14.05.2024р. – Реалізуємо освітні завдання за темою “Рух для здоров’я”(підтема “Як ми говоримо”).
1.Скоромовки.
Запропонуйте дитині промовити скоромовки у різний спосіб: тихо, голосно, одному, удвох із дорослим, чітко відчеканюючи кожен склад: “Черепаха чаплю ввечері пригощала чаєм з печивом”, “Великі мурахи грали у шахи, а маленькі мурашки грали у шашки”. Для усвідомлення ролі рухів органів артикуляції промовляйте, дивлячись у люстерко.
2.Бесіда “Мовлення”.
– Де в людини народжується мовлення? Що допомагає їй говорити? Ми говоримо, коли вдихаємо чи коли видихаємо повітря? Які органи рухаються, коли ми говоримо? Вуха важливі для мовлення? Вони допомагають говорити? Спробуй говорити в навушниках. Зробіть разом з дитиною висновок, що людина має усвідомлювати, що говорить.
3.Мовленева вправа “Продовж речення”.
– Я думаю, що людині важливо правильно говорити, тому що…(це красиво).
– Для мовлення людині потрібні…(язик, мозок).
– Якщо людина не говорить, вона може спілкуватися за допомогою…(жестів, міміки).
4.Ігри-імітації.
Запропонуйте дитині показати звірят: білку, що гризе горіх, кошеня, в якого болить лапка. Зауважте, що говорити можуть не лише органи мовлення, а й очі, руки, рухи, поза.
Запропонуйте дитині відпочити разом з веселими звірятами.
5.Слухання вірша І.Андрусяка “Пригода”.
Прослухайте з дитиною вірш, нехай вона розповість його своїми словами, а потім покаже цю історію рухами.
Киця Аліса на дуба залізла
Дуб: прусь! Гілка: хрусь!
Киця дуба ніжно: кусь!
Ще й хвостом по дубу: лусь!
От марми-и-и за!
Підготувала вихователь Силка Оксана.