07.05.2020р. – НА ЗЕМЛІ, НАД ЗЕМЛЕЮ, ПІД ЗЕМЛЕЮ
1.Шановні батьки, запросіть дитину переглянути мультфільм «Про черепаху».
Обговоріть з дитиною, чому черепаха не встигла вийти вчасно на прогулянку. Запропонуйте дитині пригадати тварин, які також рухаються повільно (равлик, лінивець, коала, черв’як.).
Наступна вправа – міркування «Хто швидше». Розкажіть дитині коротку жартівливу історію про перегони черепашки та зайця. Обговоріть можливі варіанти причин, чому черепашка перегнала зайця, як це в неї вийшло. Стимулюйте дитину до обговорення різних варіантів вирішення ситуацій.
Як ви думаєте, це хитрощі чи жарт з боку черепашки?
Чи можна так вчиняти?
А як треба було б вчинити правильно?
З’ясуйте з дитиною, хто ж із тварин швидший/повільніший.
2.Попросіть дитину пригадати, які тварини живуть під землею, які на землі; які можуть знаходитися в повітрі. Обговоріть:
- Які особливості, здібності й можливості надає життя під та над землею.
- Які здібності й можливості втрачають ті тварини, які живуть на землі.
- Чому це відбувається?
- Дозвольте дитині пофантазувати, що було б, якби люди мали можливості ті, що й тварини, які вміють літати та жити під землею.
3.Проведіть рухливу гру «Над, під, на землі». Дорослий називає тварину, а дитина рухами визначає місце її мешкання. Умовні дії «під землею» – сісти навколішки; «на землі» – стояти, поставивши ноги на ширину плечей; «над землею» – підстрибнути. Наприклад , дорослий називає крота, кріт живе під землею, дитина мусить присісти навколішки.
4.У Книзі дошкільника запропонуйте дитині виконати завдання №3, яке допоможе їй розширити власні знання про особливості Світу тварин. Поміркуйте разом з дитиною чому тваринам, які живуть в тропічному кліматі не потрібна домівка (там тепло, вони займають певний ареал – власну територію.)
Також опрацюйте завдання №4 з підготовки руки до письма.
5.Дослідницька діяльність.
Мета: показати властивість піску пропускати воду, а глини – утримувати її.
Матеріал: три банки – одна з піском, друга з глиною, третя – з водою.
Хід досліду: Налити у банки з піском та глиною однакову кількість води й спостерігати, як вона просочується.
Висновок: пісок пропускає воду, а глина ні.
6.Прочитайте оповідання В Сухомлинського «Краплинка роси» та запропонуйте дитині переказати його зміст за допомогою мнемотаблиці.
«Краплинка роси»
Рано-вранці на квітці троянди прокинулась Краплина роси.
— Як я тут опинилась? — думає Краплина. — Увечері я була високо в небі.
І захотілось їй знову в небо.
Пригріло Сонечко. Випарувалась Краплина, піднялась високо-високо у блакитне небо, до самого Сонечка.
А там тисячі інших краплинок. Зібрались усі в чорну хмару і затулили Сонечко.
— Чого це ви заховали мене від людей? — розгнівалось Сонечко.
І послало на хмару вогненну стрілу.
Вдарила вогненна стріла, загримів грім. Злякалася чорна хмара й розсипалась. Пішов дощ. Упала Краплина на землю.
— Дякую тобі, Краплино,— промовила Земля. — Я так скучила за тобою.
7.Запропонуйте дитині пограти в дидактичну гру «Хто як рухається»
Вихователь Іщенко Олена Миколаївна