НОВИНИ ЛЮТОГО 2024Р.
1.Для педагогів та дітей ДНЗ №1 «Орлятко» вже стало доброю традицією в лютому місяці святкувати свято Стрітення. Цьогоріч малята разом із казковим Сніговиком раділи приходу Зими, бо кожен любить зимові ігри та розваги. За допомогою музичних інструментів діти із особливим завзяттям розбудили Ведмедя, щоб швидше прийшла Весна, а потім водили з нею хороводи, грали в рухливі ігри, співали та танцювали. Протистояння Зими і Весни відбувалось у боротьбі за владу під час перетягування канату. Із цього двобою Весна вийшла переможницею. А яке ж свято Стрітення без «жайворонків»? Кожна дитина отримала смачний традиційний оберіг. Свято подарувало вихованцям гарний настрій та позитивні емоції. Сподіваємось, що щирі побажання дітвори прискорять довгоочікуваний прихід весни.
2.Виховання у дітей навичок особистої гігієни відіграє найважливішу роль в охороні їх здоров’я, сприяє правильній поведінці в побуті, у громадських місцях. Зрештою, від знання і дотримання дітьми необхідних гігієнічних правил і норм поведінки залежить не тільки їх здоров’я, але й здоров’я інших дітей і дорослих.
3.Інклюзивна група для дітей середнього дошкільного віку «Пізнайко» продовжує працювати за освітньою програмою «Впевнений старт». Ця програма передбачає дотримання багатоваріантного принципу організації життєдіяльності дітей, які реалізуються у формі проживання дитиною повного інформаційного дня з можливістю продовження активностей вдома з батьками. Працюємо за темами “Продукти на кухні”, “Здоровенькі були!”.
4.Проблеми з вимовою у дітей сьогодні стали досить поширеним явищем у суспільстві, саме тому з 2023-2024 навчального року у ДНЗ №1 “Орлятко” почала функціонувати ще одна група для дітей з порушеннями мови.Як відомо однією з основних форм логопедичної роботи є індивідуальні заняття. Під час проведення яких вчитель-логопед здійснює диференційований та індивідуальний підхід до кожної дитини. На індивідуальних корекційних заняттях проводиться робота з урахуванням розвитку та можливостей вихованців. На цих заняттях здійснюється корекція звуковимови, формування фонематичних уявлень, уточнення та збагачення лексичного запасу, розвиток дрібної моторики та зв’язного мовлення, що здійснюється у певній послідовності. Група для дітей з порушеннями мови “Дзвіночок”.
5.16 лютого ми відзначаємо День єднання України. Це символ єдності та солідарності нашої країни. Бо в єдності наша сила.
6.19 лютого українці святкують день Державного герба України. Ось і наші вихованці групи для дітей з порушеннями мови “Дзвіночок” дізнались в цей день багато цікавого про один із чотирьох офіційних символів України – його походження, історію виникнення, значення зовнішнього вигляду та елементів. Діти охоче розфарбовували зображення герба, готували аплікацію та складали пазли. Вихователь Оксана Силка.
7.Мовлення – один із головних засобів пізнання світу. Саме тому в ДНЗ 1 “Орлятко” для дітей з ООП передбачено проведення індивідуальних корекційно-розвиткових занять, які спрямовані на розвиток та подолання мовленнєвих порушень у вихованців. Педагог працює над рухливістю артикуляційного апарату дитини, розвитком фонематичного слуху, лексико-граматичного складу мови та зв’язним мовленням. Заняття проводяться в ігровій формі, щоб не допустити втрати уваги і зниження інтересу дитини до мовленнєвої діяльності.
8.Згідно Плану роботи ДНЗ 1 ,,Орлятко” на 2023-2024 н.р. 20.02.2024р. в спеціальній групі ,,Малятко” відбулися відкриті перегляди:
9.Практичний психолог Інна СОЛОНА під час корекційно-розвивальних занять з дітьми з особливими освітніми потребами використовує елементи пісочної терапіі. Цей вид арт-терапіі допомагає розвивати у дошкільників дрібну моторику рук, комунікативні навички, пам‘ять, увагу, просторову уяву, здатність до самовираження і творчого сприйняття світу. Вихованцям подобаються наступні вправи : «Тематичний світ», «Чарівний пісок», «Відбитки наших рук» , «Чарівний дощ» та ін.
10.Під час проведення індивідуальної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами педагог навчає їх групувати предмети за однаковою ознакою та вирізняти з поміж них зайвий, забезпечує розвиток логічного мислення, пам’яті, концентрації уваги, пізнавальних здібностей; викликає у вихованців позитивне ставлення до занять, бажання працювати й отримувати радість та задоволення від результату.
11.Ранкова гімнастика – найкорисніший комплекс фізичних вправ. Він допомагає швидко запустити фізіологічні процеси в дитячому організмі. Інтенсивні ранкові вправи змушують серце і легені працювати активніше та сприяють легкому пробудженню і усуненню загальмованості у дітей. Саме тому кожного ранку в ДНЗ №1 «Орлятко» інструктор з фізкультури Зубко Катерина спільно з педагогами організовує проведення комплексів ранкової гімнастики для вихованців всіх вікових груп. Рухова розминка, чіткий ритм та фізична активність “заряджають” кожного вихованця позитивними емоціями, налаштовують кожну дитину на якісне та ефективне проживання дня в колективі однолітків.
12.Одне із завдань сучасної освіти — формувати в дітей активну життєву позицію, розвивати їх лідерський потенціал та важливі для лідера базові якості та здібності. 26 лютого 2024 року під час засідання педагогічної ради «Країні потрібні небайдужі, або беремо курс на лідерство» педагоги ЗДО №1 «Орлятко» обговорювали ефективні і доцільні методи і засоби розвитку лідерського потенціалу дошкільників, аналізували рівень сформованості лідерських якостей вихованців старшого дошкільного віку, презентували прийоми формування у дошкільників ініціативності: «банка ідей», «дошка справ», «соціальна акція».Також під час проведення засідання педагоги, які атестуються в 2023-2024н.р. розповіли про свою участь у методичній роботі та презентували свої педагогічні портфоліо.
13. В наш час тема вибухонебезпечних предметів набула особливої актуальності. Дуже шкода, але і наші малюки повинні бути обізнаними з цієї теми. 26 лютого діти груп для дітей з порушеннями мови “Дзвіночок” та “Грайлики”навчались прийомам самоконтролю, закріплювали правила поводження з вибухонебезпечними предметами та грали з песиком Патроном.
14.Під час гри у дитини виробляється вміння дотримуватися певних правил – виконувати дії у заданій послідовності, утримуватися від зайвих дій, чергувати їх відповідно до правил. Ці компоненти довільної поведінки у дітей із ЗПР дуже часто недорозвинені.Саме в процесі гри формуються новоутворення, які готують дитину до шкільного навчання – це готовність залучатися до нового виду діяльності.
15.Для кожної дитини заняття музикою є особливою сферою діяльності. Реакція малюка на музику завжди щира, правдива і часто неочікувана. Що й казати про дітей з особливими освітніми потребами! Вони вирізняються унікальністю світовідчуття. Тож і музику сприймають дуже індивідуально.
16.Пальчиковий театр – казковий світ дитини, який вміщується на його долоньках. Розігруючи улюблені казки, вірші, включається уява, мислення, увага, активізується мова вихованців з особливими освітніми потребами. У результаті ігор з пальчиковими ляльками у вихованців формуються просторові уявлення, розвивається спритність, точність, виразність, координація рухів, підвищується їх працездатність. Особливо дітям подобається розігрувати сюжети улюблених мультфільмів, які добре відомі малюкам.