04.03.2024р. Реалізуємо освітні завдання за темою «Думаю-знаю» (підтема «Досліджуй, щоб знати»)
1.Запропонуйте дитині пограти в комунікативну гру «Знаю – не знаю». Запропонуйте називати по черзі назви дерев, квітів, комах, тварин, кольорів тощо. Аналогічно дитина називає те, про що хотіла б дізнатися: про зорі, про море, про електричний струм тощо. Наприкінці підсумуйте, що хоч кожен
має чимало знань, завжди є те, чого він не знає.
2.Прочитайте вірш Г. Бойка «Консультант» з подальшим обговоренням.
Весною біля школи
Усім знайшлося діло:
Гуртом ямки копали
І деревця садили.
Один Мишко тинявся
І потирав долоні,—
Він був за консультанта
У нашому загоні.
До кожного підходив,
Повчав нас без упину:
— На дно насипте гною,
А зверху — вогку глину!
Та корінь засипайте
Мерщій, Катюшо й Людо,—
Бо яблунька засохне
І яблук тут не буде.
— Авжеж, не буде яблук,—
Промовила Катюша,—
Бо це, як хочеш знати,
Не яблунька, а груша!
Кого називають консультантом? Чи можна назвати консультанта знавцем? Чим дії Мишка відрізнялися від всіх інших дітей? Чому Мишка можна назвати обізнаним? До кого з персонажів підходить вислів «Довіряй, але перевіряй»? Як ви розумієте значення цього вислову? Яким твердженням хлопчика можна було вірити, а які треба було перевірити?
Вам пропонують велику кружку з чаєм, з якого йде пара, і стверджують, що в кружці холодний напій, як ви переконаєтесь у правильності цього твердження?
3.Запропонуйте дитині провести досліди з папером.
4.Сприймання художнього твору М. Марльер, Ілюстрація
Фасилітована бесіда: Що тут відбувається? Що ще тут відбувається? Що ти бачиш тут такого, що дозволяє тобі так думати? Що можна сказати про цих дітей? Що можна сказати про місце, де це відбувається? Пташка на ілюстрації називається китоголов. Як ти думаєш, чому в неї така назва? Обговоріть зовнішність птаха і особливо, форму голови (звідки й назва), розкажіть дітям, що китоголов мешкає у Африці, живе на болотах, хоча й вміє літати, та живиться рибою. Ми можемо побачити пташку у зоопарку.
5.Пограйте у юних дослідників – дослідіть різні предмети з використанням лупи.
Підготувала вихователь Олена Іщенко