11.10.2022р. Тема: ” Граємо у дворі. Наш двір”
1.Шановні батьки, проведіть з дитиною бесіду про різні види дворів, поясніть на прикладах, що таке сільське подвір’я, хто мешкає у ньому.
2.Запропонуйте дитині переглянути картину Катерини Дудник
” Маленький мислитель”.
Запитайте у дитини:
-Хто зображений на картині?
-Що робить хлопчик?
-Про що він може думати?
-Кого ще ви помітили на картині?
-Де знаходяться персонажі? ( під крівлею, на даху,на балконі, у вікні, на вікні).
- Прочитайте дитині оповідання “Гойдалка під кленом” Г. Ткачук
Ось наш двір. Найкраще в ньому – це майданчик під кленом. А найкраще на майданчику – гойдалка. Якщо розгойдатися дуже сильно, то можна злітати високо-високо. Я літаю – а малюки порпаються в піску. Я літаю – а Марко з’їжджає з гірки. Я літаю – а дід садить квіти між тополею і кленом. Квіти ще не схожі на квіти. Але Марків дід каже, що вони виростуть і зацвітуть у липні. Або навіть раніше, якщо нам пощастить. — Як називаються ці квіти? – питаю. — Дельфіній, – каже Марків дід. Мені подобається їхня назва. Мати дельфіній біля майданчика – це майже як мати справжніх дельфінів. Я розгойдуюсь іще сильніше – і бачу маму. Вона повертається з роботи. Я зупиняюсь, швидко злізаю з гойдалки. Біжу. — Стій, Ніно! Спинися! – раптом кричить мама і застигає на місці. — Що ти накоїла?! – супить брови Марків дід. — Дивися під ноги! – біжить до мене Марко. Я дивлюся під ноги, а там – розтоптані квіти. Не знаю, як це сталося. Сльози печуть в очах. — Я ж не хотіла! – тікаю від усіх. Якби ж я дивилася під ноги! Тоді дельфіни були б цілі. Увечері я крадуся в кімнату батьків. Мама вже спить, а тато, глянувши на мене, міцно пригортає. — Тепер у нас не буде дельфінів, – бурмочу. — Хтозна, – відповідає тато, – Може і будуть. Наступного ранку ми з татом ідемо на великий ринок. Тут продають овочі, фрукти і – квіти. Ми обходимо всі ряди, але дельфінів ніде немає. Дорогою додому бачимо квіткову крамницю. Тут є троянди, тюльпани, різні вазони, кактуси. — У вас є дельфіни? – питаю у продавця. — Дельфіни? – не розуміє він. — Дельфінії! – сміється тато. — А, дельфіній! Ось! Ми з татом ніколи не садили квітів. Але все робимо так, як нам сказав продавець. Одна, дві, три, чотири нові рослинки з’являються на клумбі між тополею і кленом.
Мама бачить нас із вікна й гукає: — Що ви там робите? — Заводимо дельфінів! – кричу. Тоді мама виходить береться мені допомагати. А тато майструє навколо клумби дерев’яний парканчик. Гойдалка під кленом широка. Ми з Марком поміщаємося на ній удвох. Ми літаємо, а з вікна на нас дивиться Марків дід і махає рукою. Ми літаємо, а за парканчиком ростуть квіти. Ми літаємо, а попереду ціле літо, і понад хмарами сині і блакитні дельфіни.
Запропонуйте заплющити очі і уявити, що побачила з гойдалки Ніна.
4.У вправі ” Кого більше” практикуйте дитину у лічбі до 4. Вправляйте у практичному порівнянні множин 2 і 3; 3 і 4. Запропонуйте викласти на поверхні маленькі іграшки (по 3, по 4). З’ясуйте з дитиною кого більше, кого менше, як зробити, щоб тваринок стало порівну: по- чотири.
5.Організуйте діяльність дітей із макетування. Для цього візьміть аркуш картону. Разом з дитиною визначте, які споруди та предмети мають бути присутні у дворі сільського будиночка. Накресліть олівцем план їх розташування: місце будинка, города, садочка, квітника тощо. Домовтеся з дитиною хто і що буде виготовляти. Наприклад: вирізувати зелену траву для квітника, квіти,паркан. Приготуйте лекала, хай дитина самостійно їх обведе по контуру, виріже та наклеїть: макет будинку, помешкання для свійських тварин.
6.Запропонуйте дитині помилуватись осінніми квітами на клумбах
( чорнобривці, айстри, хризантеми).
Завдання для дітей з особливими освітніми потребами:
Асистент вихователя Фурса А.В.