13.11.2023р. Реалізуємо освітні завдання за темою « Етикет – правила культурного спілкування» (підтема” Досліди зі словами”).
- Шановні батьки, проведіть з дитиною полілог « Що сильніше – рука чи слово?», обговоріть, спираючись на досвід дитини , чим більше можна вдарити чи потішити, вирішити проблемну ситуацію. Попросіть дитину проілюструвати свої аргументи прикладами. Поділіться вашою особистою думкою, але не наполягайте на єдиному й остаточному оголошенні дитиною бажаної відповіді на це питання.
2.Покажіть за допомогою досліду, що зміст того, що ти хочеш сказати, можна висловити через зображення слова. Покажіть на прикладі крапки:
– одна крапка мало що скаже, а ось декілька допоможуть висловити задум;
– багато крапочок схожі на дощик, пісок, розсипану крупу, хлібні крихточки, сніг…
Так само і хвиляста лінія схожа на річку, доріжку.
Хай дитина поміркує над лінією, якою ви позначите гори, краєчок килимка, гармошку тощо.
Одне і те саме слово може мати для кожної людини різні сенси. Покажіть це на прикладі слів: « свято», « подарунок», «болить», до яких дитина має намалювати що відбиває значення цього слова для неї.
Зробіть висновок: зрозуміти слово допомагають жести , міміка, знаки. Важливо використовувати ці засоби, щоб краще тебе зрозуміли і ти навчився розуміти інших.
3.Пограйте у гру з пір’їнками. Від різних птахів і навіть з різних місць тіла пір’я може мати різні особливості. Дайте дитині відчути і назвати одним словом ознаки пір’я , доторкаючись до руки й щічки.
4.Розгляньте з дитиною художній твір Р. Грін « Сова»
Запитання для бесіди:
-Що відбувається на картині?
-Що ти бачиш тут такого, що дозволяє тобі так думати?
-Що ще тут відбувається?
-Якими художніми матеріалами зображено цього птаха?
-Чи бачив ти справжню сову? Де саме?
5.Розгляньте картину А Кай « Совина сім’я»
-Що можна сказати про це зображення?
-Чи впізнав ти цих персонажів? Розкажи про них.
6. Перегляньте серію « Мультіпедія птахів. Глава 1»
Обговоріть з дитиною побачене. Спонукайте висловлюватися під час перегляду щодо ознак за якими можна розпізнати птаха за розміром, кольором пір’я, формою голови.
Уточніть знання про класифікацію птахів ( зимуючі, перелітні, свійські, декоративні).
Підготувала вихователь Трохимчук О. І.