17.06.2022р Реалізуємо освітні завдання за темою “СХОДИНКИ : МОЇ ДОСЯГНЕННЯ ( підтема “ЗВЕРХУ ДОНИЗУ І НАВПАКИ”)
Доброго дня, шановні батьки!
1.Запропонуйте дитині послухати оповідання М.Носова “Сходи”
«Сходи» М. Носов
– А я вже рахувати вмію! – похвалився Петрусь. – У дитячому садку навчився. Ось дивись, як я зараз усі сходинки на сходах порахую.Стали вони підніматися по сходах, а Петрик голосно сходинки рахує:
– Одна, дві, три, чотири, п’ять …
– Ну, чого ж ти зупинився? – запитує Валя.
– Стривай, я забув, яка далі сходинка. Я зараз згадаю.
– Ну згадуй, – каже Валя. Стояли вони на сходах, стояли. Петрик каже: – Ні, я так не можу згадати. Нумо, краще почнемо спочатку.
Зійшли вони зі сходів вниз. Стали знову вгору підніматися.
– Одна, – говорить Петрусь, – дві, три, чотири, п’ять …
І знову зупинився.
– Знову забув? – запитує Валя.
– Забув! Як же це! Тільки що пам’ятав і раптом забув! Ну ж бо, ще спробуємо.
Знову спустилися зі сходів, і Петрик почав спочатку:
– Одна, дві, три, чотири, п’ять …
– Може бути, двадцять п’ять? – запитує Валя.
– Та ні! Тільки думати заважаєш! Ось бачиш, із-за тебе забув! Доведеться знову спочатку.
– Не хочу я спочатку! – каже Валя. – Що це таке? Те вгору, то вниз, то вгору, то вниз! У мене вже ноги болять.
– Не хочеш – не треба, – відповів Петрик. – А я не піду далі, поки не згадаю.
Валя пішла додому і каже мамі:
– Матусю, там Петрусь на сходах сходинки рахує: одна, дві, три, чотири, п’ять, а далі не пам’ятає.– А далі шість, – сказала матуся.
Валя побігла назад до сходів, а Петрик все сходинки рахує:
– Одна, дві, три, чотири, п’ять …
– Шість! – шепоче Валя. – Шість! Шість!
– Шість! – зрадів Петрусь і пішов далі. – Сім, вісім, девять, десять.
Добре, що сходи скінчилися, а то б він так і не дійшов до дому, бо навчився лише до десяти рахувати.
Проведіть бесіду з дитиною за запитаннями:
- Що робив Петрик на сходах?
- Чи добре хлопчик вміє лічити?
- Хто його навчив лічити?
- Скільки, на твою думку , Петрикові років?
2.-Запропонуйте дитині полічити іграшки в ігровому куточку, книги, квіти на підвіконні і т.д.
3. Розгляньте малюнки сходiв
4.Обговоріть з дитиною призначення сходів? (підійматися,спускатися, добиратися у важкодоступні місця).
З’ясуйте, де не можна обійтися без сходів? (у багатоповерхівці, у поїзді, під час ремонту, на кораблі, на ігровому майданчику.
Якими бувають сходи за призначенням? ( пожежні, дитячі на дитмайданчику,спортивні,мотузкові сходи на вітрильнику,у багатоповерхівках, на вулицях, Потьомкінські сходи в Одесі).
За формою ( прямі,гвинтові, з поворотами, драбина).
5.Проведіть ігри ” Сходами пір року”, ” Сходинки днів тижня”, де дитина зрозуміє, що сходинки розташовані одна за одною і обов’язково ідуть по черзі.
6.Виконайте завдання у Книзі дошкільника №3, 4(сторінка 40,41).
7.Робота з паличками
Гра з лічильними паличками «Вище-нижче». Запропонуйте дитині викласти з паличок сходи, обіграти їх за допомогою маленьких іграшок, пояснити їх призначення.
Попрацюйте з паличками: хай дитина викладе ними різні предмети.