10.04.2024р. Реалізуємо освітні завдання за темою “Куди ведуть дороги”. Підтема:” Стежка-доріжка-шлях”.

1.Доброго ранку, шановні батьки і діти! 
Запитайте у дитини, як пересікаються дороги машин та дороги для пішоходів? Яким чином відбувається
“зустріч»? Як люди і машини розуміють, хто кому уступає дорогу, хто рухається, а хто чекас? Організуйте ігро
ву вправу «Пішоходи і автомобілі», під час якої діти побудуть у ролі перших та других і на практиці
як поводяться учасники дорожнього руху.
2. Знайдіть на плакатах різні види світлофорів та визначте, які з них для машин, а які для пішоходів. Запитайте, яким чином світлофор регулює рух на дорогах.


3. Почитайте дітям «Казку про Прикру Помилку» та запитайте, яких помилок можна уникнути, щоб зберегти своє життя під час дорожнього руху.

З того самого часу, як у світі з’явилися автомобілі, в одній країні оселився Пан Шлях. У пана була велика родина – 5 синів-помічників. Усі вони були дорожні знаки, але різними за характером та дуже дисциплінованими. Перший син завжди всіх попереджав про події, які чекають їх. Другий син все суворо забороняв. Третій віддавав накази і дуже полюбляв синій одяг. Четвертий точнісінько знав, де що знаходиться і допомагав знайти. П’ятий, молодший, був старанним помічником старшим братам і ходив у білому костюмі. Сини були слухняними та хорошими людьми. Коли сини Пана Шляха виросли, вони стали жити окремо. Пан Шлях завжди точно знав, що і з ким із його дітей відбувається, хто ким працює, бо виростив їх у суворому вихованні. Хлопці напевно знали, що їм не можна помилятися, тому старанно виконували свою роботу.
Одного разу вирішив Пан Шлях подивитися, чим його сини корисні людям, чи поважають люди їхню справу. Але він не міг вирушати у дорогу, бо тоді сталось би непередбачуване. Як людям жити без шляху?
І тоді Пан Шлях запросив на допомогу свого брата. Пан Порядок швидко погодився допомогти, але запитав: – Пан Шлях, у твоїх дітей багато справ, що саме цікавить тебе у їхньому житті, про що головне мені треба дізнатися, щоб ти був задоволений? Пан Шлях відповів: – Для мене дуже важливо, щоб мої сини приносили людям користь. Чи виходить це у них? Чи не заважає їм ніхто в цій справі? Пан Порядок зібрався і пішов першою ліпшою дорогою. Він не помилився. Швидко потрапив до міста. Місто було невелике, немаленьке, незаможне і небідненьке, але щось в ньому було не так.
Люди тут ходили зажурені, ніхто не всміхався і навіть не вітався. Пан Порядок став запитувати, що відбувається з мешканцями міста, але ніхто навіть не подививсь на нього. Аж ось зустрів Пан Порядок хлопчика.
Хлопчик розповів, що у місті дуже часто трапляються аварії. Пан Порядок запитав у хлопчика: – Знають люди в місті правила дорожнього руху? -Так. – Відповів хлопчик. – У місті навіть є Школа дорожніх наук. Її випускники добре знали правила, розповідали про них дітям та дорослим, показували вистави, випускали газети та рекламу. Але з того часу як у місті оселилася Прикра Помилка, все змінилося.
Ця зла господиня та її помічники – Неуважність, Необережність та Поспішайка – втручаються у всі справи міста. Головна проблема, яку вони створили у місті, – забрали всі знаки дорожнього руху. Слухняним водіям та пішоходам стало важко пересуватися по місту, вони звикли старанно дотримуватися команд знаків. Згодом всі стали потрапляти в аварії. Ніхто не може допомогти мешканцям, вони навіть не можуть покинути місто, бо дорога не вказана і всі, хто намагався виїжджати, потрапляли у тупик.
Пан Порядок задумався і сказав: – Я знаю, хто допоможе людям. Сьогодні я запрошу своїх племінників навести лад у місті. А ти, хлопче, потурбуйся, щоб усі мешканці допомогли перевірити всі знаки, до яких дібралася Прикра Помилка. Першим до міста приїхав старший брат. Він носив капелюх у формі трикутника, на якому був намальований яскравий світлофор. Його завданням було попереджувати пішоходів та водіїв про те, що скоро на дорозі зустрінеться допомога. Без старшого брата вже давно ніхто не помічав світлофор, тому в місті траплялось багато помилок. Розгублені пішоходи та водії потрапляли в аварійні ситуації. А тим часом, коли коївся цей безлад, Прикра Помилка зі своїми друзями раділи кожній аварії. Більш за всіх радів Поспішайка. Він здивувався, коли до нього підійшов чоловік з трикутним капелюхом на голові.
– Ти хто? – запитав Поспішайка. – Я той, хто тебе попередить, – сказав трикутний знак. – Чи відомо тобі, де справді треба поспішати? – Я досі не замислювався над цим. – А я тобі підкажу! Поспішай робити людям добро, займатися спортом, читати книжки, вивчати правила дорожнього руху. – А чим же я можу бути корисним людям? Я звик бешкетувати та не зважати на попередження. – Поверни попереджувальні знаки на вулиці міста. Почни помічати допомогу на дорозі та навчи цьому інших. Перехрестя, пішохідний перехід або ділянка дороги стають менш безпечними, коли рух на них регулюється світлофором. – Добре, що ти навчив мене. Тепер я покажу мешканцям міста, де знаходяться попереджувальні знаки.
Неуважність їхала на автомобілі містом дуже задоволена. Сьогодні Прикра Помилка подякувала їй за всі неуважні вчинки. Саме через Неуважність водії не помічали заборонних знаків. Неуважність була така неуважна, що навіть не помітила, як до неї звертається перехожий. Цей перехожий був другий син Пана Шляха, який забороняв рух там, де це небезпечно. – Доброго дня, дівчинко! Невже ви не бачите, що тут рух заборонено. Треба бути уважнішою, бо це небезпечно! – Невже ж? – посміхнулась Неуважність. – А хто Ви такий, я вас раніше не бачила? – Я син Пана Шляха і для мене дуже важливо заборонити рух транспорту та пішоходів там – де це потрібно. Було б добре, якщо б Ви мені допомогли, бо сьогодні я розмістив ці знаки на дорогах цього міста. 16 – Заборона?! Знаки?!А що мені скаже Прикра Помилка? – Напевно Помилка буде невдоволена, але мешканці міста подякують Вам за допомогу. – Добре! Я розкажу мешканцям міста про всі заборонні знаки, і люди не потраплять у біду.
Тим часом, третій брат спілкувався з мешканцями міста, адже Пан Порядок доручив йому навчити людей додержуватись порад наказових знаків. Йому не просто було це робити, бо люди вже забули про те, для чого існують наказові знаки, та які вони на вигляд. У важкій справі брату допоміг хлопчик Школярик, який гарно вчився у Школі дорожніх наук. Разом вони знайшли місце для кожного наказового знаку. Відтепер у місті стали менше траплятися аварії. Допомога трьох братів стала корисною для запобігання аварій та нещасних випадків на дорозі. Пішоходам та водіям стало набагато легше пересуватися містом, бо завжди поряд були порадники-знаки дорожнього руху. Поспішайка та Неуважність потоваришували з Школяриком і стали відвідувати Школу дорожніх наук. 19 Разом вони допомагали відновити безпеку дорожнього руху в місті. Але не все було налагоджено, бо дуже заважала всім Необережність. Вона не дозволяла пішоходам та водіям старанно додержуватися знаків. Необережні дії знов приводили до лиха.
Молодші племінники Пана Порядка вирішили зацікавити Необережність. Вони познайомили дівчину зі всією родиною знаків, розказали про корисну дію кожного з них і вирішили разом перевірити, яких знаків ще не вистачає в місті. Невдовзі всі знаки було відновлено та кожен знак отримав своє місце. Знову на вулицях з’явилися машини, стало чутно звукові сигнали автотранспорту. Налагоджено працювали світлофори, тому заторів на дорогах стало менше. Мешканці міста не запізнювались на роботу та своєчасно повертались додому. Як і раніше, можна було виїзджати за місто. Люди стали радіснішими та потоваришували з Паном Шляхом, Паном Порядком та п’ятьма помічникамизнаками. Тим часом Прикра Помилка дуже сумувала, адже її помічники, Поспішайка, Неуважність і Необережність, більше не допомагали їй. Тому Прикра Помилка вирішила знову все зіпсувати власноруч. 21 Вона взяла білу фарбу та пензлик і почала псувати дорожню розмітку, малювати пішоходні переходи у небезпечних місцях, плутати шляхи зустрічного транспорту. Але на цей раз у неї нічого не вийшло. Після того, як в місті запанував Пан Порядок, Пан Шлях дуже зрадів, що місто було врятовано, і пишався за своїх синів. Радісну новину вони обговорювали біля дороги і ось побачили, що хтось бешкетує, неправильно розмальовуючи дорожню розмітку. Пан Порядок зразу згадав про Прикру Помилку, про яку так багато чув, але жодного разу не бачив. Шлях та Порядок швидко впіймали Прикру. – Навіщо ти псуєш дорогу? Ти й так принесла багато шкоди людям! – почав Пан Шлях. – Я… Мені соромно, – винувато відповіла Помилка. – Я просто не знала, що моє бешкетування призведе до такого лиха. 22 – Краще б ти допомагала нам налагоджувати дорожній рух. – Я згодна вам допомогти, але що я для цього повинна зробити?
– По-перше, треба знати правила дорожнього руху, а для цього тобі прийдеться піти у школу дорожніх наук. Прикра Помилка так зраділа, що з нею розмовляють і пропонують навчатися, що вона з радістю на все погодилася і почала навчатись правилам. Тепер Прикра Помилка, Неуважність, Необережність та Поспішайка слухались Пана Шляха і Пана Порядка, допомагали братам-знакам і залучали всіх вивчати правила дорожнього руху, і дотримуватись їх.
4. Започаткуйте конструювання автобусу для поїздки на відпочинок/у подорож.

Нехай діти запропонують, з чого будемо будувати автобус, який він буде, що необхідно для справжнього автобуса, з чого будуть колеса, руль, фари. Пограйте у готовому автобусі у справжню подорож. Міняйте по черзі дітей у ролі водіїв, кондукторів. Запропонуйте порахувати пасажирів, перевірити квітки
5. Попрацюйте разом з дітьми над мапою подорожей. Вчіть дітей користуватися нескладною мапою для значення та наслідування шляху. Користуйтеся словами «від», «до», «попереду», «через», «відстань», Оберіть шлях для майбутньої подорожі та заплануйте час її здійснення. Такі дії навчать дітей ініцювати, планувати проїзд за цифрами та інші завдання, здійснювати справжні подорожі у майбутньому.
Набір розвивальних завдань. Картка № 99.

Вихователь Валентина СКІДАН

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *