03.04.2020р.- Бажання і забаганки
1.Гра «Моє бажання»
Поговоріть з дитиною, що найбільше вона хоче, які в неї бажання. Поясніть , які бувають бажання: матеріальні і нематеріальні, що треба зробити, щоб вони здійснилися. Запишіть всі бажання дитини на красивому листку паперу. Прикріпіть його на видному місці і разом з дитиною подумайте, які бажання можуть здійснитися найпершими і чому, хто може виконати бажання, чому іноді вони не можуть здійснитися. По мірі їх виконання відмічайте, яке бажання здійснилося.
2.Вірш «Три бажання»
Змінив мій День народження
Усе життя моє:
Справжнісінький акваріум
Тепер у мене є.
Живе у ньому власниця
Розкішного хвоста-
Не сомик, не скалярія,
А рибка золота.
Ось зовсім поруч плаває,
Цього я так чекав,
І три свої бажання вже
Давно приготував.
Мені так довго мріялось
Про рибку неспроста
Замовлю в неї песика,
Папугу і кота.
Запитайте у дітей:
– Хто здійснив бажання хлопчика?
-Бажання було матеріальне чи ні?
-Хто може виконати бажання матеріальне? Чому?
3.Прочитайте казку М.Пляцківського «Калоша».
Знайшла миша стару велику калошу, тільки- но подумала про те, що вона їй ні до чого, як бачить – кріт дибуляє.
- Твоя калоша? – питає у миші кріт, мружачись від сонечка.
- Моя, – відповідає миша.
- Віддай її мені!
- Якщо викопаєш для мене простореньку нірку, тоді віддам, – погодилася хитра миша.
Кріт скоренько взявся до роботи, нірку під дубом вирив і говорить миші: – Живи на здоров’я. А калошу я собі заберу.
Зраділа миша й побігла обживати свою нову квартиру. А кріт підхопив калошу та пішов далі. Йде та й міркує: « І навіщо мені ця калоша?» Тільки зібрався її подалі у траву закинути, як бачить – їжачиха повзе.
- Твоя калоша? – поцікавилася їжачиха.
- Моя, – відповідає кріт.
- Віддай її мені!- стала просити їжачиха.
- Якщо принесеш мені з десяток яблучок, тоді віддам.
Принесла їжачиха на спині десяток яблучок, кріт їх швиденько забрав і пішов собі.
А їжачиха подивилася на калошу і замислилася: « Що я з нею робитиму?» Тільки зібралася спересердя калошу голками проколоти, бачить – білочка стрибає назустріч по гілочках. Зістрибнула білка на землю та й питає:
- Твоя калоша?
- Моя, – відповідає їжачиха.
- Віддай її мені, якщо не жалко!
- Зірви мені найбільшу шишку – тоді віддам. Та тільки дивись, щоб у ній жодного порожнього зернятка не було!
Знайшла білка найбільшу шишку, принесла її у лапках для їжачихи.
- От молодець! – похвалили їжачиха. – А тепер налущ мені зерняток – і бери свою калошу.
Не стала сперечатися білка, швиденько горішки налущила. Задоволена їжачиха відповзла та виглядає із- за куща: що білка з калошею буде робити?
А білка спочатку заклеїла листочками дірки в калоші. Потім змайструвала з тоненького прутика коромисло, а з великих жолудів відра – та поскакала до найближчого ручая. Наповнила водою калошу до країв і давай своє пухнасте білченятко у цій ванні купати. Білченя виривається, фиркає, борсається, бризки летять на всі боки та виблискують на сонечку.
Прибігла тут миша та й говорить:
- Віддай мені, білко, калошу, а я тобі свою нірку подарую!
Придибуляв підсліпуватий кріт та й просить:
- Віддай мені, білочко, калошу, а я тобі десять яблучок подарую!
Виповзла з – під куща їжачиха та ледь не плаче:
- Віддай мені, білко, калошу, а я тобі багато зерняток подарую.
Послухала їх білка та й відповідає:
- Нічого я від вас не візьму. А калошу мені зовсім не шкода. Приводьте своїх діточок та купайте, будь ласка!
Тоді миші, кроту та їжачисі стало так соромно перед білкою, якщо б вони могли почервоніти від сорому, то почервоніли б обов’язково.
Після читання обговоріть оповідання.
-Бажання кого з персонажів можна назвати забаганкою?
-Хто з героїв визначив для себе бажання – мету?
-Чого хотіла білочка?
-Що було б, якби білочка не побачила калоші?
-Як би вона досягла своєї мети?
-Чи достатньо, на вашу думку, щоб воно здійснилося?
-Як білочка планувала здійснити своє бажання – покупати білченя?
Наприкінці обговорення зробіть висновок, що таке «забаганки»
4.Гра- імпровізація
«Що було б, якби до нас прийшов крокодил?»
«Що було б, якби замість снігу падали цукерки?»
« Що було б якби я був чарівником?»
5.Робота в Альбомі з художньо- творчої діяльності.
Розгляньте в альбомі світлину Т.Мартін «Квітковий натюрморт». Створіть зображення чайника і чашечки з природних форм: квітів, фруктів, ягід. Намалюйте свій дивовижний посуд.
6.Завдання для допитливих
Це завдання є відмінним помічником у розвитку логічного мислення дитини, адже під час його виконання вона використовуватиме такі логічні прийоми як аналіз, синтез, порівняння тощо, визначатиме певні принципи та робитиме обґрунтовані умовиводи. У завданні дитині необхідно для кожного із рядків визначити принцип, за яким розташовані його малюнки, тобто їх певну повторювальну послідовність, яка відтворюється протягом усього ряду. Потім назвати малюнок, який за логікою та, відповідно, знайденим принципом має бути наступним.
7.Цікава хвилинка. Досліди з повітрям.
Холодний або гарячий?
Розкажіть дитині про те, що повітря може нагріватися і охолоджуватися. Візьміть пластикову пляшку і поставте на деякий час в холодильник відкритою. Дістаньте, надіньте на шийку повітряну кульку. Тепер поставте пляшку в тарілку з гарячою водою. Що відбувається? Кулька сама почала надуватися. Чому? Тому що повітря при нагріванні розширюється. І якщо ви знову поставите пляшку в холодильник, то кулька зідметься.
Чому не лопається?
Напевно, ваша дитина знає, що трапиться, якщо кульку проколоти. Вона лопне. Запропонуйте дитині експеримент. Наклейте на кульку з двох сторін по шматочку скотча. Проколюєте скотч голкою. Що відбувається? Кулька не лопається.
8.Робота у Книзі дошкільника
Виконайте завдання №11,12- сторінка 34,35.
9.Влаштуйте разом з дитиною чаювання для своєї сім’ї .
Подайте цю пропозицію як своє бажання влаштувати цікавий вечір. Запитайте, чи поділяє дитина ваше бажання. Приготуйте печиво разом зі своєю дитиною. Спонукайте дитину до взаємодії із вами. Відмітьте, який посуд ви використовуєте під час чаювання.
Перегляньте мультфiльм.
Вихователь Грицюк Тетяна Іванівна.