05.12.2023р. Реалізуємо освітні завдання за темою « Хочу і можу» (підтема ” Перетворення: що можливо, а що – ні “).
1.Шановні батьки,пограйте з дитиною у гру « Чарівна торбинка».
Покладіть в торбинку гумові, пластмасові, металеві предмети. Дитина дістає по черзі предмет і з’ясовує, що це. Потім хай поділить ці предмети на три групи по матералу, з якого вони виготовлені. Запропонуйде поміркувати:
-що трапиться, якщо м’яч ( килимок, рукавички) виготовити зі скла;
-зубну щітку,мильницю, склянку – з паперу;
-машинку, ножиці, виделку – з пластиліну.
Дитині треба довести можливість чи не можливість таких перетворень.
2.Проведіть вправу на опис матеріалів за допомогою прикметників і дієслів.
Приклади:
-скло-прозоре, крихке, холодне, тверде, кольорове;
-метал- твердий, холодний, міцний;
-папір- гнучкий, мнеться, рветься, непрозорий, можна конструювати, намокає у воді.
3.Проведіть словесну гру « Чи правильне твердження?». Попросіть дитину взяти два олівця червоного і зеленого кольорів та зреагувати на ваше твердження одним із них: висловити згоду чи заперечити.
Приклади тверджень:
-Всі предмети тонуть у воді;
-всі меблі з деревини;
-всі предмети падають униз, якщо їх підкинути;
– у темряві нічого не видно;
-сіль, цукор і варення розчиняються у воді.
Можна запропонувати дитині виконати протилежні дії з предметами, щоб перевірити твердження (підкинути предмети, щоб побачити як вони падають).
- Організуйте математичну гру « Геометричний калейдоскоп». Продемонструйте дію калейдоскопу, потім запропонуйте створити математичний калейдоскоп.
Дайте дитині набір трикутників з кольорових скелець. Треба скласти візерунки різної форми: квадратні, прямокутні. Гра продовжується шляхом експериментування зі зміною карток, накладанням скелець на картинки, зміною кольорів, кількості трикутників тощо.
- Покажіть дитині, що перетворення можливі також і в музиці. Покажіть на прикладі того, як п’єса може стати танцем й піснею, як змінюється ритм, рух, темп музичного звучання. Дайте можливість дитині порівняти мажорні та мінорні музичні лади і прокоментуйте це. Послухайте казку про Мажор та Мінор.
- Запропонуйте дитині дослідним шляхом із попереднім прогнозуванням й аргументуванням перевірити:
-чи можливо побудувати башту з кульок;
-автівці рухатися на квадратних колесах;
– чи можна скласти коло з гімнастичних палок;чи можна утворити фігуру на воді, а якщо можна, то чого саме.
Допоможіть дитині зробити висновок про те, що дослідній перевірці має передувати розмірковування про те, що можливо, а що ні, враховуючи якості та властивості речей.
Підготувала вихователь Олена Трохимчук.