09.04.2024р. Реалізуємо освітні завдання за темою «Рух на дорозі» (підтема «Напрями руху»)
1.Шановні батьки, на початку заняття розкладіть на столі предмети: компас, бінокль, лупу, старовинну карту, шпагу/ніж, піратську пов’язку на око, косинку-бандану пірата, циркуль, лінійка. Запросіть дітей розглянути предмети і визначити, кому вони можуть належати. Вислухайте різні версії. Підтримайте версію про піратів, які мандрують морями. Попросіть дітей пояснити призначення кожного предмету, запропонуйте пограти в піратів
.
2.Покажіть дітям, як можна без карти визначити сторони світу:
- Визначити сторони горизонту по деревах (на деревах листя густіше з південного боку, а з північного – рідше);
- За сонцем;
- За годинником;
- По компасу;
- По деревах, з північного боку дерева росте мох.
3.Ознайомте дітей з компасом, його призначенням, переглянувши мультфільм Фіксики- Компас.
Обговоріть з дітьми його конструкцію, закріпіть сторони світу: захід,схід, північ, південь. Якими словами легко визначити напрями руху для будь-якої людини? (вперед-назад, ліворуч, праворуч).
4.Запропонуйте дітям ситуацію-міркування «Що сталося б якби…». Діти мають презентувати варіанти розв’язання проблемних ситуацій, починаючи свій виступ словами «якби не було…, то сталося…»
Приклади завдань:
Що сталося б, якби люди не вміли орієнтуватися по карті…
Що сталося б, якби зламалась стрілка компасу під час мандрівки в лісі…
Що сталося б, якби автомобіль поїхав мандрувати по велосипедній доріжці…
Що сталося б, якби для мандрування світом залишились тільки…
5.Завдання для допитливих.
Підготувала Олена Іщенко