14.04.2020р. – РАЗ! ДВА! СКЛАДАЄМО СЛОВА
Шановнi, батьки
1.Запропонуйте дитині скласти речення про цуценя. Варто акцентувати, пояснювати, що у реченні кожне слово має своє місце. Складіть неправильні речення. Запропонуйте дитині виправити вас, знайти помилку і скласти правильне речення.
Поясніть дітям, що речення складається зі слів. Речення можна змінити не змінюючи слів, а змінивши лише інтонацію. Так можна утворити речення запитання та речення оклики. Проведіть досліди на прикладі простих речень.
Наприклад:
-Сьогодні ми підемо на вулицю.
Сьогодні ми підемо на вулицю?
Сьогодні ми підемо на вулицю!
2.Приказки та прислів’я про значення слiв
Поясніть дітям,чому так говорять:
Слово до слова – зложиться мова.
Красне слово – золотий ключ.
Де мало слів, там більше діл.
Шабля ранить тіло, а слово – душу.
Чиєсь слово губить діло.
Гостре словечко коле сердечко.
Не кидай слова на вітер.
Слово вітер, письмо – грунт.
3.Гра “Такі різні слова”
Це змалку відомо всім дітям,
Існує слів безліч у світі,
Слова є добрі і грізні,
І всі вони, всі вони різні:
Є слово холодне – сніжинка,
Є слово веселе – смішинка,
Словечко є лагідне – ласка,
Словечко цікаве є – казка,
Є мокре словечко- водичка,
Зелене словечко- травичка,
Пернате й крикливе – це гуси…
А найрідніше- матуся.
4.Гра ” Придумай слова”
Дитина повинна підібрати слова за певною смисловою ознакою
Наприклад:
Назвати “гарячі слова” ( Вогонь, багаття, пічка, плита, праска, чай, окріп, жар,кип’яток).
“Пухнасті слова” ( Ковдра, вата, зайчик, кошеня, сніжок, курча, килимок, рукавички).
«Круглі слова” ( Коло, тарілка, сонце, глобус, м’яч, клубок, куля).
“Гострі слова” ( Ніж, сокира, голка, пилка, цвях).
«Добрі слова” ( Сонечко, свято, мама, дружба, чуйність, сміх, гра, веселощі)
5.Мовленнєві ігри
Склади речення за схемою
Вправа “Скажи чiтко слова”
6.Поясніть дітям, що змінивши способи складання художніх матеріалів можна досягти різних і цікавих художніх ефектів. Розгляньте художню композицію майстрині квілінгу Ю. Бродської. Зверніть увагу дітей, що цілісне зображення складається з різних утворених різнокольорових стрічок форм
( Завдання №9).
Виконайте завдання в книзі дошкільника №10, де є покроківка виготовлення об’ємної композиції з кольорових серветок.
Вихователь Грицюк Тетяна Iванiвна
Цiкавi завдання
7.Казка допомагає -мову розвиває
«Назви казкового героя»
Назвати казкового героя, розказати, що з ним трапилося, які поступки героя подобаються, а які ні. ( Колобок. Попелюшка. Червона Шапочка).Чому? Обгрунтувати свою відповідь.
8.Відгадайте загадки
— Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онука несла.
Хто дівчинку ту по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься? Хто б відповів? (Червона Шапочка)
–До школи прямує хлопчак дерев’яний,
Чомусь потрапляє у цирк полотняний.
Відома ця книжка тобі, чи не так? ( Буратіно)
–Допоможе завжди вам,
І птахам, і дітлахам.
Він під деревом сидить,
Добрий лікар… (Айболить)
— Не котисько, не щеня,
Не бабак, не вовченя.
Він знімається в кіно і відомий всім давно.
Упізнать його неважко, адже зветься… (Чебурашка)
–Працювала я у хатці, танцювала у палаці.
Є така у мене звичка —
Десь губити черевички. (Попелюшка)
–Сидить півник на печі
Їсть смачненькі калачі.
Ось лисичка прибігає,
Півника мерщій хапає.
Біжить півень рятувати,
В лиса півника забрати. (Котик і півник)
–Я — бичок-беремлячок,
Солом’яний у мене бочок.
Із соломи дід зробив,
Бік смолою засмолив. (Солом’яний бичок)
— Маленьке, сіреньке, біди наробило,
Щось біле кругленьке хвостиком розбило.
Сумує бабуся і плаче, дідусь витирає сльозу,
А курочка кудкудаче: «Я вам золоте принесу!» (Курочка Ряба)
— На городі виростала, сили набирала,
Непомітно, дуже швидко, великою стала.
Став тут дід усіх гукати та красуню рвати
А цю казку, діти, ви встигли відгадати? (Ріпка)
–Підробив він голосок, став малим співати.
Здогадалися вони: Вовк — не наша мати. (Вовк і семеро козенят)
–Так набридло на віконці все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся, щоб побачити весь світ. (Колобок)
— Сидить дівчина в корзині на ведмежій дужій спині.
А чому ж вона сховалась і ведмедю не призналась? (Маша і ведмідь)
9.Казкова вікторина
Як звали півника в казці « Колосок»? ( Голосисте горлечко )
В чий будиночок забралася Коза-Дереза? ( Зайчика )
Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня ?(Івасику-Телесику )
Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)
Кого зробив дід із соломи? (Бичка)
Хто бігав наввипередки з їжаком? (Заєць )
Кого купив дід на базарі за три копи? ( Козу-Дерезу)
Який казковий герой народився з горошини? (Котигорошко)
Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (Лисичка)
Хто викрав Івасика-Телесика? (Змія )
Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? ( Рак)
10.Допитливим малюкам
Подумай i дай правильну відповідь.
У рукавичці жили мишка- шкряботушка, жабка- скрекотушка, зайчик – побігайчик і лисичка- сестричка. Мишка готувала їжу по понеділках, жабка- по вівторках, зайчик – по середах, а решту днів їжу готувала лисичка- сестричка.
Скільки разів на тиждень готувала їжу лисичка- сестричка? Назвати ці дні тижня.
Країна з геометричних фігур
10.Аплікація з кружечків. «Птахи прилетіли»
Аплікація з ложок, паперу i ниток
Перегляньте мультфiльм, який допоможе вам вивчити вiрш
Вихователь Скидан Валентина Миколаївна