06.11.2023р. – Реалізуємо освітні завдання за темою «Етикет – правила культурного спілкування» (підтема «Що таке етикет?»)

1.Запропонуйте дитині вправу «Будь ласка», яка налаштує на роботу та допоможе зосередитись. Запропонуйте дитині виконати різноманітні рухи (присісти, дістати рукою до вуха, підняти ніжку тощо), але дитина може виконувати завдання лише тоді, коли почує «будь ласка». Темп вправи має бути досить жвавим. Наприкінці вправи підкресліть, як приємно, коли звернення супроводжується лагідними словами.

2.Запитайте в дитини, чи знайома вона зі словом «етикет», про які правила йдеться. Уточніть, що етикет – це правила культурного спілкування й поводження в різних ситуаціях. Розпитайте, які правила ввічливого привітання вона знає. Чому необхідні різні слова, щоб привітатися з дорослою людиною, з ровесником, твариною.

3.Прочитайте коротку казку М. Пляцковського «Гей ти!».

Ніхто зі звірів не хотів проходити повз будиночок, в якому жив папуга Гейти. Інакше його і не називали, тому що найулюбленішим привітанням папуги були слова «Гей, ти!». Побачить він бегемота і кричить:

–  Гей ти! Бегемот! Твій портрет – в журналі мод! Побачить крокодила і насміхається:

–  Гей ти! Крокодил! Як ти в калюжу наступив? Побачить носорога – і проходу не дає:

–  Гей ти! Носоріг! Не чіпляйся за поріг!

Кому захочеться повз такого невихованого папуги проходити? Але доводилося. Тому що будиночок папуги Гейти стояв на центральній вулиці, навпроти самого центрального універмагу. Найбільше був незадоволений цим дражнилкою директор універмагу жираф Довговязик, бо до нього майже перестали заглядати покупці. Нікому не хотілося, щоб його дражнили. І тоді жираф Довговязик вигадав хитрий хід. Він подарував папузі Гейти на день народження величезне нове дзеркало. Побачив Гейти своє зображення в дзеркалі і подумав, що це зовсім інший папуга на нього дивиться. З того дня він весь час сидить навпроти дзеркала і сам себе дражнить:

– Гей ти! Папуга! Сиди вдома, і ні куди не ходи !

Обговоріть, чому ніхто не хотів спілкуватися з папугою, що з ним було не так? Уточніть, це правила важливі для всіх чи тільки для героїв цієї історії. Попросіть дитину аргументувати і підтвердити прикладами, для яких інших ситуацій це правило важливе.

4.Проведіть вправу «Покажи». Попросіть дитину показати, як ввічливо вона вміє звернутись до людини, попросити про допомогу, подякувати, попередити чи вибачитись. Ви можете оголошувати різні проблемні ситуації для підтримки інтересу дитини, спираючись на ілюстративний матеріал. Звертайте увагу на те, щоб дитина вживала різні етикетні форми.

5.Запропонуйте дитині розглянути художній твір Дональд Золан «Дівчинка з каченятами»

Запитання: Що тут відбувається? Що ти бачиш такого , що дозволяє тобі так вважати? Що ще відбувається на картині? Що можна сказати про цю дівчинку? Як поводиться дівчинка з каченятами?

Підготувала вихователь Іщенко О.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *