27.03.2020р. – Праця дорослих навесні
Доброго ранку, шановні діти та дорослі!
Сьогодні я пропоную вам попрацювати над вихованням в дітей бажання допомагати дорослим, адже це необхідно робити з самого дитинства.
Завдання 1. – Запропонуйте дитині розглянути ілюстрацію або картинку з теми “Праця людей навесні”.
Запитайте: – Хто зображений на картинці? Як ти думаєш, що роблять люди? Для чого вони копають землю? Що саджають у землю? Для чого потрібно садити квіти, дерева? Чому саме весною це потрібно робити?
– Запропонуйте дітям поспостерігати за працею дорослих на вулиці, та, за можливості, прийняти в ній участь. (Якщо є можливість, потрібно взяти з собою елементарний інвентар – лійку, лопату, граблі).
– Пограйте з дітьми в сюжетну гру “Збираємось на прогулянку” – запропонуйте їй серед предметів одягу вибрати потрібні та одягнутись по сезону.
Завдання 2. – По дорозі до клумби, саду чи парку, дайте дітям завдання пригадати, де вони бачили працю людей, пов’язану з рослинами та землею – у садочку, допомагали батькам чи бабусі на городі.
– Проведіть з дітьми спостереження за працею двірника на клумбі або ж на ділянках землі, котрі часто застосовують навіть біля багатоповерхівок для городу.
Запитайте дитину: – Хто працює на клумбі? Що робить ця людина? Як ти вважаєш, що ще їй потрібно зробити, щоб виросли гарні квіти?
– Запропонуйте дитині попрацювати і допомогти Вам. Для цього спочатку пограйте в гру-імітацію “Покажи і назви”. Разом з дитиною покажіть за допомогою рухів імітаційні дії, уявивши, що в руках лопата, лійка – як потрібно працювати з цим інвентарем. Потім дайте дитині завдання підрівняти невеликими грабельками землю, яку ви скопаєте, полити посаджену рослину. Щоб дитині було цікаво, промовляйте разом з нею приказки та віршики про працю:
Взяв я лійку та водичку щоб суничку поливати, влітку буду смачні ягоди збирати.
Буду з татом працювати і город із ним копати, щоб лад завжди тут був,
про нього треба дбати.
Завдання 3. – Запропонуйте дитині вдома зробити аплікацію “Весняна квітка”. Прочитайте вірш О.Пчілки “Весняні квіти”.
Весна-чарівниця, неначе цариця, наказ свій послала, щоб краса встала,
І проліски, і травка, й зелена муравка, і кульбаба рясна, і фіалочка ясна –
Всі квіти весняні, веселі, кохані, з-під листя виходять голівки підводять!
– Для цього потрібен пензлик, клейонка,клей, аркуш паперу, гілочка і листок зеленого кольору, круглі або довгі пелюстки різного або однакового кольору. Продемонструйте прийоми наклеювання: стеблину, листочок, потім серединку й пелюстки з окремих частин. Допоможіть дитині за потреби. Заохочуйте та хваліть дитину завжди.
Гарного всім настрою!
Вихователь Силка Оксана Дмитрівна.