09.11.2023р. – Реалізуємо освітні завдання за темою “Етикет – правила культурного спілкування”(підтема “Дружнє чаювання”)
1.Вправа «Відгадай».
Запропонуйте дитині вправу на розвиток уваги, міміки та вміння використовування жести: висловитись без слів, показати фразу. Наприклад: «У мене болить горло», «Я не погоджуюсь з тобою», «Дай мені ще одну цукерку».
2.Слухання казки «Лисиця та журавель».
Прослухайте разом з дитиною аудіоказку або розкажіть з розглядом ілюстрацій. – Чи розмовляли герої казки ввічливо? – Чому ти так думаєш? – Чи можна вважати їх поведінку ввічливою як гостя та господаря? З якої причини герої казки були такими? – Що для тебе є неприємним в цій казці? – Як має поводити себе господар, який запросив тебе в гості? – Які правила етикету для гостя тобі відомі?
Зробіть разом висновок, що слова іноді не збігаються із справжнім ставленням до інших та не слід завжди довіряти словам.
3.Малювання «Сервіз».
Розгляньте свої сервізи, подивіться інші варіанти, повідомте дитині, що сервізи бувають чайні, кавові, для страв. Пригадайте разом, що сервіз – це предмети посуду однакового кольору та з однаковим візерунком; так посуд виглядає гарно та композиційно. Запропонуйте дитині спробувати намалювати чашки та розфарбувати всі предмети сервізу, прикрасити їх візерунком. Допомагайте дитині за потреби.
4.Мовленева гра «Продовж речення».
Дайте дитині завдання продовжити почате дорослим речення про чашку. Наприклад: «Я іду в магазин, щоб купити…»(чашку). Я завжди користуюсь тільки своєю…»(чашкою). «На поличці стоїть моя улюблена…»(чашка). «У мого друга немаю гарної…»(чашки). «Залишилось трохи цукру на моїй…»(чашці).
5.Вправа «Чаювання».
Залучіть дитину до приготування чаювання. Пригадайте разом, що потрібно для цього – вибрати посуд, сервірувати стіл, зробити канапки або печиво, приготувати чай, інші напої, ввічливо запросити гостей. Під час сумісної роботи розкажіть дитині про звичаї та традиції деяких країн щодо чаювання. Після всього обговоріть, чи вийшло у вас чаювання, чи щирими ви були зі своїми гостями. Похваліть дитину за виконані завдання.
Підготувала вихователь Силка О.Д.