27.04.2020р. – КРАСА МАНДРІВ І ПОДОРОЖЕЙ
1.Обговоріть з дітьми, для чого люди відправляються у подорож. Мабуть для того, щоб отримати нові враження, дізнатись про нові міста і місця рідної землі чи світу, поспілкуватися з іншими, навіть випробувати себе у мандрах та багато іншого. Однак всі люди прагнуть доторкнутися до краси. Проведіть вправу «Краса у рамці»: за допомогою великого і вказівного пальців обох рук зробіть рамку; «наводьте» її як віконцем фотоапарата на різні речі, предмети у кімнаті; назвіть, що ви бачите і що красивого у цьому предметі ви помітили. Розпитайте, що особливо красиве бачили діти в процесі прогулянок чи подорожей разом з батьками. Попросіть дітей поділитися своїми враженнями.
2.Проведіть бесіду з дітьми «Дивитися і бачити». Дивитись і помічати – це одне й те ж саме? Виявляється, що ні. Можна дивитися на дерево і не помічати вигинів його гілочок, красивої форми листочків, кольорових відтінків, запашних квіток, бджілок навкруги них… Запропонуйте вправу «Уважне око»: підійдіть до вікна і попросіть дітей назвати якомога більше предметів, об’єктів, які вони помітять та коротко скажуть у чому їх краса.
3.Бесіда «Чи всі ми бачимо однаково?» (за картиною). Запропонуйте для розгляду картину О. Дарчук «На рибалці всією сім’єю»
Запитання:
- Хто тут зображений? (тато, мама, син, донька, котик і рибка в мішечку)
- Що бачить кожний із членів родини?
Підсумуйте: картина природи перед очима цих персонажів одна й та сама, але кожен бачить її по-різному: кожен фокусує на тому, що його цікавить чи приваблює найбільше (наприклад: тато уважно стежить за поплавком, а котику немає ніякої справи до краси озера, він чекає поки господар піймає і дасть йому рибку).
4.Запропонуйте дітям уявну екскурсію до «експозиційної зали» і розгляньте світлини і репродукції картин із зображенням різних красивих місць на нашій планеті: підводного царства, савани, засніжених гір, моря, тундри. Обговоріть з дітьми, що на них зображено, у чому полягає краса таких місць, що відчувають діти, які місця хотіли б відвідати.
5.Розкажіть дітям: для того, щоб дістатися красивих місць і насолодитися їх красою, люди придумали нові види транспорту, а також способи роздивлятися цю красу. Так виникли нові слова. Отже: відправляємось у подорож по савані, спостерігаємо за її мешканцями – це…сафарі.
Спускаємось на морське дно, побачимо красу рифів і рибок – це…дайвінг.
Кататимемось у горах на спеціальній дошці – … сноубординг.
Окремі заняття стали не просто дозвіллям (як наприклад, сафарі чи дайвінг, а ще навіть видом спорту (сноубординг, парусна регата).
6.Виконуючи завдання №9 у Книзі дошкільника діти можуть підключитись до художньої гри: декілька людей побували у лісі, побачили дерево і втілили свої враження у різний спосіб (фото, репродукція картини живопису, вишивка, дерев’яна скульптура, керамічна композиція).
Запитання: що відображено на цих роботах?
Як ви думаєте, до яких професій мають відношення ці люди? (фотограф, художник, скульптор, вишивальниця, кераміст).
7.Запитайте в дітей чи чули вони про колекціонерів і чим ці люди займаються. Розкажіть, що колекціонувати можна не тільки речі, предмети, але ще і враження. Зберігати враження можна ще і у вигляді музичних звуків, поетичного слова – так роблять композитори і поети. Прослуховування фрагментів музичного твору Е. Гріг «Ранок» із музичної сюїти «Пер Гюнт».
Запитайте в дітей:
- Що відчуваєте, коли слухаєте цей музичний твір (радість, сум та ін.)?
- Як ви думаєте, що хотів нам розповісти композитор?
Запропонуйте дітям виконати завдання №10 у Книзі дошкільника і підібрати до музичного фрагменту одну із картин І. Айвазовського («Ранок на морі», «Бурхливе море»), що відповідає настрою музики.
Вихователь Іщенко Олена Миколаївна