08.05.2020р.-ДЕНЬ ЗДОРОВ’Я НА ПРИРОДІ
1.На початку запропонуйте дитині поміркувати: присутність купи веселого народу в лісовій чи парковій зоні протягом кількох годин – це радість чи випробування? Для кого радість? Для кого і чого – випробування? Як зменшити негативний вплив перебування людей на природу?
2.Прочитайте вірші Лідії Повх «У ботанічному саду» та «Вдома»
«У ботанічному саду» Л. Повх
Весна. Я з мамою іду
У ботанічний сад.
У ботанічному саду
Цвіте фіалок ряд.
Червоні, білі, голубі,
Рожеві, золоті…
А мама каже: «Як тобі
Двоколірні он ті?»
У них і сонечко, й блакить,
Мов прапор іздаля…»
Аж світиться і мерехтить
Живим вогнем земля!
«Вдома» Л. Повх
Коли пролягає дорога моя
За гори й ліси за рікою,
То місто махає мені звіддаля
Прощально сумною рукою.
Коли ж я вертаю з далеких країв
Долиною, зранку лункою,
То місто вітає мене з-за гаїв
Вогнів осяйною рукою….
І запах бузку, і рідний хтось у вікні,
І стіни у замку старому…
Тут сходинка кожна радіє мені,
тут липи шепочуть: «Ти вдома…»
І хто у цім місті, як я, виростав,
Той, певно, також добре знає:
Нехай десь на світі є славні міста
Та кращого міста немає!
Запитання до дитини:
-У вірші йдеться про прогулянку чи про мандри, подорож?
-Як ви це зрозуміли?
-Які рухи і дії переважно передбачає подорож? (пересування у вигляді ходьби чи поїздки до конкретної мети).
-Які рухи і дії передбачає прогулянка? (відпочинок, спостереження, розглядання, ходьба тощо)
3.Розкажіть дитині , які предмети і продукти треба заготовити для проведення Дня здоров’я
4.Перебуваючи на природі, повторіть з дитиною привітання
Землі
Разом з сонечком встаємо,
Небу посмішку ми шлемо.
Всій Землі привіт великий!
Адже її прекрасніше нема!
Вітру
Здрастуй, вітре пустотливий,
Влітку, осінню, весною
Ти прохолоду даруєш нам
І деревам, і квіткам!
Сонцю
Ти всіх любиш, ти всіх грієш,
Всіх ти пестиш і жалієш.
Наше Сонечко, наше світло,
Всі тобі ми шлем привіт!
Квітам
Ми квіточки рвати не будемо,
Хай ростуть на радість людям!
Червоні і блакитні, всі гарні і привітні
Тваринам
Всім звіряткам, пташкам, рибкам
І жучкам ми шлемо посмішки.
Всіх, друзі, вас дуже любимо.
Кривдити ми вас не будемо!
Кущикам
Кущику зеленому ми шлемо привіт.
У природи матінки він з’явивсь на світ.
Пташці
Швидкокрилу пташечку раді ми вітати.
Що у небі чистому любить так літати.
Ранку
Ранок привітаємо, сміхом голосним,
Посмішку даруємо зранку людям всім.
Павучку
Павучку маленькому, що пряде нитки,
Пошлемо вітаннячко щире, від душі.
Листячку
Листячку тендітному, що зросло з тепла,
Привітання ми шлемо, зичимо добра!
5.Організуйте полілог «Як прийти в природу, щоб не нашкодити їй?»: обговоріть правила безпечного поводження на природі (в лісі, парку, на воді) та правила захисту природи від шкідливого впливу людини.
6.Проведіть вправи на закріплення знань дитини про різні рослини (квіти, дерева, чагарники) та комах, птахів, яких можна зустріти на лісовій галявині чи на галявині в парку. Обговоріть, чому саме галявина зручна для відпочинку?
Вихователь-Скидан Валентина Миколаївна
7.Вчимося ліпити квіти із пластиліну
8.Проведіть з дитиною досліди валеологічного змісту
1. Де ховаються мікроби?
Мета: довести, що на шкірі є багато зморшок, складок, куди пограпляють пил, бруд, мікроби.
Обладнання: кольоровий олівець.
ХІД ДОСЛІДУ
Розглянути складочки, лінії на руках. На долоні, по лінії згину,
намалювати лінію. Зігнути руку, пальці вперед, намальована лінія зникає.
Пояснити, що так і мікроби, і бруд, потрапляючи в складочки шкіри,
стають невидимими.
2. Чи обов’язково потрібно митись із милом?
Мета: продемонструвати, наскільки якіснішим стає миття із застосуванням мила.
Обладнання: дві посудини з водою, дві губки, два м’ячі, мило, мильниця.
ХІД ДОСЛІДУ
Один м’яч помити тільки водою, другий — водою з милом.
Перевірити воду, зливши її у дві прозорі посудини. Де вода брудніша,
там м’ячик чистіший.
9.Завдання для допитливих
10.Збираємось на природу. Корисні підказки
Вихователь-Грицюк Тетяна Іванівна