02.05.2022р.-Спочатку-потім
Завдання 1.
Шановні батьки, покажіть зайчика, який завітав у гості. Запропонуйте дитині розповісти йому, що ви робите впродовж дня. Спонукайте дитину до формулювання речень із використанням слів «спочатку», «потім”(спочатку снідаємо, а потім будемо малювати; спочатку одягаємось, а потім йдемо гуляти тощо).
Завдання 2.
Познайомте дитину з віршем Г. Чубач «Зайчик», малюючи на аркуші символічні позначки (трикутник із колом – Зіна; коло з вушками – зайчик; півколо – корзинка; трикутник – хустинка).
Зіна в зарослі пішла,
Зіна зайчика знайшла,
Заховала у корзинку,
Зверху кинула хустинку.
Зайчик хитрий був, як лис:
З під хустинки втік у ліс.
Після читання вірша запросіть дитину розповісти, використовуючи позначки та спеціальні слова (спочатку, потім, раніше), що в цій історії відбулося.
Завдання 3.
Розгляньте з дитиною сюжетні картинки: їжачок саджає зернятко, поливає землю водичкою, спостерігає, як росте дерево, їсть яблучко. Попросіть дитину впорядкувати картинки, визначити, що спочатку, що потім; спонукайте дитину до коротких словесних пояснень послідовності дій у часі.
Завдання 4.
Пограйте в гру – руханку за віршем Я. Яковенко «Жираф».
На базарі жираф (стають навшпиньки)
Вибирає теплий шарф (дивляться праворуч, ліворуч).
Переміряв чималенько – (погладжують себе по шиї),
Всі шарфи коротенькі (розводять руки, імітуючи жест «на жаль»).
Є великі, (руки у різнобіч),
Є маленькі (долоньки до долоньки),
Є широкі (руки у різнобіч),
Є вузенькі (долонька до долоньки).
Є блискучі, наче змії (хвиля тілом, ліхтарики руками)
Та нема на довгу шию (розводять руки, імітуючи жест «на жаль»).
І, нарешті, в продавщиці
Він купив дві гострі спиці (рух ножиці)
І тепер собі жираф дома в’яже довгий шарф
(рука за руку зігнуті в ліктях, намотують ниточки)
Завдання 5.
Запропонуйте дитині розглянути та назвати продукти: хліб, крекер, сир, помідор, салат, м’ясо. Разом з дитиною складіть різні види бутербродів, промовляючи слова: спочатку, потім.
Завдання 6.
Виконайте завдання в Книзі малюка на сторінці 54
Підготували вихователі: Іщенко О.М., Трохимчук О.І.
Вправи для дітей з особливими освітніми потребами:
-
- Гра «Подарунок ляльці»
Мета: закріпити поняття про колір.
Матеріал: лялька, кружки основних кольорів – білого, чорного, червоного, синього, жовтого, зеленого (по 2 шт.).
Хід:
а) Спочатку запропонує назвати, якого кольору кружок Ви даєте дає ляльці.
б) Попросіть дитину дати ляльці червоний (зелений, синій…) кружок.
в) Покажіть дитині червоний (зелений, синій…) кружок і попросіть її «Дай ляльці такий же самий кружок». - Гра «Весела пташка»
Мета: закріпити знання про розташування предметів в просторі; розуміння та вживання простих прийменників в, на, під, за.
Матеріал: дві іграшки-пташки, іграшкові меблі (шафа, стіл, стілець).
Хід:
а) Дві пташки, Ваша і дитини, літають. Дитина повторює дії за Вами.
б) Ви говорите, куди полетіла пташка – вгору, вниз, а дитина виконує дію.
в) Дія навпаки: «А зараз пташка літатиме, а ти скажеш, куди вона полетіла».
г) Запропонуйте заховати пташку за шафу, в шафу, посадити на стіл, стілець, під стілець і т. д. - Виконання простих побутових інструкцій
Мета: формувати здатність дитини розуміти часто використовувані в побуті слова, виконувати прості словесні інструкції.
Хід:Розуміння дитиною цілісних словосполучень, які вона могла багато раз чути. Запропонувати їй виконати відповідні дії, наприклад:- поцілувати маму;
– обійняти тата;
– пограти в ладоньки;
– закрити очі;
– помахати ручкою;
– узяти маму за руку і йти до столу і т. д.
2) Закріпити назви знайомих іграшок. З’ясувати, чи може дитина показати частини свого тіла і частини тіла ляльки або іграшкової тварини:
– Покажи зайчика, собачку, машину, ляльку.
– Візьми ляльку.
– Дай мені ляльку.
– Покажи, де у ляльки голова. А де в тебе голівка?Підготувала асистент вихователя: Фурса А.В.