30.03.2020 р. – Продовжуємо опрацьовувати вимову звука [Р]. (Логопедична група “Грайлики”)
Шановні батьки! Нагадую Вам, що автоматизація звуків досить тривалий і складний процес, тому поставтесь до нього відповідально. Щоденно повторюйте з дитиною мовний матеріал, розміщений на сайті. Сьогодні ми будемо працювати над вимовою звука [Р] у складах та словах між голосними звуками.
1 Завдання. “Спіймай звук [Р] у складах” (Дорослий вимовляє склади, а дитині потрібно плеснути у долоні, коли почує звук).
АРА, ОПА, УРУ, АША, ОГО, АВУ, АРО, ІРА, ОДО, ЕРА, ИРИ, ЕРУ, АНА, ИРА, ОДУ, УРА.
2 Завдання. “Спіймай звук [Р] у словах” (Дорослий вимовляє слова, а дитині потрібно плеснути у долоні, коли почує звук).
ПАРАШУТ, БОРОДА, ВОВК, ЧЕРЕПАХА, ДІД, КОТИК, ДЕРЕВО, АРОМАТ, ЖИРАФА, ХМАРА, ЛИСИЦЯ, ВОРОТА, СТІЛ, КРОКОДИЛ, ТЕЛЕФОН, КОРОБКА, ТУФЛІ, ТУРА.
3 Завдання. Багаторазово, чітко і правильно повторювати за дорослим склади :
АРА , АРО, АРУ, АРИ, АРЕ.
ОРА, ОРО, ОРУ, ОРИ, ОРЕ.
УРА, УРО, УРУ, УРИ, УРЕ.
ИРА, ИРО, ИРУ, ИРИ, ИРЕ.
ЕРА, ЕРО, ЕРУ, ЕРИ, ЕРЕ.
4 Завдання. Багаторазово, чітко і правильно вимовляти звук [Р] у словах:
ТУРА, КОРОВА, ОГІРОК, ГОРОДИНА, ПАРАШУТ, ЧЕРЕШНЯ, ВОРОНА, ГОРОХ, МАРИНА, ЧЕРЕПАХА, ЖИРАФА, ЧОТИРИКУТНИК, КУРИ, ВАРЕНИКИ, КЕНГУРУ, ДАРИНА, ДОРОГА, ХМАРА, ПЕРИНА, БАРАБАН, ПЕРЕХІД, ПАРУБОК, КАТЕРИНА, БОРОДА, ЧЕРЕВИКИ, КОРИЧНЕВИЙ, ДЕРЕВО, КОРОП, АРОМАТ, ІРИНА, КОРОБКА, ЧЕРЕМХА, ГОРОБЧИК, ПОРОСЯ, ГОРИЛА, ПАРОМ, ШУРА, БОРОВИК.
5 Завдання. Відгадати загадки.
Бідовий хлопчина
В теплій сорочині
По деревах стрибає,
Крихти підбирає. (Горобець).
Голодна – мукає,
Сита – жує,
Всім дітям молоко дає. (Корова).
Біла латка,
Чорна латка,
По дереву скаче. (Сорока).
6 Завдання. Повторити чистомовки:
Рина, рина, рина – має іграшку Марина.
Рутник, рутник, рутник – моя кімната – чотирикутник.
Ури, ури, ури – кудкудахкають кури.
Рина, рина, рина – у мене жовта перина.
Рох, рох, рох – поспів горох.
7 Завдання. Повторити скоромовки:
Ми з Тамарою ходимо парою, санітари ми з Тамарою.
Хитру сороку спіймати морока, а на сорок сорок – сорок морок.
8 Завдання. Змінити речення:
Я їв вареники з черешнями (ти, він, ми, ви, вони).
Я посадив черемху.
Я місив тісто на вареники.
Я купив сережки.
Я стояв під березою.
9 Завдання. Вивчити вірш:
Про рака
Повза в решеті рачок:
– Як багато дірочок!
А втекти нема куди!
От у решеті й сиди.
10. Виконати пальчикову гімнастику:
Горобець
Горобець-малючок, (Кистями рук проводити вгору, вниз)
Не літай на пісок,
Не дзьобай ти пісок, (Великий і вказіаний пальці з’єднати ,
Не тупи свій дзьобок решту – у кулачок, стукати по столу ).
Знадобиться дзьобок
Дзьобати колосок.
МАТЕРІАЛ ПІДГОТУВАЛА
ВЧИТЕЛЬ – ЛОГОПЕД САСОВА НАТАЛІЯ ПЕТРІВНА