28.02.2024р. – Реалізуємо освітні завдання за темою “Думаю – знаю”(підтема “Відчувай, щоб переконатися”).
1.Гра «Чарівний мішечок».
Запропонуйте дитині пограти в гру – брати по черзі з мішечка предмети, не дивлячись на них та розповідати про їхні властивості. – Який на дотик предмет? – З чого він зроблений? – Що це, як ти думаєш?
2.Вправа «Впізнай, що це».
Дайте дитині із закритими оченятами понюхати лимон, парфуми, хліб. Запитайте, що саме їй допомогло розрізнити запахи. Можна пограти в аналогічну гру «Впізнай на смак» – дати дитині покуштувати з закритими очима печиво, лимон, сир, цибулю; нехай дитина впізнає за смаком, що це.
3.Мовленева гра «Що звучить».
Дайте дитині завдання визначити на слух із закритими оченятами: звук шелесту паперу, звук дзвіночка, води, як звучить ложка по скляному посуду. – Що робить папір?(Дзвоник, ложка, долоня). – Шелестить, дзвенить, стукає, грюкає, плескає, ллється.
4.Бесіда «Органи чуття».
Проведіть дослід: нехай дитина із закритими очима обережно пройде по кімнаті, поторкає предмети або спробує намалювати малюнок. Зробіть висновок, що людям із недосконалим зором не так легко жити.
Розгляньте разом з дітьми ілюстрації із зображенням вушка, очей, носа, язичка, долоней. Зауважте, що всі органи чуття потрібні і доповнюють однин одного. Вивчіть вірш Н Карпенко «Органи чуття».
Око бачить, вухо чує, ніс мій запахи пильнує,
А язик відчує смак, якщо в страві щось не так.
Має шкіра гарний дар: знає дотик, холод, жар.
– Чи можна носом бачити? Чи можна вушками їсти? Чи можуть оченята допомогти почути звук?
5.Малювання пальчиком.
Запропонуйте дитині намалювати предмет, сюжет за бажанням за допомогою пальчиків. Допоможіть змішувати кольори, малювати з більшим або меншим натисканням.
Підготувала вихователь Оксана Силка.