13.02.2024р. Реалізуємо освітні завдання за темою “Веселі малята- здорові хлоп’ята (здоровий дух).” Підтема: ”Сонце, повітря, вода: користь та шкода”

1. Добрий ранок, шановні батьки та діти, почніть ранок із читання казки “Про Даринку – невмивайку”. Про завершенні читання проведіть бесіду на тему “Найбільше багатство – це наше здоров’я”. Запитання бесіди: чого злякалися діти в дитячому садочку; звідки взялося брудне каченя; з’ясуйте хто з дітей боїться води і чому; чи вмиваються діти щодня; без чого не можна зберігати чистоту; сформулюйте спільно з дитиною правила постійного вмивання. 

В одному великому місті жила була маленька дівчинка Даринка. Така собі чарівна, з кирпатим носиком, блакитними оченятами і рудим волосся. Завжди усміхнена, ввічлива, добра, гарна, слухняна дівчинка. Всі любили Даринку, дарували їй подарунки: бабуся – цукерки, дідусь – велосипеда подарував; мама і тато – аж мобільний телефон. І вона була веселою і доброю дівчинкою, тільки був у неї один недолік: не любила Даринка вмиватися – води боялася. Вранці прокинеться, треба збиратися до дитячого садка, бабуся каже: «Даринка, йди вмиватися та чистити зуби».

А Даринка вередує або хитрує:

– Не буду! – гучно кричить.

Бабуся її відведе до ванної кімнати, дасть мило в руки, а сама йде собі у ранкових справах. Даринка кран відкриє, воду пальчиком помацає, позіхне, ще постоїть, мізинчик водою намочить і все, кран закриє і нібито вмилася.

– Вмилася? – запитує бабуся.

– Авжеж, вмилася! – хитає головою Даринка.

І така історія траплялася кожний день. Аж поки не вийшло ось що. Одного разу Даринка прийшла до дитячого садка, хотіла з дітками привітатися за руки, іграшками обмінятися, а малята раптом заверещали і розбіглися в різні боки. Хотіла дівчинка квіточки у горщику погладити, а квіточки від неї відштовхнулись. Підійшла до шафи з книжками – книжки у лівий бік полиці сховалися. Даринка спочатку злякалася. Не зрозуміла, що відбувається. Потім засмутилася. Ніхто з нею гратися не хоче. Ввечері прийшла за нею мама у дитячий садок, Даринка до нею підбігла.

– Ой, – сплеснула руками мама, – доню, що ж з тобою сталося?

Глянула Даринка на себе в дзеркало і злякалася. Замість руденької, рум’яної дівчинки на неї дивиться якесь брудне чудовисько.

– Напевно, мене злий чарівник зачарував! – злякалася Даринка.

– Я знаю цього чарівника, – зітхнула мама, – звуть його Брудне гидке каченя і приходить воно до дітей, які не люблять умиватися. Але ти не бійся, я знаю, як його прогнати. Ось тобі чарівний шматочок мила. Намилюй їм по черзі щічки, носик, ротик, вушка, руки, а потім змий звичайною водою з-під крана. Даринка зраділа, узяла у мами мило і зробила все так, як мама сказала.

– Вийшло! – радісно промовила Даринка, коли вмилася. – Тільки ти, мамо, що не прибирай своє чарівне мило, а то раптом мене знову зачарує!

З тих пір Даринка кожен день вмивається з милом. І зле Брудне гидке каченя до неї більше у гості не навідувалося.

2. Вправа “Мікрофон здоров’я” – закріпіть разом з дітьми уявлення про власне здоров’я, для цього приготуйте скакалки, гирі, м’ячі, лаву, спортивні ворота та інше спортивне знаряддя; запросіть дітей до іграшкового мікрофону: кожний гравець по черзі підходить до мікрофону і висловлюється про власне здоров’я: “Я здоровий, тому що…” (сильний і вмію перестрибувати через лаву 3 рази, можу підтягнутись на турніку 2 рази; можу присісти 4 рази; підняти гирі 5 разів та ін.). Слово мусить не розходитися з ділом: далі гравець мусить виконати заявлене вміння: підстрибнути / присісти / підтягнути стільки разів, скільки сказано в мікрофон.  

3. У грі “Сонячні промені” закріпіть з дітьми корисні і шкідливі властивості сонцям – організуйте дітей у дві команди, кожній команді роздайте струмені сонечка; червоні – шкідливе сонечко (довгі та широкі) і жовті – корисне сонечко (вузькі та короткі). Вихователь показує дітям ілюстрації. Гравці визначають за ілюстраціями користь або шкоду, яку несе сонце і кріплять промінчик до відповідного сонечка. 

4. Корисні вправи для здоров’я, для органів чуття. Вправи для носу: 1) затиснути праву ніздрю, потім ліву і кожною зробити 5-6 вдихів – видихів; 2) робити часті вдихи – видихи через низ двома ніздрями одночасно (як їжачок). Вправи для очей: не повертаючи голови на рахунок 1 – повернути очі вправо; на рахунок 2 – вліво; поставити великий палець правої долоні на кінчик носа, відкопилити мізинця, повертаючи мізинця праворуч слідкувати очима за ним; теж саме зробити, повертаючи мізинець ліворуч; “Небо – земля”. На слово вихователя “Небо” – не повертаючи голови підняти очі вгору; на слово “Земля” –  опустити униз; швидко кліпати очима протягом 15 секунд; закріпити очі на рахунок “раз – два”, відкрити очі і подивитися на кінчик носа на рахунок “три – чотири”.   

5. Дослідницька практика “Великі та малі бульбашки вміють малювати”. Вправа у альбомі надасть дітям можливість створити цікаві ефекти та попрактикуватися малювати фарбою, змішаною з мильним розчином. Запросіть дітей створити композицію у незвичний спосіб. Роздайте стаканчики з мильним розчином і фарбою, попросіть подмухати крізь соломинку – утвориться піна. Хай діти прикладають до піни сторінку для малювання так, щоб на ній залишилися плями. Розгляньте разом утворені ефекти. Підтримайте емоції здивування, запропонуйте скласти різні історії про бульбашки, про створені малюнки.  

 

Вихователь Інна НІКОЛАЄНКО

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *