07.05.2024р. Реалізуємо освітні завдання за темою “Сім морів і океанів” підтема “Маяк – орієнтир для кораблів”.

1. Перегляньте разом з дітьми мультфільм з циклу про Фіксиків – історія Маяків (3 хв). Проведіть коротку бесіду, уточніть що Маяк — це такий великий ліхтар, який освітлює морський шлях для судин, рибалок та ін.; розгляньте з дітьми ілюстрації різних видів маяків. Прочитайте вірш українського дитячого поета А. Качана “Маяк — ревун”. 

Устає туман з води,

Ловить судна в неводи. 

Поховались береги —

Сивий морок навкруги.

Марно дивиться в туман 

Сивий-сивий капітан,

Бо не видно з корабля,

Де земля.

«Гу-у-у!..— десь поруч загуло, 

Аж морозом пройняло. — 

Кораблі, пливіть сюди,

Я вас виручу з біди 

І на тихому ходу 

В нашу гавань заведу… 

Гу-у-у!..»

Знає будь-який моряк:

Це в порту гуде маяк. 

2. “Кораблі шикуйсь”. Організуйте дітей для гри,  ведучий — виконує роль маяку. Кораблі вишиковуються в ліній. Маяк “сигналить” кораблям, піднімаючи 2, 3 символу одночасно. Кораблі  рухаються заданою ведучим траєкторії. Траєкторія руху може бути намальована на підлозі крейдою. 

 

3. Гра – змагання “В кого більше прапорців”  — змагання з перетягування морського канату.  Запропонуйте позмагатися за допомогою канатного змагання. На канат нав’яжіть  кольорові папірці, визначить контрольну лінію перетягування канату. Повторіть перетягування кілька разів, після кожного перетягування перелічуйте кількість прапорців, які перетягнулися разом з канатом. Перемагає той хто перетягнув найбільшу кількість прапорців. Підрахунок здійснюють діти спільно з ведучим. 

  

4. “Семафорна азбука”. Запропонуйте побути маячками — сигналити кораблем за допомогою прапорців. Домовтесь про умовні сигнали: прапорці вверх кораблі стоять на місці; прапорці в сторони — рухаються вперед; 1 прапорець в правій руці вверху, в лівій в низу –  рухаєтеся справа — наліво та ін. Далі 1 гравець виконує роль семафору, решта гравців — кораблики.

 

5. Спонукаєте дітей обговорити картину (Тамара Вакуленко “Декоративна композиція”) запитаннями: Кого ви бачите на картині? Що робить роблять риби? Де живуть рибки? Рибки однакові чи різні? Попросіть відшукати на картині більших і менших рибок. Хай діти покажуть рукою, як рибки гойдаються на хвилях. Нехай діти зкористуються своїм пальчиком як шаблоном, щоб виконати завдання у альбомі і намалювати рибок: спочатку прикладають пальчик до паперу, обводять його кольоровим олівцем і домальовує деталі рибок. Щоб намалювати рибок на килимку, діти використовують шаблони з картону, обводять їх олівцем, потім зафарбовують штриховими лінії по формі рибки пастеллю та розтирають пальчиками бо всій її площині. Бульбашку (або кілька бульбашок) можна нанести за бажанням – за допомогою трафарету.

 

 

 

Вихователь Інна НІКОЛАЄНКО

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *