11.05.2022р. – Реалізуємо освітні завдання за темою “Творимо красу – збільшуємо добро на землі” (підтема “Красою милуюся, радію”)
1. Розглядання картини «Художній музей».
Розкажіть дитині:
-Музей – це зібрання різних речей, які зберігають та виставляють для огляду відвідувачами. В художніх музеях виставляють твори художників та скульпторів. Важливе місце в художньому музеї посідають картини, написані художниками, портретистами, пейзажистами. У картинній галереї проводять цікаві екскурсії, під час яких екскурсоводи знайомлять відвідувачів із виставками творів.
Картинна галерея – це громадське місце, отже, поводитись в ньому слід чемно:
– не можна смітити, шуміти, пустувати, щоб не заважати іншим;
– не дозволяється торкатися руками картин, щоб не пошкодити їх;
-під час екскурсії треба уважно слухати екскурсовода, не слід його перебивати.
2. Уявна екскурсія «В картинну галерею».
Запросіть дитину до уявної екскурсії в картинну галерею.
Здійсніть перегляд репродукцій картин під музичний супровід, спонукаючи дитину отримувати задоволення від сприймання краси.
Познайомте дитину з жанрами живопису на прикладі даних репродукцій картин: пейзаж, натюрморт, портрет.
Запропонуйте дитині розглянути кожну картину окремо і розповісти про зображене, які кольори використали художники.
Серед художників є митці, які полюбляють малювати природу. Це пейзажні картини. Пейзаж – це куточок природи, яку зобразив художник на своїй картині.
Серед художників є митці, які полюбляють малювати речі, які ми бачимо довкола: квіти у вазі, фрукти та овочі на столі, різний посуд та інші невеликі предмети. Такий художній твір має назву натюрморт.
Серед художників є митці, які полюбляють малювати людей. Такий художній твір має назву портрет.
По закінченні уявної екскурсії по картинній галереї запросіть дитину поділитися враженнями від репродукцій картин художників.
Запитання до дитини:
– Що відчуває людина, коли бачить красу?
– Яким би було наше життя без краси?
– Навіщо найкращі твори мистецтва зберігають переважно у музеях?
3. Дидактична вправа «Визнач жанр живопису».
Завдання: відгадати загадку і знайти відповідну за жанром картину.
- Якщо бачать на картині наші любі малюки
Чашку й глечика із глини, чи в тарілочці грушки,
Чи букет у гарній вазі,чи кавун чи круглий торт,
То пригадують одразу: ця картина … натюрморт.
- Якщо бачиш, що з картини поглядає хтось на нас:
Пан в костюмі старовиннім, чи плавець, чи водолаз,
Бабця чи мала дитина, або лікар – не секрет,
Що тоді така картина називається … портрет.
- Якщо видно на картині ліс дрімучий або гай,
Полонини й гори сині, чи пшениць в полях розмай,
Якщо там – калина й хата, двір, садок, квітник, гараж,
То повинні знать малята, що картина ця … пейзаж.
4. Робота з «Книгою дошкільника» (Завдання №9).
5. Розучування вірша за мнемотаблицею.
6. Художня діяльність.
Запропонуйте дитині виступити в ролі художника і створити картину-пейзаж “Квітуча яблуня”.
Вихователі: Друк Л.В., Силка О.Д.