14.04.2020р. – Товари для творчості
- Шановні батьки, покажіть дитині картину П. Цицка «Великодні подарунки», поговоріть про неї.
Запитання до обговорення:
-Кого ти бачиш на картині?
-Що робить цей чоловік?
-Що везе чоловік на картині?
-Чи всі писанки однакові?
-Якого кольору писанки?
-Що намальовано на великій писанці?
-Куди може везти чоловік ці писанки?
2. Запропонуйте дитині цікаві експерименти.
Дорослий пропонує дитині залишити відбитки на аркуші паперу однією та кількома зв’язаними ватними паличками, вмоченими у гуаш. Нехай дитина скаже, що можна намалювати у такий спосіб. Запропонуйте намалювати весняні першоцвіти 4-ма, зв’язаними між собою ватними паличками. Спочатку дитина вмочатиме та ставитиме відтиски паличками, умоченими у теплі кольори (жовтий, оранжевий), а потім – чистими ватними паличками, умоченими у фарби холодних кольорів (білий, фіолетовий).
3. Художньо-естетична діяльність. Малювання «Вчимося оздоблювати Великодні подарунки».
Запропонуйте дитині самостійно придумати оздоблення пасочки і писанок та вибрати колір фарби, якою будуть малювати. Роботу дитина буде виконувати за допомогою ватних паличок.
4. Прослухайте разом з дитиною гаївку «Подоляночка».
Розкажіть дитині, що веснянки і гаївки співали навесні, ними люди закликали весну і добрий врожай перед тим, як садили городи.
5. Пограйте в гру «Веселі лабіринти».
Вихователь: Зимовець Тетяна Семенівна
1. Проведіть з дітьми бесіду про магазин товарів для творчості.
Покажіть дитині декілька зразків відображення краси весни художниками.
Запитайте у дитини:
-Що використали митці, щоб передати нам таку красу? (Фарби, пензлі та ін.)
-Де можна придбати фарби, пензлі, пластилін та інші матеріали? (Потрібно завітати до магазину товарів для творчості)
Пригадайте з дитиною, що ви купували у магазині товарів для художньої творчості та які роботи змогли створити за допомогою цих товарів.
Попросіть дитину розказати, які художні матеріали є у неї зараз вдома.
2. Вивчіть разом з дитиною вірш А. Камінчука «Писанка».
У кращому запам’ятовуванні вірша вам допоможе мнемо таблиця.
3. Перегляньте разом з дитиною мультфільм «Загублена писанки», проведіть бесіду про свято Великдень.
Великдень – одне з найбільших й найшанованіших після Різдва християнських свят. Воно приурочене воскресінню Христа. У давнину Великдень вважався святом бога Сонця Ярила. Звичай пекти паски та фарбувати яйця виник також дуже давно. З першим променем сонця священик в церкві сповіщає: «Христос Воскрес!», а прихожани хором відповідають: «Воістину Воскрес!».
Під час урочистого обходу храму святять паски, крашанки та різний наїдок. Потім усі розходяться по домівках, щоб сповістити одне одного про велику радість та привітати зі світлим урочистим святом.
Як і Різдво, Великдень — родинне свято, на нього збиралася вся родина. За традицією, розпочинаючи урочистий сніданок, господар обрізав зі свяченої паски скибочки з трьох боків, приказуючи:
— Бог Отець, Бог Син і Бог Дух Святий!
Ці окрайці тримали до закінчення свят і потім віддавали худобі. Після святкового сніданку діти носили старшим родичам гостинці і отримували за це ласощі та писанки, якими потім гралися.
До свята готуються заздалегідь — печуть паски, роблять крашанки й писанки. Жовті, червоні, жовтогарячі кружальця, багатокутні зірки на писанці — зображення Сонця. Хвилі означають воду. Ще зображують листя — дубове або вишневе. Малюють півників, козликів, пташок, рибок, метеликів, бджілок.
4. Запропонуйте дитині виготовити писанку за допомогою пластиліну.
5. Конструктивна діяльність.
Запропонуйте дитині набори вирізаних із кольорового картону форм і різнокольорових прищепок різних розмірів та створити різних тваринок, риб, птахів за власним задумом або за зразком.
Вихователь: Шевчук Наталія Іванівна