13.04.2020р. – Товари першої необхідності
1. Шановні батьки, проведіть розмову з дитиною про хліб, хлібні вироби, значення хліба в житті людей, довгий шлях хліба від поля до столу.
Загадайте дитині загадку:
Він і чорний, він і білий
І завжди він загорілий
Як до столу ми йдемо,
То без нього не їмо. (Хліб)
Ознайомте дитину з приказками про хліб, поясніть їх значення:
Нема хліба – нема обіду.
Хліб – усьому голова.
Не всі землю орють, але всі хліб їдять.
2. Проведіть роботу з асоціативною картою «Хліб».
3.Прочитайте дітям оповідання Т. Коломієць «Хліб» з подальшим обговоренням.
Принесли хліб. На столі поклали. Пахучий, теплий ще. Із шкоринкою золотавою. Це від вогню позолота в нього. Та не тільки від вогню. Золоте зерно на борошно мололи. А зерно в золотому колосі на стеблині золоченій гойдалося, срібною росою вмивалося. Золоте проміння сонячне в себе увібрало. Від сонця позолота в хліба. Та чи тільки від нього? Золоті роботящі руки зерно у ріллю посіяли. Урожай доглянули й зібрали. Роботящі руки зерно змололи, хліб спекли. Роботящі руки в дім його принесли, на вишивану скатертину поклали. І лежить на столі хліб — теплий, пахучий, руками роботящими подарований. Лежить ясний, як сонечко, і ніби промовляє:
— Любіть мене, шануйте, їжте та здоровими будьте.
Запитання до обговорення:
-З чим порівнюється хліб у цьому оповіданні? (із золотом, із сонечком)
-Як сказано в оповіданні – якими руками вироблений хліб? (роботящими, золотими)
-Повтори, які слова ніби промовляє хліб до нас? (любіть мене, шануйте, їжте та здоровими будьте)
-Чому хліб можна вважати необхідною щоденною покупкою?
4. Проведіть з дитиною гру «Закінчи речення»
-З хлібом ми їмо…(суп, борщ, рибу, котлети).
-Раніше люди пекли хліб …(у печі), а зараз ми купуємо його … (у магазині).
-Хліб має багато родичів, а саме…(бублики, булочка, батон, пиріжки).
5. Перегляньте мультфільм «Історія про дівчинку, яка наступила на хліб», з подальшим обговоренням.
Запитання до обговорення:
-Які дії дівчинки тобі не до вподоби?
-Чому дівчинка вирішила наступити на хліб?
-Як Болотиця покарала дівчинку?
-Скільки дівчинці треба було назбирати зерен?
-Чого навчила тебе ця історія?
6. Художньо-естетична діяльність. Малювання за допомогою однієї лінії.
Вихователь: Шевчук Наталія Іванівна
1. Розгляньте з дитиною картинки з продуктами та промисловими товарами і запропонуйте дитині пограти.
Дитина має уявити, що їй треба зробити покупки для поїздки в ліс на цілий день. Дайте можливість дитині висловитися, які покупки треба зробити передусім. Обговорюйте пропозиції дитини.
Варіанти ситуацій: збираймося на день народження до двоюрідного братика; до нас прийдуть гості на чаювання; у зимовому одязі вже жарко, треба весняний гардероб.
2. Виконайте з дитиною розвивальне завдання.
Допоможи Добрику обрати товар першої необхідності для пікніка. А Веселинці – для подорожі. Назви ці речі. Поясни, чому ти вважаєш їх речами першої необхідності.
3. Дослідницька діяльність «Те, що потрібне щодня»
Запропонуйте дитині відвідати кухню, щоб дізнатися які продукти купуються щодня для того, щоб приготувати їжу.
Запитайте у дитини: «Які інші покупки потрібні для дому?»
Обговоріть з дитиною, чому необхідні покупки є першочерговими?
4. Проведіть з дитиною мовленнєву гру «Підбери слово»
5. Художньо-естетична діяльність. Аплікація «Соняшник».
6. Перегляньте з дитиною розвивальний мультфільм.
Вихователь: Зимовець Тетяна Семенівна