30.04.2020р. – Сам удома

Шановні батьки! Безпека дитини удома – це цілий комплекс заходів безпеки, що містить у собі безпеку кожного окремого складового вашого будинку або квартири (кухні, ванної кімнати, спальні, залу й т.д.). 

Кімнати (зал і спальня), де дитина проводить більше часу, мають представляти найбільшу безпеку:

– вікна в кімнаті й вихід на балкон повинні бути наглухо закриті, за винятком фрамуг;

всі електроприлади, що представляють небезпеку життєдіяльності дитини, необхідно вимкнути й по можливості ізолювати від дитини;

– іграшки не повинні перебувати на висоті, що перевищує ріст дитини, тому що дитина намагаючись дістати іграшку із шафи може заподіяти собі травму при падінні;

– гострі предмети (голки, ножиці) й ті, що легко б’ються повинні бути ізольовані від дитини.

 Кухня являє собою найбільшу небезпеку для дитини, а ніж інші кімнати, тому що саме тут перебувають газова плита, водонагрівальна техніка, різні СВЧ-пічки, електричні чайники, кухонні комбайни, ліки, а також засоби для миття посуду тощо:

– газовий вентиль на трубі необхідно перекрити, тому що газова плита й газовий водонагрівальний стовпчик представляють для дитини найбільшу небезпеку;  – легко биткий посуд необхідно замкнути в шафі або ізолювати від дитини;

– ножі й інші колючо-ріжучі предмети необхідно сховати, тому що існує можливість порізу об їхні гострі краї;

– не треба на газовій плиті залишати каструлі й чайники з гарячою водою, тому що перекинувши їх, дитина може одержати опіки несумісні з життям;

  – ліки й медичні препарати також необхідно уберегти від попадання в руки дитини; вони можуть викликати як роздратування слизової оболонки очей, опіки поверхні шкіри, а при потраплянні в організм – сильне отруєння;

– засоби для миття посуду й прибирання приміщення також варто охороняти від дитини, тому що велика ймовірність їхнього використання не за призначенням, що також може призвести до різних отруєнь й опіків шкірної поверхні й слизової оболонки;

– сірники й легкозаймисті предмети повинні бути ізольовані від дитини, тому що гра з ними і їхнє використання призводить до загоряння приміщення.

        

        

Ванна кімната, як і кухня представляє також можливу небезпеку для дитини, тому що миючі засоби, засоби гігієни, різні бритви перебувають саме тут.

 Отже необхідність забезпечення безпеки дитини – це цілий комплекс профілактичних і запобіжних заходів, від дотримання яких залежить наскільки ваша дитина перебуває в безпеці. 

Повноцінність виховного процесу полягає не тільки в постійному повчанні своєї дитини, що можна робити, а чого не можна, а в тому, щоб ваша дитина завжди була під наглядом.

І.Зверніть увагу дитини на гостя з мультика “Смішарики” Кроша, який пропонує погратись у дидактичну гру “Сам удома”.

ІІ.Прочитайте дитині вірш А. М’ястківського

САМА В ХАТІ
Кошенятко чеше вуса
Лапками двома.

На базар пішла матуся,
В хаті я сама.

Вмиюсь чисто, вмиюсь біло.
І тоді візьмусь за діло.

Підмету гарненько в хаті.
Молока дам кошеняті.

Своє ліжко застелю,
Квіти в горщику поллю,

Заплету я кіски русі
І чекатиму матусі.

ІІІ.Поспостерігайте за піском. Проведіть нескладні досліди з ним.

Мета: розширити та погли6ити уявлення дітей про пісок – сипкий, вологий; з вологого піску можна ліпити, пісок стає вологим, якщо його полити, після дощу, вранці від роси; розвивати допитливість, 6ажання пізнавати взаємозалежності у стані речей під час їх взаємодії.

Ще задовго до того, як дітей цілеспрямовано ознайомлять з властивостями піску, вони пізнають їх самостійно (або під керівництвом педагога чи батьків). Однак ці уявлення мають стихійний, неусвідомлений характер. У процесі спостережень  пояснення властивостей піску супроводяться діями дорослого та дитини, спрямованими на перехід піску з одного стану в інший. Спостереження варто проводити за різної погоди під час прогулянки дітей на свіжому повітрі.

  1. Хід досліду: запропонувати  дитині взяти трішки сухого піску, покласти на долоні й розтерти. Чому розтирається пісок? Якого він кольору? Чи скріплюються піщинки у грудку?
  2. Хід досліду: взяти трішки сухого піску й з висоти піднятої руки висипати його на дощечку для ліплення. Що сталося з піском? Чому? Чому на майданчику пісок розсипався по всій ділянці? Сухий пісок – сипкий.
  3. Хід досліду: насипати гірку піску на дощечку і змочити водою. Пісок ліпиться? Чому? Висновки дітині  зро6ити допомагає дорослий, якщо дитина затрудняється самостійно.
  4. Порівняйте пісок та глину. Перегляньте пізнавальний мультик

ІV. Повторіть з дитиною правила безпеки разом з героями мультику “Один удома”.

Вихователь – Населевська Г.М.

 

 

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *