14.03.2024 р. Реалізуємо освітні завдання за темою “Мешканці лісу”. Підтема: ”Зустрічаємо весну”.
1. Почніть з ігрової пальчикової вправи “Хто де зимував”: діти повторюватимуть дії за вами: холодно взимку звіря там у лісі. Зайчик (двома пальчиками покажіть вушка) заховався під кущиком (покажіть чотирма пальчиками кущик), ведмедик спить у нірці (долоньку зігніть як барліг), лисичка — у нірці (нірку великим і вказівним), пташечка у гніздечку (дві долоньки стулити)… Підсумуйте — непроста зима була, та вона вже закінчилася.
2. Організуйте розмову за змістом плаката: Що тепер діти знають про ліс? Які дерева й інші рослини ростуть у лісі? Чому ліс називають легенями планети Земля? Хто проживає на верхньому поверсі лісової домівки? Хто мешкає на нижньому поверсі лісу? Які домівки бачите? Чому ліс називають коморою? Доведіть, що ліс — велика домівка для багатьох мешканців. Як має почутися і поводитися людина в лісі?
3. Перегляньте мультфільм за казкою “Рукавичка” з подальшим обговоренням. Розкажіть, як трапилося, що звірі знайшли собі нову домівку. Як ви дізналися, які звірі дружні один до одного? Я думаю, що рукавичка була чарівною — весь час збільшувалась. Ви згодні зі мною?
4. Робота з асоціативною картою “Ліс”. За допомогою асоціативної карти з теми маєте можливість перевірити, наскільки дітьми засвоєна тема. Хто із звірів робить собі домівки на деревах? Хто — в землі? Які подарунки щедро дарує ліс всім, хто приходить до нього? Чого не можна робити в лісі?
5. Театралізована гра за казками “Ведмедик Непосидько” та “Рукавичка”. У другій половині дня пригадайте з дітьми казку про ведмедика, який допоміг змінити врятуватися від голоду і казку “Рукавичка”. Запропонуйте знайти собі друзів для розігрування однієї з цих казок за бажанням. Можна запропонувати дітям показати свої теaрaлізації іншим дітям.
Казка “Рукавичка”
Ішов собі дід та загубив рукавичку. От біжить мишка, улізла в ту рукавичку, та й сидить. Коли скаче жаба та й каже:
– Хто, хто в рукавичці живе?
– Я мишка-норушка! А ти хто?
А жаба й каже:
– А я жаба-скрекотушка. Пусти мене до себе.
І стали вони жити разом.
От біжить зайчик та й каже:
– Хто, хто у цій рукавичці живе?
– Мишка-норушка, жаба-скрекотушка. А ти хто?
А зайчик каже:
– А я зайчик-стрибайчик! Пустіть мене до себе.
І стали вони жити разом.
Коли це біжить лисичка:
– Хто, хто в рукавичці живе?
– Мишка-норушка, жаба-скрекотушка, зайчик-стрибайчик. А ти хто?
Лисичка й каже:
– А я лисичка-сестричка! Пустіть мене до себе.
І стали вони жити разом.
Незабаром біжить вовчик:
– Хто, хто в рукавичці живе?
– Мишка-норушка, жаба-скрекотушка, зайчик-стрибайчик, лисичка-сестричка. А ти хто?
Вовчик і каже:
– А я вовчик-братик! Пустіть мене до себе. І стали вони жити разом.
Коли це тріщать кущі, вилазить ведмідь:
– Хто, хто в рукавичці живе?
– Мишка-норушка, жаба-скрекотушка, зайчик-стрибайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик. А ти хто? Ведмідь і каже:
– Я ведмідь-набрід! Пустіть мене до себе. Коли це дід з собачкою повертається. Злякалися звірі та й тікати.
6. Набір розвивальних завдань. Карта № 86.
Вихователь Інна НІКОЛАЄНКО