23.04.2020- ПАРАД ТАЛАНТІВ
Шановні батьки,
1.Поговоріть з дитиною , що найбільше любить вона робити, що найбільше їй вдається.
Чого б ще вона хотіла б досягти, навчитися ( танці, співи, малювання, спорт тощо).
Поясніть дитині багатозначність поняття «Зірка». Це людина, яка особливо яскраво проявила себе в різних видах діяльності. Запитайте, чи знає дитина, що таке «талант», «талановита дитина».
2.Складіть інтелектуальну карту до слова «Зірка».
3.Читання «Рівно 25 кіло» за В. Драгунським
Одного разу нам з Мишком дали запрошення на дитяче свято до клубу. Там було так красиво! Всі стелі увішані різнокольоровими паперовими стрічками і ліхтариками, всюди горіли красиві лампи із дзеркальних шматочків, грала музика, і залою ходили наряджені актори: один грав на трубі, інший – на барабані. Одна тітонька була одягнена конем, і зайці також були, і криві дзеркала, і клоуни. А в кінці зали була ще одні двері, і на них було написано: «Кімната атракціонів».
Я запитав:
– Що це?
– Це різні розваги.
І, справді, там були різні забави. Наприклад, там висіло яблуко на нитці, і треба було закласти руки за спину і так, без рук, це яблуко згризти. Але ж воно крутиться на нитці і ніяк не дається. Це дуже складно і навіть образливо. Я два рази хватав це яблуко руками і кусав. Але мені не давали його згризти, а лише сміялися і забирали. Ще там була стрільба з лука, а на кінці стріли не наконечник, а гумова наліпка, вона присмоктується, і тому, хто попадає в центр картонки, де намальовано мавпу, тому приз – хлопавка з секретом.
Мишко стріляв перший, він довго збирався, а коли вистрелив, то розбив одну далеку лампу, а в мавпу не попав… Я також спробував, але в мавпу також не попав, а лише у спину дядькові, який розпоряджався луком. Всі навколо зааплодували і засміялися, а дядечко різко обернувся та закричав:
– Що тут смішного? Не розумію! Йди, бешкетнику, немає тобі більше ніякого лука!
Я сказав:
– Я не хотів! – і пішов з цього місця.
Просто дивовижно, як нам не повезло, і я був дуже сердитий, і Мишко, дійсно, також.
Раптом бачимо – стоять терези. І до них невеличка весела черга, яка швидко рухається, і всі сміються і жартують. А біля терезів клоун. Нам пояснили, що, якщо зважитися і виявиться, що у тебе 25 кіло ваги, тоді твоє щастя. Отримаєш премію: річну підписку на журнал «Мурзилка».
Я кажу:
– Мишко, давай спробуємо?
Дивлюсь, а Мишка немає. І куди він подівся, невідомо. Я вирішив один спробувати. А раптом я важу рівно 25 кіло? Ось буде удача!
А черга все рухається, і клоун у шапці спритно так клацає важелями і все жартує та жартує: у когось зайва вага, у когось недостає. Всі сміються і відходять, черга рухається, і ніхто не важить рівно 25 кіло, і ось доходить черга і до мене. Я вліз на терези – важелі клац-клац, і клоун говорить:
– Ого! Знаєш гру в гаряче-холодно?
Я кажу:
– Хто ж не знає!
Він говорить:
– У тебе доволі гаряче вийшло. Твоя вага 24 кіло п’ятсот грам. Трішки не вистачає, рівно півкіла. Шкода. Будь здоровий!
Уявіть! Лише півкіла не вистачає! У мене настрій зовсім погіршився. От яка прикрість! А тут Мишко з’явився. Виявляється, він пив солодку воду в буфеті, поки я тут намагався виграти нагороду. Мишко також став зважуватися. Виявилося, що в Мишка півкіла, тільки півкіла були зайвими.
– Невеличкий перебор. Вам треба трошки схуднути, – пожартував клоун. – Наступний.
Мишко зліз і говорить:
– Ех, дарма я солодку воду пив…
Я питаю:
– А при чому тут солодка вода?
А Мишко:
– Я цілу пляшку випив! Розумієш?
Я кажу:
– Ну й що?
Мишко навіть розсердився:
– Та чи ти не знаєш, що в пляшці рівно пів-літра води вміщується?
Я кажу:
– Знаю. Ну і що?
Тут Мишко прямо зашипів:
– А півлітра – це і є півкіло. П’ятсот грамів! Якби я не пив, я б важив рівно 25 кіло!
Раптом до мене дійшло.
– Мишко, – сказав я, – а Мишко! «Мурзилка» наш!
Мишко говорить:
– Яким чином?
– А таким. Прийшов мій час солодку воду пити. У мене якраз півкіла не вистачило.
Мишко навіть підскочив:
– Все ясно, біжимо до буфету!
Ми швидко купили пляшку води, я сів за стіл і почав пити. Мишко стояв поряд і дивився. Вода була дуже холодна. Але я випив повну склянку просто залпом. Мишко відразу налив другу, але там ще залишилося на дні доволі багато, а мені вже більше не хотілося пити. Мишко став наполягати, щоб я пив швидше, і я став пити другу склянку. Вона лилася в мене дуже складно. Я, як тільки три чверті другої склянки випив, відразу зрозумів, що наповнений до краю. Я так і сказав про це Мишкові, але він порадив, щоб я почав пити стоячи, аби більше влізло. Я встав, і справді, допив склянку якимось дивом. Але залишилося ще півсклянки, все, що залишалося у пляшці. Я сказав:
– Я зараз лопну.
Мишко говорить:
– А як же я не лопнув? Я ж теж думав, що лопну. Давай, ще трішки.
– Мишко. Якщо. Я лопну. Ти. Будеш. Відповідати.
І я знову став пити. І все випив. Просто диво якесь! Тільки я говорити не міг. Тому що вода вже перелилася вище горла і булькала в роті. І потихеньку виливалася з носа.
Я побіг до терезів. Клоун не впізнав мене. Він зробив «клац-клац» і раптом закричав на всю залу:
– Ура! Є! Точно!!! В точності. Річну підписку на «Мурзилку» виграно. Вона дісталася хлопчику, який важить рівно двадцать п’ять кілограмів. Ось квитанція, зараз я її заповню. Поаплодуємо!
Він став запитувати про моє прізвище, але я нічого не міг сказати. Жодного слова! Такий наповнений водою я був!
Лише на вулиці мені стало легше. Я сказав:
– Мишко, мені якось не хочеться нести цю підписку додому, адже в мені лише двадцять чотири з половиною кіло.
А Мишко запропонував:
– Тоді віддай мені. В мені точнісінько двадцять п’ять. Якби я не пив солодку воду, я б її відразу отримав. Давай сюди.
– Що ж, я, по-твоєму, дарма страждав? Ні, нехай вона буде наша спільна – навпіл!
Тоді Мишко сказав:
– Правильно.
4.Обговоріть твір
- Як можна оцінити намагання хлопчиків виграти сумнівну нагороду тим способом, який вони обрали?
- Чи варто було витрачати зусилля на таку суперечку?
Розкажіть дитині про існування у світі різних сумнівних конкурсів: хто більше з’їсть гамбургерів чи вип’є щось за короткий час. Обговоріть, чи виявляють такі конкурси, крім ненажерливості мужність, силу, таланти.
- Яким способом можна досягти перемоги?
5.Парад дитячих талантів .
Розгляньте ілюстрації талановитих дітей.
Запитайте у дитини, як діти досягли таких висот?
Чи легко це було? Послухайте думку дитини.
6.Розвиваємо мовлення дитини.
Вправа «Продовжи слово»
«Хто що робить»
Що робить зайчик? ( бігає,стрибає, гризе…).
Що робить пташка? ( літає, сидить,спить…).
Що робить людина? ( працює, читає,сидить, їсть..)
Що робить лисиця? (полює, бігає, шукає…).
Що робить немовля?(спить, плаче, агука…).
Вихователь Грицюк Тетяна Іванівна
7.Віконечко в природу
Вправа «Розкажи про пори року»
8.Вправи на асоціацію
9.Обговоріть з дитиною прислів’я. Поясніть їй, чому так говорять (тому, щоб стати зіркою, треба багато вчитись, багато працювати, багато знати).
- Вік живи — Вік учись.
- Вченому світ, а невченому тьма.
- Гарно того вчити, хто хоче все знати.
- Грамоти вчиться — завжди пригодиться.
- Грамотний — видющий і на все тямущий.
- Дарма, що малий, а й старого навчить!
- Знання робить життя красним.
- Книга вчить, як на світі жить.
- Кожна голова має свій розум.
- Кожна пригода — до мудрості дорога.
- Мудра голова не дбає на лихі слова
- Мудрим ніхто не вродився, а навчився.
- Навчай інших — і сам навчишся.
- Науки ні вода не затопить, ні огонь не спалить.
- Незнайко на печі лежить, а знайко по дорозі біжить.
- Не лінися рано вставати та змолоду більше знати!
- Пташка красна своїм пір’ям, а людина — своїм знанням.
- Хто вчиться змолоду, не зазнає на старість голоду.
- Хто грамоти вміє, той краще сіє.
- Хто добре учиться, той буде й добре робить.
- Хто знання має, той мур зламає.
- Хто людей питає, той і розум має.
10.Виготовіть разом з дитиною зірку за зразком.
11.Перегляньте мультфільм, який стане у нагоді вашим дітям. Підведіть підсумок: хто може стати “зіркою”.
Вихователь Скидан Валентина Миколаївна