10.06.2022р. – Реалізуємо освітні завдання за темою “Мрії і бажання” (підтема “Як досягати бажань”).
- Вступна бесіда «Бажання».
-Хто виконує бажання?
-Що потрібно для виконання бажань?
-Наскільки сильними можуть бути бажання?
Скеровуйте думку дитини навідними запитаннями.
2. Запропонуйте дитині виконати завдання за картинкою.
Це завдання допоможе дитині замислитись над тим, що дійсно важливе в житті й без чого повноцінне існування людини неможливе, а також над безліччю бажань, що виникають щодня, але здебільшого є просто примхою. У завданні пропонуються картинки. Дитині треба подивитись на них і подумати, чим є кожна з них – бажанням чи потребою.
3. Читання казки.
Знайшла мишка велику галошу й думає: “Навіщо вона мені?” Тільки-но зібралася йти – бачить: кріт іде.
– Це твоя галоша? – запитує мишку кріт, мружачись на сонці.
– Моя, – відповідає мишка.
– Віддай її мені!
– Якщо викопаєш мені нірку, тоді віддам, – погодилася хитра мишка.
Узявся кріт до роботи, швидко під дубом нірку вирив та й каже мишці:
– Готово, живи. А галошу я собі заберу.
Підхопив кріт галошу та й пішов далі. Йде та думає: “А навіщо вона мені?” Тільки-но зібрався галошу у траву закинути – бачить: їжачиха повзе.
– Це твоя галоша? – поцікавилася їжачиха.
– Звісно, моя, – відповідає кріт.
– Віддай її мені! – просить їжачиха.
– Принесеш мені десяток яблук, тоді віддам!
Притягла їжачиха на спині яблука, забрав їх кріт та й пішов.
А їжачиха дивиться на галошу й міркує: “А що ж я з нею робитиму?”. Думала, думала – так нічого й не придумала. Тільки-но зібралася з пересердя галошу голками поколоти – бачить: білка їй на зустріч по гілках стрибає. Стрибнула білка на землю, запитує:
– Це твоя галоша?
– А чия ж іще? – відповідає їжачиха.
– Віддай її мені, якщо не шкода!
– Зірви мені найбільшу шишку – тоді віддам.
Знайшла білка найбільшу шишку та й принесла їжачисі.
– От добре! – каже їжачиха. – А тепер полущ мені горішків та й забирай свою галошу!
Не стала білка сперечатися, швидко налущила горішків. Узяла їх їжачиха, відповзла убік та й дивиться з-за куща: що ж білка з галошею робитиме.
А руда білка спочатку заклеїла листочками дірочки в галоші. Потім змайструвала з тонкої гілочки коромисло, а з великих жолудів – відра та й пострибала до річки.
Наповнила білка галошу водою і стала купати у цій ванні своє пухнасте білченя.
Білченя фуркає, виривається, хлюпочеться, а бризки навсібіч летять та й виблискують на сонечку.
Прибігла тут мишка й каже:
– Віддай мені, білка, галошу, а я тобі свою нірку подарую!
Пришкандибав сліпий кріт та й просить:
– Віддай мені, білочка, галошу, а я тобі десяток яблук подарую!
Виповзла з-під куща їжачиха і мало не плаче:
– Віддай мені, білка, галошу, а я тобі багато-багато горішків подарую!
Послухала їх білка й каже:
– Нічого я від вас не візьму. А галоші мені анітрішки не шкода. Приводьте своїх малюків та й купайте на здоров’я!
Соромно стало мишці, кроту й їжачисі перед доброю білкою. І якби могли вони від сорому почервоніти, то обов’язково б почервоніли!
Запитання за змістом:
-Бажання кого з персонажів можна назвати забаганками?
-Хто з героїв визначив для себе бажання-мету?
-Чого хотіла білочка?
-Що було б, якби білочка не побачила калоші?
-Як би вона досягла своєї мети?
-Чи достатньо мати бажання, щоб воно здійснилося?
-Як білочка планувала здійснити своє бажання – покупати більченя?
4. Запросіть дитину виконати завдання №11 в «Книзі дошкільника».
5. Мовленнєва гра «Закінчи речення».
-Я хочу…;
-Я вмію…;
-Я досягну…;
-Я знаю…
6. Перегляд мультфільма «Зима в Простоквашино».
Після перегляду обговоріть, як герої історії мали працювати, щоб забеспечити своє самостійне життя у Простоквашино.
Запропонуйте дитині поміркувати, якими були бажання Шарика, Кота, хлопчика і розповісти, що вони зробилизаради виконання своїх бажань.
Підготували: вихователі Друк Л.В., Силка О.Д.