06.05.2020 р.- ЗБОРИ НА БЕЗЛЮДНИЙ ОСТРІВ
1.З метою створення позитивного настрою у дитини організуйте гру «Без слів».
Поясніть дитині, що під час подорожей часто зустрічаються люди, які говорять різними мовами і порозумітися їм допомагає мова жестів. Запропонуйте дитині поспілкуватись без слів за допомогою міміки та жестів. Наприклад: спитати або пояснити де знаходиться найближчий магазин (аптека, вокзал та ін.), дізнатись котра година та ін.
2.Розкажіть дитині, що світ великий і дивовижний. Щоб побачити його красу варто мандрувати. Подорожі та мандри дають можливість побачити красу світу і дізнаватись багато цікавого. Запропонуйте дитині поміркувати, що вона знає про безлюдні острови?
Пофантазуйте стосовно того, який там клімат, які тварини та рослини можна зустріти, яка небезпека може зустрітись тощо. Запропонуйте дитині відправитись в подорож на безлюдний острів, але до такої подорожі необхідно ретельно підготуватись. Складіть з нею план дій з підготовки до подорожі. Після обговорення план варто замалювати у вигляді схеми.
3.Перший етап гри – завдання з прокладання маршруту та вибору транспорту для того, щоб дістатися на острів. Тож можна обирати – летіти літаком, їхати автобусом або велосипедом чи подорожувати кораблем?
Запропонуйте частину шляху здолати автомобілями і потягом – покажіть як намалювати їх звичайними гумками і гуашшю прийомом штампування у Альбомі художньо-творчої діяльності.
4.Наступним етапом гри запропонуйте скласти валізу або рюкзак. Після того, як дитина зробила вибір, варто організувати обговорення стосовно того чи все, що вибрали необхідно? Що варто взяти в першу чергу? Які предмети не знадобляться? Чи все, що потрібно взяли? Чи зможемо донести свої валізи, якщо візьмемо всі обрані речі? Після обговорення, за можливості, варто спробувати скласти справжній рюкзак та спробувати його підняти або пронести.
5.На наступному етапі запропонуйте дитині спланувати подорож, зокрема: скільки днів буде тривати (що можна зробити в перший день, що буде потім тощо), де будуть жити (побудувати намет, взяти з собою намет), які продукти харчування та в якій кількості варто взяти з собою, а що можна знайти на острові, який одяг знадобиться; можна також спланувати витрати на подорож тощо.
6.З метою збагачення гри запропонуйте дитині вирішити нестандартні ситуації. Наприклад: стомився, спізнився на автобус, закінчилась вода, пішов дощ, згасло вогнище та ін. кожен варіант вирішення варто проаналізувати та обговорити. Виконайте разом завдання №14 в Книзі дошкільника. За змістом завдання розберіть разом з дитиною де і як дізнатись про розклад руху транспорту (інформаційне табло, маршрутні таблички, довідкова тощо). З’ясуйте, як діяти дитині, якщо вона загубилась на вокзалі чи в місцях великого скупчення людей.
7.Представте дитині репродукцію картини П. Мондріана «Бродвей. Бугі-вугі» і запитайте :
-Що на ній відбувається?
-Що ти бачиш тут такого, що дозволяє тобі так думати?Ї
Перегляньте відеоролик з мультиплікаційною інтерпретацією картин П. Мондріана. Запитайте: що саме побачили в картині художника автори роликів (хмарочоси, дороги, тунелі, лабіринти, рух транспорту та ін.)
Вихователь- Скидан Валентина Миколаївна
8.Зверніть увагу дитини на те, що для життя людини необхідна вода. Якщо людина потрапила у надзвичайну ситуацію і відсутній запас води, то можна використати воду з річки або іншого джерела, попередньо її очистивши та заваривши.
Організуйте дослід з очищення води. Вода — розчинник для багатьох речовин.
В одну ємкість дорослий наливає чисту воду, у другу — воду з сіллю, у третю — із крейдою, у четверту — з піском. Також готує фільтри для очищення води: клаптик тканини, паперовий фільтр, фільтр-глечик для питної води, широкий бинт та ватний спонж. Кожну воду дорослий очищує за допомогою різного фільтра — кладе його в лійку та проціджує воду. Після кожної фільтрації дитина спостерігає, як змінилася вода та що залишилося на фільтрі.
9.Наприкінці гри запропонуйте дитині оцінити правильність вибору маршруту та предметів для подорожі, переконатися в правильності обраних дій.
10.Мовна гра
11. Віконечко в природу
Гра «Пори року».
Дорослий зачитує вірш, а дитина
ставить стрілочку на ту пору року, про яку йдеться в вірші.
У садку в гаях блукає
Жовті шати одягає
Золотисту стелять постіль
Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)
Зійшли сніги шумить вода
Земля вже квіти викида
Буяє травка молода
Все мертве оживає
Коли це буває. (Весна)
Прийшла до нас бабуся
У білому кожусі
Поля причепурила
Пухнастим снігом вкрила. (Зима)
Теплий, теплий довгий день
Повна миска черешень
Достигає жовтий колос
Демонструє коник голос
І суничка дозріває
Коли це бува? (Літо)
-А хто на крилах приносить весну?
– Згадайте чому восени багато птахів відлітають у теплі краї?
– Як називають птахів, які відлітають зимувати на південь?
12.Хвилинка виховання (за творами В.О.Сухомлинського).Ознайомтесь із оповіданням та перекажіть його зміст за допомогою мнемотаблиці.
ЩОБ МЕТЕЛИК НЕ ПОКОЛОВСЯ
Оповідання
Маленька дівчинка Зоя гуляла в саду. Вона підійшла до акації. На акації гострі-прегострі колючки.
Над акацією літав барвистий метелик. Ой, як же йому не страшно літати! Налетить на колючку — що ж тоді буде?!
Підійшла Зоя до акації. Зломила одну колючку, другу, третю.
Мама побачила та й питає:
— Що ти робиш, Зою? Навіщо колючки зламуєш?
— Щоб метелик не поколовся, — відповіла Зоя.
— Це дуже добре, що ти метелика жалієш, — сказала мама, — але ж і акація без колючок жити не зможе.
13.Перегляньте повчальний мультфільм
Вихователь- Грицюк Тетяна Іванівна