05.12.2023р. Реалізуємо освітні завдання за темою « Хочу і можу» (підтема ” Перетворення: що можливо, а що – ні “).

1.Шановні батьки,пограйте з дитиною у гру « Чарівна торбинка».

Покладіть в торбинку гумові, пластмасові, металеві предмети. Дитина дістає по черзі предмет і з’ясовує, що це. Потім хай  поділить ці предмети на три групи по матералу, з якого вони виготовлені. Запропонуйде поміркувати:

-що трапиться, якщо м’яч ( килимок, рукавички) виготовити зі скла;

-зубну щітку,мильницю, склянку – з паперу;

-машинку, ножиці, виделку – з пластиліну.

Дитині треба довести можливість чи не можливість таких перетворень.

2.Проведіть вправу на опис матеріалів за допомогою прикметників і дієслів.

Приклади:

-скло-прозоре, крихке, холодне, тверде, кольорове;

-метал- твердий, холодний, міцний;

-папір- гнучкий, мнеться, рветься, непрозорий, можна конструювати, намокає у воді.

3.Проведіть словесну гру « Чи правильне твердження?». Попросіть дитину взяти два олівця червоного і зеленого кольорів та зреагувати на ваше твердження одним із них: висловити згоду чи заперечити.

Приклади тверджень:

-Всі предмети тонуть у воді;

-всі меблі з деревини;

-всі предмети падають униз, якщо їх підкинути;

– у темряві нічого не видно;

-сіль, цукор і варення розчиняються у воді.

Можна запропонувати дитині виконати протилежні дії з предметами, щоб перевірити твердження (підкинути предмети, щоб побачити як вони падають).

  1. Організуйте математичну гру « Геометричний калейдоскоп». Продемонструйте дію калейдоскопу, потім запропонуйте створити математичний калейдоскоп.

Дайте дитині набір трикутників з кольорових скелець. Треба скласти візерунки різної форми: квадратні, прямокутні. Гра продовжується шляхом експериментування зі зміною карток, накладанням скелець на картинки, зміною кольорів, кількості трикутників тощо.

  1. Покажіть дитині, що перетворення можливі також і в музиці. Покажіть на прикладі того, як п’єса може стати танцем й  піснею, як змінюється ритм, рух, темп музичного звучання. Дайте можливість дитині порівняти мажорні та мінорні музичні лади і прокоментуйте це. Послухайте казку про Мажор та Мінор.
  1. Запропонуйте дитині дослідним шляхом із попереднім прогнозуванням й аргументуванням перевірити:

-чи можливо побудувати башту з кульок;

-автівці рухатися на квадратних колесах;

– чи можна скласти коло з гімнастичних палок;чи можна утворити фігуру на воді, а якщо можна, то чого саме.

Допоможіть дитині зробити висновок про те, що дослідній перевірці має передувати розмірковування про те, що можливо, а що ні, враховуючи якості та властивості речей.

Підготувала вихователь Олена Трохимчук.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *