26.03.2020р. – Автоматизуємо звук [Р]. (Логопедична група «Грайлики»)
Шановні батьки!
Працюємо над автоматизацією звука [Р].
Нагадую, що багаторазове повторення мовного матеріалу краще автоматизує вимову звука.
1 Завдання. Прослухати речення. Визначити спільний склад у словах.
Рана, рама, рай, гора – у словах ми чуєм …(ра).
Ромашки, ролики, перо – у словах ми чуєм …(ро).
Рукав, рушниця, кенгуру – у словах ми чуєм…(ру).
Рись, рибина, тридцять три – у словах ми чуєм…(ри).
Репне решето старе – у словах ми чуєм…(ре).
2 Завдання. Дорослий промовляє ряд слів, а дитина має плеснути у долоні, «спіймати звук», коли почує у слові звук [Р].
Рак, кошик, корова, мило, вата, рушник, вухо, мама, брат, тато, друг, бал.
Колобок, журавель, ведмідь, порося, вовк, риба, корона, редиска, муха.
Ромашка, трава, труба, сукня, книжка, лак, рис, мох, рот, кит, робот, рой.
3 Завдання. Прослухати слово і замінити перший звук на звук [Р].
Лука – рука, Тома – Рома,
губка – рубка, дама – рама,
дуда – руда, кулон – рулон,
пух – рух, коса – роса,
шукав – рукав, година – родина.
4 Завдання. Промовляти за дорослим чистомовки.
Ра – ра –ра , ра – ра – ра – святам радіє дітвора.
Ру – ру – ру, ру – ру –ру – руками рушники перу.
Ри – ри – ри, ри – ри – ри – з риби юшки навари.
Ро – ро – ро, ро – ро – ро – я купую відро.
Ре – ре – ре, ре – ре – ре – рубають дерево старе.
5 Завдання. Вивчити напам’ять.
Рома робить раму,
Рома каже мамі:
– Подивися, мамо,
яка гарна рама!
Повза в решеті рачок,
– Як багато дірочок,
А втекти нема куди,-
Ось у решеті й сиди.
6 Завдання. Пограти у пальчикову гру “Кулачок”.
Цей пальчик – маленький, (загинають мізинчик)
цей пальчик – слабенький, (загинають безіменний пальчик)
цей пальчик – довгенький, (загинають середній пальчик)
цей пальчик – сильненький, (загинають вказівний пальчик)
цей пальчик – товстячок. (загинають великий пальчик)
Ну а разом – кулачок! (затискають кулачок)
МАТЕРІАЛ ПІДГОТУВАЛА
ВЧИТЕЛЬ – ЛОГОПЕД САСОВА НАТАЛІЯ ПЕТРІВНА