12.12.2023 р. Реалізуємо освітні завдання за темою ”Як знайти зиму у шафках?”. Підтема: ”Зимові запаси на поличках”.
Доброго дня! Шановні батьки та діти сьогодні пропонуємо поговорити про зимові запаси.
1.Прочитайте малюкам казку “Дурнуватий заєць” Дмитро Кудряков та обговоріть потім.
Запитання до казки: – Що можна назвати зимовими припасами ? – Хто з тварин їх робить? – Чому зайця назвали дурнуватим? – Які корисні поради можна надати зайцю на наступну зиму? – Розкажіть дитині, які припаси ви робите вдома на зиму? -Що найбільше подобається із домашніх заготівок ?
Казка “Дурнуватий заєць”
У далекій далині, там де ховається сонечко є чудернацький ліс, у якому жив собі був Заєць-хитрун. Жилося йому добре і весело. Ні про що думати не треба. Тут стеблинку смачу знайде, там листячком поживиться, а то і солодкий корінець викопає. Щасливе, безтурботне життя! А якщо нічого смачненького в лісі та в полі не знайде – то город бабусин є недалеко у селі! Там капуста, морква, бурячок … Причаїться хитрий заєць, зачекає, щоб усі пішли, і потягне з городу капусту або морквину. Смачні вони, солодкі! Одним словом, не життя у зайця, а суцільне задоволення! Скаче якось зайчик по лісі. Раптом бачить на ліщині його подружка білка. І не просто горіхами ласує, а збирає їх і в дупло відносить. – Привіт, білка! Навіщо тобі в дуплі горіхи? – А зима прийде, що я їсти буду? Вже краще з літа горішків припасти! Тільки посміявся над подружкою заєць – зима-то не скоро – і побіг собі далі. Дивиться, ведмедик біжить, колоски у барліг несе. -Ведмедику, ведмедику, навіщо тобі колоски? – Я зернятка несу до барлогу припаси, а взимку їсти буду. Розреготався заєць: – Ха-ха-ха! Ой, не можу! Та коли та Зима ще прийде! А вони запасаються !!! Посміявся заєць і побіг далі. Не помітив, як до ведмедя у барліг вскочив. – Здорово, дядько ведмідь! Що це ти таке робиш? – Барліг до зими чиню, спати в ньому буду. Придивився заєць уважніше: ведмідь теж до зими припасів робить! Невтямки йому тільки, що ведмідь спати заляже і всю зиму лапу смоктати буде. Тим і ситий. А незабаром вже й стало прохолодніше. Дощі пішли, листя з дерев облетіло, трави зів’яли. За старою звичкою помчав зайчик на город. «Зараз, думає-капусткою солодкою розживуся!» А там – тільки порожні грядки. Прибрала бабуся врожай і сховали у комору. Сів зайчик посеред голого поля і засумував. Голодно, холодно йому! Бреде зайчик по лісу, плаче: ні морквини, ні стеблини … Друзі всі по нірках поховалися і полягали спати. Одна білка не спиться … Згадав заєць, що у білки повне дупло горіхів і прямо до неї: – Білка-білочка, почастуй горішком!Білка скупитися не стала: дала зайцю жменьку горішків. Тільки зайцю вони не сподобалися: аж надто ядерце всередині маленьке! Це ж скільки їх треба з’їсти, щоб наїстися? Тут і сніжок пішов. Зовсім голодно стало зайцю. Дивиться, кленок молодий стоїть, гілочки тоненькі вгору тягне. «Дай-но їх скуштую, – вирішив косий. – Гірше мені від цього не буде! Погриз заєць гілочку – ні, це не капуста, звичайно, але жити можна! Так до весни гілками та корою і перебивався. Проте тепер він вирішив, що на наступне літо лінуватися не стане, а зробить собі запаси на зиму. Тоді будь-які люті морози йому байдужі!
2. Пограйте в гру ” Запаси для білочки”
Ігрова ситуація допомогти білочці зібрати горішки у три різних за величиною мішечка, у найменший – три горіха, більший – чотири, а найбільший – пять горіхів. Дайте дитині можливість визначити на дотик кількість горіхів у кожному мішечку.
3. Розгляньте разом з дитиною малюнок. Попросіть запам’ятати, що зображено й назвати без малюнку.
4.Сенсорна гра ” Крупяна музика”
Організуйте для дитини гру з упізнаванням круп за звуком. Візьміть 3-4 непрозорих баночок із крупами (гречка, пшоно, квасоля, боби, макарони і т.д.). Спочатку розгляньте крупи в баночках , а потім визначте разом з дитиною який звук видає кожна з них. Нехай дитина відвернеться та спробує визначити на слух, яка крупа звучить.
5. Розгляньте картину “Я знаю де зберігаються солоні огірочки” Є.Гапчинська
Запитання : – Кого ти бачиш на картині? – Що робить героїня? – Що відчуває? – Де вона може знаходитися? – Що цікавого помітили в цьому приміщенні?
Вихователь : Марина ЧОРНОУСЕНКО