14.04.2020р. – РАЗ! ДВА! СКЛАДАЄМО СЛОВА

Шановнi, батьки

1.Запропонуйте дитині  скласти  речення про цуценя. Варто акцентувати, пояснювати, що у реченні кожне слово має своє місце.  Складіть неправильні речення. Запропонуйте дитині виправити вас, знайти помилку і скласти правильне речення.

 

 

Поясніть дітям, що речення складається зі  слів.  Речення  можна змінити не змінюючи слів, а змінивши лише інтонацію. Так можна утворити речення запитання та речення оклики. Проведіть досліди на прикладі простих речень.

Наприклад:

-Сьогодні ми підемо на вулицю.

Сьогодні ми підемо на вулицю?

Сьогодні ми підемо на вулицю!

 

2.Приказки та прислів’я про значення слiв  

Поясніть дітям,чому так говорять:

Слово до слова – зложиться мова.

Красне слово – золотий ключ.

Де мало слів, там більше діл.

Шабля ранить тіло, а слово – душу.

Чиєсь слово губить діло.

Гостре словечко коле сердечко.

Не кидай слова на вітер.

Слово вітер, письмо – грунт.

3.Гра “Такі різні слова”

Це змалку відомо  всім дітям,

Існує слів безліч у світі,

Слова є добрі і грізні,

І всі вони, всі вони різні:

Є слово холодне – сніжинка,

Є слово веселе – смішинка,

Словечко є лагідне – ласка,

Словечко цікаве є – казка,

Є мокре словечко- водичка,

Зелене словечко- травичка,

Пернате й крикливе – це гуси…

А найрідніше- матуся.

4.Гра ” Придумай слова”

Дитина повинна підібрати слова за певною смисловою ознакою

Наприклад:

Назвати “гарячі слова” ( Вогонь, багаття, пічка, плита, праска, чай, окріп, жар,кип’яток).

“Пухнасті слова” ( Ковдра, вата, зайчик, кошеня, сніжок, курча, килимок, рукавички).

«Круглі слова”  ( Коло, тарілка, сонце, глобус, м’яч, клубок, куля).

“Гострі слова” ( Ніж, сокира, голка, пилка, цвях).

«Добрі слова” ( Сонечко, свято, мама, дружба, чуйність, сміх, гра, веселощі)

5.Мовленнєві ігри

Склади речення за схемою

 

Вправа “Скажи чiтко слова”

6.Поясніть дітям, що змінивши способи складання художніх  матеріалів  можна досягти різних  і  цікавих художніх ефектів.  Розгляньте художню  композицію  майстрині квілінгу Ю. Бродської. Зверніть увагу дітей, що цілісне зображення складається  з різних  утворених різнокольорових стрічок форм

( Завдання №9).

Виконайте завдання в книзі дошкільника №10, де є покроківка  виготовлення об’ємної  композиції з кольорових серветок.

Вихователь Грицюк Тетяна  Iванiвна

 

Цiкавi  завдання

 

7.Казка  допомагає -мову  розвиває

«Назви казкового героя»

Назвати  казкового героя, розказати,  що з ним трапилося, які поступки героя подобаються, а які ні. ( Колобок. Попелюшка. Червона Шапочка).Чому? Обгрунтувати  свою відповідь. 

 

8.Відгадайте загадки

— Старенька бабуся у лісі жила,

Гостинці для неї онука несла.

Хто дівчинку ту по дорозі зустрів?

Як казка ця зветься? Хто б відповів? (Червона Шапочка)

 

–До школи прямує хлопчак дерев’яний,

Чомусь потрапляє у цирк полотняний.

Відома ця книжка тобі, чи не так?  ( Буратіно)

 

–Допоможе завжди вам,

І птахам, і дітлахам.

Він під деревом сидить,

Добрий лікар… (Айболить)

 

— Не котисько, не щеня,

Не бабак, не вовченя.

Він знімається в кіно і відомий всім давно.

Упізнать його неважко, адже зветься… (Чебурашка)

 

–Працювала я у хатці,  танцювала у палаці.

Є така у мене звичка —

Десь губити черевички. (Попелюшка)

 

–Сидить півник на печі

Їсть смачненькі калачі.

Ось лисичка прибігає,

Півника мерщій хапає.

Біжить півень рятувати,

В лиса півника забрати. (Котик і півник)

 

–Я — бичок-беремлячок,

Солом’яний у мене бочок.

Із соломи дід зробив,

Бік смолою засмолив. (Солом’яний бичок)

 

— Маленьке, сіреньке, біди наробило,

Щось біле кругленьке хвостиком розбило.

Сумує бабуся і плаче, дідусь витирає сльозу,

А курочка кудкудаче: «Я вам золоте принесу!» (Курочка Ряба)

 

— На городі виростала, сили набирала,

Непомітно, дуже швидко, великою стала.

Став тут дід усіх гукати та красуню рвати

А цю казку, діти, ви встигли відгадати? (Ріпка)

 

–Підробив він голосок, став малим співати.

Здогадалися вони: Вовк — не наша мати. (Вовк і семеро козенят)

 

–Так набридло на віконці все на сонечку сидіть.

Я візьму і покочуся, щоб побачити весь світ. (Колобок)

 

— Сидить дівчина в корзині на ведмежій дужій спині.

А чому ж вона сховалась і ведмедю  не призналась? (Маша і ведмідь)

 

9.Казкова вікторина

Як звали півника в казці « Колосок»? ( Голосисте горлечко )

В чий будиночок забралася Коза-Дереза? ( Зайчика )

Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня ?(Івасику-Телесику )

Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)

Кого зробив дід із соломи? (Бичка)

Хто бігав наввипередки з їжаком? (Заєць )

Кого купив дід на базарі за три копи? ( Козу-Дерезу)

Який казковий герой народився з горошини? (Котигорошко)

Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (Лисичка)

Хто викрав Івасика-Телесика? (Змія )

Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? ( Рак)

 

10.Допитливим  малюкам

Подумай  i дай правильну відповідь.

У рукавичці жили мишка- шкряботушка, жабка- скрекотушка, зайчик – побігайчик і лисичка- сестричка. Мишка готувала їжу по понеділках, жабка- по вівторках, зайчик – по середах, а решту днів їжу готувала лисичка- сестричка.

Скільки разів на тиждень готувала їжу лисичка- сестричка? Назвати ці дні тижня.

 

Країна з геометричних  фігур

 

 

 

 

 

10.Аплікація з  кружечків.   «Птахи прилетіли»

 

Аплікація з ложок, паперу i ниток

 

 

Перегляньте  мультфiльм, який допоможе вам вивчити вiрш

 

Вихователь   Скидан  Валентина  Миколаївна

Вам може бути цікаво...

3 коментарі

  1. Гузій Тетяна :

    Щиро дякую за цікаве заняття, дуже підходить до моєї теми.мені дуже сподбалось . Хочу провести зі своїми дітками

  2. Гузій Тетяна :

    Цікаве заняття,мені дуже сподобалось.Обовязково проведу зі своїми дітками.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *