10.11.2023р.- Реалізуємо освітні завдання за темою «Етикет- правила культурного спілкування» (підтема «Як виглядає ввічливість?»)

1.Шановні батьки, для зацікавлення дитини запропонуйте вправу «Увага». Домовтесь попередньо, якими мають бути рухи-реакції на спеціальні слова: наприклад море, ліс, хмара, малеча, пікнік. Потім в темпі називайте слово, а дитина має виконати певний рух. Зауважте, що лагідними можуть бути не лише етикетні слова, а й лагідний погляд, посмішка, що створює гарний настрій.

2.Обговоріть на основі ілюстративного матеріалу, який же вигляд може мати ввічливість у різних комунікативно-мовленнєвих ситуаціях, у яких доречне вживання слів звернення, відмови, вибачення, прохання, заперечення, образи супроводжується певними жестами, словами.

3.Запропонуйте дитині уявити та розіграти ситуацію «Театральний етикет»: хтось з глядачів поводить себе нечемно (гучно розгортає обгортку цукерки під час перегляду вистави). Попросіть дитину показати мімікою, жестами, словами, як дати зрозуміти порушнику, що так неможна робити, примусити припинити і при цьому не заважати акторам та іншим глядачам.

 

4.Розкажіть дітям, що ввічливість – це не тільки привітання, а й поводження з іншими у різних ситуаціях. Запропонуйте розглянути картину Д,Золана «Дружба»

Запитання для бесіди: Що відбувається на картині? Що ти бачиш тут такого, що дозволяє тобі так думати? Що ще відбувається на картині? Чи можемо ми сказати, що між хлопчиком і гускою дружні стосунки? Які прояви дружби до тваринки демонструє хлопчик?

Бесіда має дати уявлення дитині, що ввічлива людина не буде демонструвати настирливість по відношенню до іншої, відволікати її від справ, враховувати інтереси цієї людини. Ввічливість також виявляється і у тому, щоб не кидатися на шию іншій людині, демонструючи до неї прихильність і любов – теж саме стосується і тварин. Надмірний вияв любові до братів наших менших гарантує протилежний результат- тварини будуть втікати, або реагувати агресією- можуть вкусити.

5.Малювання «Дружні долоньки». Знадобиться: художні матеріали на вибір дітей. Необхідно обвести свою долоньку, а поряд обвести долоньку друга, а потім розфарбувати їх так, щоб їм було весело разом.

6.Запропонуйте дитині пограти в дидактичну гру «Кому потрібне повітря?»

Підготувала вихователь Іщенко О.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *