11.10.2022р. Реалізуємо освітні завдання по темі “Бережи себе малюк”

Завдання 1.

Шановні батьки, запросіть свою дитину до бесіди за ілюстраціями  «БУДЬ ОБАЧНИМ, МАЛЮК, ГОСТРЕ НЕ БЕРИ ДО РУК»

Мета: продовжувати знайомити дитину  з предметами, які можуть бути небезпечними для малюка – цвяхи, ніж, виделки тощо; дати уявлення про те, що навіть зовні цілковито безпечний предмет (ґудзик, монетки) при неправильному користуванні можуть завдати шкоду. Збагатити словник дитини словами: небезпечні предмети, цвях, ґудзик, ножиці. Розвивати  допитливість та бажання більше дізнатись про навколишній світ, користь та небезпеку предметів, що тебе оточують. Виховувати свідоме дбайливе ставлення до свого здоров’я.

Орієнтовні запитання :

  • Якими іграшками бавиться ведмедик? Чому не можна гратися такими іграшками?
  • Що трапилося з хлопчиком?
  • Як ти думаєш, чому це трапилось?
  • Розгляньте предмети , обговоріть , запропонуйте малюку вибрати небезпечні речі.
  1. Чи ти вважаєш ці речі безпечними?
  2. Чому ти вважаєш ці речі небезпечними?
  3. Як часто ти граєшся такими речами?
  4. Чи дозволяють батьки тобі гратися з цими речами?
  5. Чому ти граєшся з небезпечними речами без дозволу батьків?
  6. Які правила необхідно виконувати при користуванні цими речами?

Завдання 2.

Почитайте малюку вірш :

Всім відомо – непосиди

Завжди не сумують.

Їм утома не відома –

Цілий день пустують.

Щоб на місці не сидіти,

З кошеням пограються.

Головою сторч скакати

Довго не вагаються.

Та стрибати – пустувати

Треба розум мати,

Щоб поранення собі

Раптом не дістати!

Нас оточують повсюди,

На увазі майте,

Дуже-дуже гострі речі!

То ж запам`ятайте:

І сокири, і осколки,

Ножиці, виделки, голки –

Не цукерки для малечі,

Це вже небезпечні речі!

Завдання 3.

Запропонуйте дитині переглянути  мультфільм «Уроки тітоньки Сови  “Небезпечні гострі предмети”

Завдання 4.

Запропонуйте дитині відгадати загадку:

Кругленький, маленький,
Одяг застібає
Плаття прикрашає.
Що це таке? (ґудзик)

– Так, ґудзик. Подивись і пошукай ґудзики на своєму одязі. Які вони?
– Бачиш,  які вони маленькі, велики, можно ще сказати різні.

А знаєш яка пригода сталася з однією знайомою вороною. Ось послухай (читання вірша)

Ворона-роззява
Кар-р! – ворона заволала;
Ґудзик гарний відшукала!
В дзьоб взяла його, стрибнула
Й випадково … проковтнула!

– Тож скажи, чому не можна брати до рота дрібні предмети? А для чого нам потрібні ґудзики?

Завдання 5.

На закріплення пограйте в дидактичну гру «Годинник безпеки».

   

Дитина обирає безпечні іграшки для гри. Також пояснює чому не можна гратися з небезпечними.

Підведіть підсумок:
– Я гадаю,  ти добре запам’ятав, якими іграшками не можна гратися, бо можна зашкодити своєму здоров’ю.

Завдання 6.

1.Пропоную  пограти в гру «Плескаємо в долоні, тупаємо ніжками»

Умови гри такі: дорослий буде брати предмети – а малюк стежитиме за вашими  діями. Якщо ви вчиняєте з предметом правильно – дитина плескає в долоні. А якщо ваші  дії не вірні, можуть принести  шкоду – то тоді тупає  ногами.

Гра «Плескаємо в долоні, тупаємо ніжками»

1.Беру вилку, наколюю шматочок їжі, кладу до рота.

2.Веделкою  проводжу по волоссю.

3.Беру голку, пришиваю ґудзик,  обрізаю нитку. Голку вколюю в гольницю, разом з ножицями  ховаю в скриньку.

4.Підношу ножиці до скроні і різко обертаю.

5.Беру ножиці, старанно обрізаю смужку паперу.

6.Беру зі столу коробку з кнопками – дістаю їх кнопку і розсипаю їх на столі.

7.Розглядаю  поламані іграшки та складаю їх у сміттєвий пакет.

Завдання 7.

Прочитайте малюку цікаве оповідання, яке називається «Мудра голка», та обговоріть.

  

«Мудра голка»  Андрій М’ястківський
Марійка любила дивитись, як мама вишиває квіти. Червона нитка до зеленої, до жовтої… Так гарно виходить. Чорнобривці, айстри, волошки, барвінок…

— Мамо, дай мені голку, полотна і ниток. Я теж хочу вишивати, — якось попросила Марійка.

— Ти ще мала, пальчики поколеш.

— От і не мала, от і не поколю! — запевнила дівчинка. — Хіба я не знаю, що не пальчики, а полотно треба колоти?

— Ну, добре. — Мама відрізала ножицями шматок білої тканини, дала голку, нитки.

Раз кольнула Марійка, вдруге. І тут нитка заплуталась.

Марійка розплутала вузли і подумала: «Мама мудрою голкою вишивала, а мені дала погану. От піде вона до крамниці, візьму її голку і теж гарний рушничок вишию…»

Пішла мати до крамниці. Марійка мерщій за мудру голку, за полотно. Та не встигла й двічі кольнути, як гострий біль пронизав пальчик. На очах виступили сльози.

— Мудра, а така колюча!.. — розсердилася дівчинка на материну голку.

— Чого ти заплакана, Марійко? — повернувшись, запитала мати.

— Рушничок вишивала. Думала, твоя голка мудра, що такі гарні квіти гаптує… А вона колеться.

— Всяка голка проворна, коли вона в мудрих пальцях. Бери-но полотно, та не поспішай, а дивися, як треба…

Надвечір Марійка з матір’ю вишили першу волошку.

— То хто мудрий? — усміхнулася мати. — Голка чи пальчики?

Бесіда за змістом:

  1. Чим займалася мама Марійки?
  2. Що вирішила одного разу Марійка?
  3. Що відповіла дівчинка мамі, коли та сказала, що вона мала для вишивання?
  4. Що сталося у Марійки під час вишивання?
  5. Як гадала Марійка, чому у неї не виходило?
  6. Якою вважала мамину голку дівчинка?
  7. Чи вийшло вишити маминою голкою, чому?
  8. Яку пораду дала мама дівчинці?
  9. Так що виявилось мудрим у оповіданні?

Чому вас навчила історія Марійки?

Завдання 8.

Попрацюйте над вивченням вірша “Що кому сниться?” за допомогою мнемотаблиці.

Вихователі: Сахно А.В., Населевська Г.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *