22.04.2020р. – НАПРЯМИ РУХУ

1.Прочитайте та обговоріть казку Дональда Біссета «Дивовижний стрибок»

                                     «Дивовижний стрибок»

Одного разу четверо друзів – кенгуру, жабка, коник і блоха – пішли на прогулянку до лісу.
Там весело бавилися, гралися, стрибали, аж поки настав час вертатися додому.
– Ходімо сюди, – запропонував кенгуру й показав на південь.
– Ні, додому треба йти туди, – заперечив коник і показав на захід.
– Ні, сюди,– сказала жабка, показуючи на схід.
Блоха, яка без перебільшення, була між них найрозумніша, не сказала нічого, хоч почала вже непокоїтися, бо зголодніла й хотіла додому на підвечірок.
– Якби тільки побачити мою хатку, – сказав кенгуру. – Тоді вже нам недалеко. Кенгуру мешкав у маленькому будиночку за лісом, а його друзі – неподалік.
– Кенгуру,– озвалася блоха. – Чому б тобі не підстрибнути високо над деревами? Може б, ти нагледів свою хатку, і ми б знали, куди йти.
– Добре,– сказав кенгуру. – Я спробую.

Він глибоко вдихнув, декілька разів підскочив для проби, а тоді стрибонув високо-високо, але до верхів’я дерев не доскочив. Отож своєї хатки побачити не зміг.
Тоді жабка глибоко-глибоко вдихнула, декілька разів підскочила для проби і стрибонула дуже високо, але до верхів’я дерев не дістала. Тому й не побачила хатинки кенгуру.
Третій стрибав коник. Він глибоко вдихнув, декілька разів підскочив для проби, а тоді стрибонув дуже-дуже високо, та до верхів’я дерев не доскочив і хатки кенгуру не побачив.
Настала черга блохи. Вона глибоко вдихнула, декілька разів підскочила для проби, потім ще раз глибоко вдихнула, потім обернулася до інших і промовила:
– У мене є план: я сяду на голову коникові, коник – на голову жабці, жабка – на голову кенгуру. І тоді кенгуру якомога вище підстрибне. Коли він буде якнайвище, з його голови підстрибне жабка, якомога вище. Коли ж вона буде якнайвище, тоді якомога вище підстрибне коник. А коли якнайвище підстрибне коник, тоді підстрибну якомога вище я. Тоді вже, певно, я побачу хатку кенгуру і ми знатимемо дорогу додому.
– Яка ж ти мудра, блохо! – сказав коник. – Іди-но сюди. Стрибай мені на голову, та не ворушись, бо я боюся лоскоту.
І блоха стрибнула на голову коникові, коник – на голову жабці, жабка – на голову кенгуру.
Тоді кенгуру підстрибнув! Коли він уже був височенько в повітрі, підстрибнула жабка. Підстрибнула вона дуже високо. А звідти підстрибнув коник, дострибнув аж до верхів’я дерев. А вже звідти підстрибнула блоха. Високо-високо, аж понад верхів’ям дерев, так що їй стало видно усе навкруги.
– Бачу, бачу хатку кенгуру! – крикнула вона і показала на північ.
Отож усі четверо подалися на північ і скоро дісталися до хатинки кенгуру. Мама кенгуру давно вже приготувала для них підвечірок. Було дуже гарно! Вони розповідали мамі про свій дивовижний стрибок.

Запитання для обговорення:

Що намагалися зробити друзі кенгуру?

Який спосіб вони для цього вибрали?

Чому стрибати – не найбільш вдалий спосіб знайти напрям руху?

Що придумали друзі?

Який приклад відомий вам для орієнтування в довкіллі?

2.Покажіть дітям, як можна без карти визначити сторони світу:

  • Визначити сторони горизонту по деревах (на деревах листя густіше з південного боку, а з північного – рідше);
  • За сонцем;
  • За годинником;
  • По компасу;
  • По деревах, з північного боку дерева росте мох.

3.Ознайомте дітей з компасом, його призначенням, переглянувши мультфільм Фіксики- Компас.

https://www.youtube.com/watch?v=eh86DtsXaPs

Обговоріть з дітьми його конструкцію, закріпіть сторони світу: захід,схід, північ, південь. Якими словами легко визначити напрями руху для будь-якої людини? (вперед-назад, ліворуч, праворуч).

4.Після ознайомлення з компасом запропонуйте дітям виконати завдання №3 в Книзі дошкільника. Орієнтуйте дітей під час виконання завдання вживати слова: ліворуч, праворуч, вниз, вверх або на північ, на південь, на схід, на захід.

5.Запропонуйте дітям ситуацію-міркування «Що сталося б якби…». Діти мають презентувати варіанти розв’язання проблемних ситуацій, починаючи свій виступ словами «якби не було…, то сталося…».

Приклади завдань:

  1. Що сталося б, якби люди не вміли орієнтуватися по карті…
  2. Що сталося б, якби зламалась стрілка компасу під час мандрівки в лісі…
  3. Що сталося б, якби автомобіль поїхав мандрувати по велосипедній доріжці…
  4. Що сталося б, якби для мандрування світом залишились тільки…

6.Виконання завдання №4 у Книзі дошкільника. Воно запропоноване для підготовки руки дитини до письма.

7.Завдання для допитливих.

Знайди відмінності

Вихователь Іщенко Олена Миколаївна

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *