– Хто проживає на верхньому поверсі лісової домівки?
– Хто мешкає на нижньому поверсі лісу?
– Чому ліс називають коморою?
– Доведи, що ліс – велика домівка для багатьох мешканців.
– Як має почуватися і поводити себе людина в лісі?
2. Запропонуйте дитині пограти в гру “Кому потрібні дерева”
Дитина дає відповідь на запитання дорослого: “Кому потрібні дерева” і обгрунтовує свою відповідь.
3. Пограйте з дитиною у гру “Хто де живе”
– Де живе білка? (білка живе у дуплі) А лисиця? і т.д.
4. Розгляньте картинку та запропонуйте дитині відгадати – хто ж на її думку заховався у лісі.
Вихователь: Зимовець Тетяна Семенівна
1. Прочитайте дитині оповідання В. Сухомлинського “Як білочка дятла врятувала” з подальшим обговоренням.
Як білочка дятла врятувала
Серед зими потепліло, пішов дощ, а потім знову замерзло. Вкрилися льодом дерева, зледеніли шишки на ялинках.
Немає чого їсти дятлові: стукає об лід, а до кори не достукається. Б’є дзьобом шишку, а зернятка е вилущуються.
Сів дятел на ялині й плаче. Падають гарячі сльози на сніг, замерзають.
Дивиться білка з дупла – дятел плаче. Стриб, стриб, прибігла до дятла.
– Чого це ти, дятле, плачеш?
– Немає чого їсти, білочко.
Жаль стало білочці дятла. Винесла вона з дупла велику ялинкову шишку. Поклала між стовбуром і гілкою. Сів дятел біля шишки та й ну її молотити дзьобом.
А білочка сидить біля дупла й радіє. І білченята в дуплі радіють. І сонечко в небі радіє.
Запитання до обговорення:
– Про яких лісових мешканців ця історія?
– Чому плакав дятел?
– Хто його врятував?
– Що білочка принесла дятлику?
– Чому раділа білочка та білченята?
Поради щодо використання тексту:
1. Розгляньте ялинову шишку. Де у ній можуть заховатися зернята?
2. Розмова про життя тварин узимку в лісі. Кому стужно взимку? Що більше дошкуляє: холод чи голод?
2. Запропонуйте своїй дитині гру “У кого-хто”
Гра проводиться з опорою на таблицю. Дорослий показує на зображення тварини і просить назвати дитинча за зразком: у зайця-зайченя-зайченята; у лисиці-лисеня-лисенята і т.д. Як варіант ускладнення можна запропонувати дитині назвати сімейку за зразком: тато-лис, мама-лисиця, дитинча-лисеня; заєць-зайчиха-зайченя і т. д.)
3. Проведіть з дітьми гру “Ланцюжок”
Розгляньте разом з дитиною малюнок, запропонуйте назвати те, що зображено на ньому. Нехай дитина спробує скласти ланцюжок: хто чим живиться у лісі.
У вас повинні скластися ось такі ланцюжки:
4. Перегляньте з дитиною цікавий повчальний мультфільм “Корисні підказки. Збираємося в похід.”
Після перегляду проведіть обговорення.
Вихователь: Шевчук Наталія Іванівна