31.03.2020р. -Як досягати бажань
Шановні батьки, попросіть дітей пригадати, які бажання вони мали упродовж тижня, які з бажань здійснилися, за допомогою кого?
Обговоріть: хто виконує бажання; що потрібно для їх виконання; наскільки сильними вони можуть бути. Придумайте з дитиною спільне бажання .
Чи лише матеріальними можуть бути бажання? Можна мати бажання чогось навчитись, оволодіти певними навичками, знаннями.
Пограйте в мовленнєві ігри:
” Передзвін”
– Навесні сніжок розтає, а восени …випадає на землю.
– Навесні листочки розпускаються, а восени… опадають.
– Навесні листочки зазеленіли, а восени…пожовтіли.
– Навесні день довшає, а восени…коротшає.
– Навесні комахи вилазять зі своїх схованок, а восени… ховаються.
– Навесні пташки повертаються з теплих країв , а восени… відлітають.
” Назви одним словом”
– Бджола, муха, комар -…комахи;
– Ластівка, шпак, лелека -… птахи;
– Стілець, диван, шафа – …меблі;
– Ромашка, троянда, айстра – … квіти;
– Ложка, сковорідка, миска – … посуд;
– Кіт, корова, коза – … свійські тварини;
– Картопля, буряк, морква – … овочі.
” Один багато”
Один птах – багато… птахів; горобець – горобців; комар – комарів;
дятел – дятлів; жук – жуків; лисиця – лисиць; окуляри – окулярів; двері – дверей.
Запропонуйте дитині вставити пропущені цифри:
Зробіть Лисичку в техніці орігамі за зразком.
Виконайте завдання № 11 в Книзі дошкільника. Для підготовки руки до письма запропонуйте виконати завдання на штрихування предметів, що мають віконечка.
Підготувала Трохимчук О. І.
Прочитайте та обговоріть з дитиною оповідання В. Сухомлинського ” Чому мама так хвалить?” Запропонуйте переказати його.
Пішла мама на роботу, а вдома залишилася шестирічна Люда. Вона ще не ходить до школи.
Мама загадала Люді у хаті прибрати і квіти полити. Люда прибрала і квіти полила. А потім думає: „Зварю-но я борщу. Мама прийде з роботи втомлена. Хай відпочине”.
Зварила Люда борщ, покуштувала. Борщ несмачний… Оце мама сваритиме!
Прийшла мама з роботи. Здивувалася, що Люда варила страву. Насипала борщу, їсть і хвалить:
– Ой смачного ж ти борщу зварила, дочко!
Люді ніяково слухати ці слова. Адже вона куштувала борщ – він несмачний. Думає Люда: „Чому ж мама так мене хвалить?”
Цікавий експеримент в домашніх умовах
“Телефон своїми руками“
Достатньо взяти два стакани, пробити у них по одній дірці в дні. Між стаканами протягнути нитку та закріпити її кінці вузликами зсередини «динаміків». Головне правило: коли два учасники «телефонної розмови» розходяться у різні кінці, нитка повинна бути натягнутою, і ви не повинні до неї торкатися, коли тримаєте «динаміки».Телефон готовий.
Нитка виступає провідником звукових хвиль, і звук проходить по нитці дуже швидко. Тому ми чуємо усе сказане навіть за кілька десятків метрів.
Запропонуйте дітям виконати весняні задачки:
– Дві ластівки в саду комашок шукали.
Ще чотири у гніздечку батьків своїх чекали.
Скільки всього ластівок?
– Три жайворонки маленькі у небі співають,
ще два на землі їм допомагають.
Скільки всього жайворонків весну прославляють?
-П’ять комашок на травинці в купочці сиділи.
Три лишились, ну а решта кудись полетіли.
Скільки залишилось комашок на травинці?
Влаштуйте вдома театр тіней.
Загадково і заманливо показувати театр тіней на стінці при запаленій свічці. Тут включається фантазія і творчість. Але не варто обмежуватися лише літаючими пташками . Виріжте разом із дитиною з паперу силуети героїв відомих казок, і розіграйте їх за ролями.
Хвилинка-цікавинка.
- Назва першого місяця весни пов’язана з березою, збиранням її соку. Раніше були поширені назви марець, березіль або березоль.
- Квітень означає «пору цвітіння рослин». Іноді місяць називають цвітнем.
- Травень — це місяць «буйного розквіту трав».
Пригадайте прислів’я та народні прикмети.
- Травнева роса краща від вівса.
- Навесні вода — влітку трава.
- Сухий березень, мокрий май — буде каша й коровай.
- Квітневі струмки землю пробуджують.
- Сухий і теплий май — скупий урожай.
- Весняний день рік годує.
Підготувала Іщенко О. М.