27.04.2022 Реалізуємо освітні завдання за темою “Парк професій: спілкування з майстрами” (підтема “Як люди обирають професію”)
- Шановні батьки, запропонуйте дитині виконати завдання за змістом коректурної таблиці «Різні професії».
1.1 Знайди картинку, назви слово:
– Люди яких професій працюють у дитячому садку?
– Люди яких професій працюють на будівництві?
– Люди яких професій пов’язані з мистецтвом?
– Людей героїчних професій
– Людей, які працюють на транспорті
– Які професії можна назвати жіночими?
– Які професії вважають чоловічими?
1.2 Будь уважний:
– Назви яких професій закінчуються на – АР (кухар, лікар, перукар, чоботар, шахтар)?
– Назви яких професій закінчуються на – ИК (будівельник, пожежник, двірник, художник)?
– Назви яких професій закінчуються на – ІСТ (машиніст, програміст)?
Назви яких професій закінчуються на голосний (балерина, швачка)?
1.3 Яке слово зайве:
– Вихователь – продає, навчає, грає, читає;
– Художник – малює, милується, розписує,лікує;
– Лікар – оглядає, слухає, підмітає, перев’язує;
– Балерина – танцює, стрибає, гасить вогонь, вклоняється.
2. Запросіть дитину поміркувати над прислів’ям «Де народився, там і згодився». З’ясуйте разом, що означає це твердження.
Підсумуйте відповіді дитини, що фахівець в одній справі – в іншій може не бути майстром. Поясніть дитині, що це твердження справедливе і для рослин, і тварин: народжені в теплому кліматі, важко пристосовуються до холодного клімату. Попросіть дитину аргументувати таку думку прикладами.
3. Покажіть дитині ілюстрацію до казки «Рукавичка» Є. Рачьова. Розкажіть про професію художника-ілюстратора. Хай дитина намалює свою ілюстрацію до казки.
4. Прочитайте дитині фрагменти з казкової повісті Г. Манів «Квартирія», запропонуйте провести паралелі з власною квартирою.
Поміркуйте разом з дитиною: людям скількох професій треба було працювати, щоб ми в своєму помешканні мали зручності.
Казка «Квартирія» Галина Манів
Країна Квартирія
Була собі країна Квартирія на п’ятому поверсі. Настільки маленька, що її навіть не позначили на жодній карті. Проте жителі цієї країни не переймалися такими дрібницями. У Квартирії було дві автономні республіки: у Кухонії жили кухонні речі, у Кімнатії – кімнатні. А кіт Маркіз жив, де хотів, навіть на Балконії, де взагалі нікого не було.
Із жителями Квартирії, звичайно, траплялися різні цікаві історії. Якось молода Кулькова Ручка, забажавши прославитися, взяла та й записала деякі з них. Що з цього вийшло, судити тобі.
Слухняні Капці
Жила у Квартирії сім’я Капців. Звалися вони Татові Капці, Мамині Капці та маленькі Капці Андрійка. Дорослі капці любили стояти в Прихожандії на поличці. А Капці Андрійка завжди десь бігали. То вони полюють на кота під Диваном. То залізуть на Книжкову Шафу по м’яч. Потім забудуть, чого прийшли, і роздивляються у книжках картинки. А часом взагалі засперечаються – лівий піде на Балконію, а правий у Кухнію. Шукай їх потім.
Якось Татовим Капцям це набридло.
– Послухайте, діти, – сказали вони Капцям Андрійка, – ви вже не маленькі. Досить бешкетувати. Пора привчатися до порядку.
І Капці Андрійка, які були дуже слухняні, одразу стали привчатися до порядку. Навіть кіт Маркіз здивувався.
Зазнайкуватий Комп’ютер
Одного дня в Кімнатії з’явився Комп’ютер. Він одразу повівся нечемно. Зіштовхнув зі Столу Радіоприймач. А крім того назвав усіх застарілим мотлохом і тут-таки став вихвалятися: і найрозумніший він, і найвродливіший, і мишей не боїться.
? Що мені ті миші, – пихато казав Комп’ютер. – У мене навіть є своя, дресирована. Виконує всі мої накази.
Але якось у Кімнатію знову залізли справжні миші. Їх зацікавили кольорові дротики, що виходили з Комп’ютера, і миші вирішили спробувати їх на смак. Комп’ютер дуже злякався і заволав: “Благаю, допоможіть! Я загину!” І тоді старенький Підручник-з-Математики вирішив пожертвувати життям заради спасіння Комп’ютера, якого він вважав геніальним вченим. Підручник впав з Полички прямо на мишей. Він думав, що миші його згризуть. Але сталося несподіване – вони злякалися та втекли.
Так Комп’ютер був врятований сміливим Підручником. Він вибачився перед усіма за свою погану поведінку і відтоді ніколи не вихвалявся. А Радіоприймач тепер знову живе на Столі, поруч із Комп’ютером. І їм не тісно вдвох.
5. Організуйте роботу з «Книгою дошкільника» частина ІІ (завдання №12,13; стор. 75).
ВИХОВАТЕЛІ: Шевчук Н.І., Зимовець Т.С.