30.03.2020 р. – Продовжуємо опрацьовувати вимову звука [Р]. (Логопедична група “Грайлики”)

Шановні батьки! Нагадую Вам, що автоматизація звуків досить тривалий і складний процес, тому поставтесь до нього відповідально. Щоденно повторюйте  з дитиною мовний матеріал, розміщений на сайті. Сьогодні ми будемо працювати над вимовою звука [Р] у складах та словах між голосними звуками.

1 Завдання. “Спіймай звук [Р]  у складах” (Дорослий вимовляє склади, а дитині потрібно плеснути у долоні, коли почує звук).

АРА,  ОПА, УРУ,  АША, ОГО, АВУ,  АРО,  ІРА,  ОДО,  ЕРА,  ИРИ, ЕРУ, АНА, ИРА,  ОДУ, УРА.

 

2 Завдання. “Спіймай звук  [Р] у словах”  (Дорослий вимовляє слова, а дитині потрібно плеснути у долоні, коли почує звук).

ПАРАШУТ,  БОРОДА,  ВОВК,  ЧЕРЕПАХА,   ДІД,   КОТИК,   ДЕРЕВО,  АРОМАТ,   ЖИРАФА,  ХМАРА,  ЛИСИЦЯ,  ВОРОТА,  СТІЛ,  КРОКОДИЛ, ТЕЛЕФОН, КОРОБКА, ТУФЛІ, ТУРА.

 

3 Завдання. Багаторазово, чітко і правильно повторювати за дорослим склади :

АРА ,  АРО,  АРУ,  АРИ,  АРЕ.

ОРА,  ОРО,  ОРУ,  ОРИ,  ОРЕ.

УРА,   УРО,  УРУ,  УРИ,  УРЕ.

ИРА,  ИРО, ИРУ, ИРИ,  ИРЕ.

ЕРА,  ЕРО, ЕРУ,  ЕРИ,  ЕРЕ.

 

4 Завдання. Багаторазово, чітко і правильно вимовляти звук [Р] у словах:

ТУРА, КОРОВА, ОГІРОК, ГОРОДИНА, ПАРАШУТ, ЧЕРЕШНЯ, ВОРОНА, ГОРОХ, МАРИНА, ЧЕРЕПАХА, ЖИРАФА, ЧОТИРИКУТНИК, КУРИ, ВАРЕНИКИ, КЕНГУРУ, ДАРИНА, ДОРОГА, ХМАРА, ПЕРИНА, БАРАБАН, ПЕРЕХІД, ПАРУБОК, КАТЕРИНА, БОРОДА, ЧЕРЕВИКИ, КОРИЧНЕВИЙ, ДЕРЕВО, КОРОП, АРОМАТ, ІРИНА, КОРОБКА, ЧЕРЕМХА, ГОРОБЧИК, ПОРОСЯ, ГОРИЛА, ПАРОМ, ШУРА, БОРОВИК.

 

5 Завдання. Відгадати загадки.

Бідовий хлопчина

В теплій сорочині

По деревах стрибає, 

Крихти підбирає.   (Горобець).

 

Голодна – мукає,

Сита – жує,

Всім дітям молоко дає. (Корова).

 

Біла латка,

Чорна латка,

По дереву скаче.  (Сорока).

 

6 Завдання. Повторити чистомовки:

Рина, рина, рина – має іграшку Марина.

Рутник, рутник, рутник – моя кімната – чотирикутник.

Ури, ури, ури – кудкудахкають   кури.

Рина, рина, рина – у мене жовта перина.

Рох, рох, рох – поспів горох.

 

7 Завдання. Повторити скоромовки:

Ми з Тамарою ходимо парою, санітари ми з Тамарою.

Хитру сороку спіймати морока, а на сорок сорок – сорок морок.

 

8 Завдання. Змінити речення:

Я їв вареники з черешнями   (ти, він, ми, ви, вони).

Я посадив черемху.

Я місив тісто на вареники.

Я купив сережки.

Я стояв під березою.

 

9 Завдання. Вивчити вірш:

       Про  рака

Повза в решеті рачок:

 – Як багато дірочок!

А втекти нема куди!

От у решеті й сиди.

10. Виконати пальчикову гімнастику:

Горобець

Горобець-малючок,        (Кистями рук проводити вгору, вниз)

Не літай на пісок,

Не дзьобай ти пісок,       (Великий і вказіаний пальці з’єднати ,

Не тупи свій дзьобок       решту – у кулачок, стукати по столу ).

Знадобиться дзьобок

Дзьобати колосок.

 

МАТЕРІАЛ   ПІДГОТУВАЛА

ВЧИТЕЛЬ – ЛОГОПЕД  САСОВА НАТАЛІЯ ПЕТРІВНА

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *