05.03.2024 р. Реалізуємо освітні завдання за темою “Лісові рослини”. Підтема: ”Де росте найкрасивіша ялинка або скільки ялинок у лісі”.
1. “Прогулянка лісовими стежками”. Запроси дітей на прогулянку до лісу. Увімкніть музику звуків лісу: заздалегідь розкладіть у різних куточках кімнати плоди лісових дерев: шишки, жолуді, каштани, горіхи, сушені ягоди горобини, шипшини та інші. Запросіть дітей відвідати ліс, зібрати лісові плоди. Протягом 3 хвилин дитина мусить зібрати плоди у кошик. По завершенню кожна дитина описує що зібрали в лісі, з якого дерева плоди, визначають їхню кількість.
2. Практична вправа “Листяна піраміда”. Дитина отримує панно із зображенням дерева і набором листя до нього: дуб, клен, горіх, ялинка. Силуети листя різної величини по 4 кожного від найменшого до найбільшого. Завдання: викласти ярусами листа на крону дерева у порядку збільшення або зменшення, по 4 листочки у кожному ряду. Дитина звітує, як впоралася із завданням, чи вийшла листяна піраміда. Визначить, які за величиною листя внизу крони дерева, вгорі, всередині.
3. Вправа “Третій зайвий”. Запропонуйте дітям вибрати зайвий третій елемент з множини (різні серії листя лісових дерев): 1)три листи клену однакових за величиною і формою: два жовтих і один зелений (знайти зайвий зелений); 2) три листи горіха жовтого кольору: два однакових за величиною, а третій менший за величиною (зайвий менший); 3) три листи однакові за величиною і кольором: два листочки берези, один дубу (зайвий лист іншого дерева).
4. Розгляньте з дітьми картину. Запросіть дітей помилуватися картиною (Євген Лещенко, “Зимові хащі”). Задайте запитання: Що ви бачите? Чому на картині так багато білого, біло — рожевого і біло — блакитного кольорів? А коли випадає так багато снігу? Де художник намалював найбільше снігу? А кого ви ще побачили у зимовому лісі?
5. Запросіть дітей виконати художню — ігрове завдання у альбомі: намалювати фарбами за допомогою пальчика лісових тваринок, сову та перші квіти. У альбомі діти малюватимуть фарбами ялинку за допомогою 4 — х пальчикiв. Зверніть їх увагу на те, яка густа крона у цього дерева. Можливо, хто ще прийшов помилуватися ялинкою? Хай складуть розповідь про те, що намалювати.
Вихователь Інна НІКОЛАЄНКО